AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #1 Skrevet 26. februar 2024 Fra 1. mai skal vi jo forhåpentligvis gå opp i lønn. Det som er «dritt» er at på min arbeidsplass går vi ikke opp i lønn før november, og får dermed etterbetalt. Jeg går ut i mammaperm i august, og da vil jo ikke jeg få den nye lønna før etter permisjon siden de tar utgangspunkt i de siste tre månedene? Det blir jo et økonomisk tap for meg. Noen med erfaring? Anonymkode: df34f...c7e
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #2 Skrevet 26. februar 2024 Ja, jeg gikk opp i lønn i høst mens jeg var i permisjon men det tas jo ikke med i Nav sine beregninger. Vet ikke om det er så mye å gjøre med? 😕 Anonymkode: 3f5ec...a88
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #3 Skrevet 26. februar 2024 Jeg går ikke opp i lønn hvis jeg ikke er på jobb og "forhandler". Så jeg har gått glipp av mye lønn føler jeg. 2 graviditer. Likestilling er ikke kommet så langt i min arbeidsplass. De benytter seg av mammaperm. Anonymkode: bd275...9a9
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #4 Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Fra 1. mai skal vi jo forhåpentligvis gå opp i lønn. Det som er «dritt» er at på min arbeidsplass går vi ikke opp i lønn før november, og får dermed etterbetalt. Jeg går ut i mammaperm i august, og da vil jo ikke jeg få den nye lønna før etter permisjon siden de tar utgangspunkt i de siste tre månedene? Det blir jo et økonomisk tap for meg. Noen med erfaring? Anonymkode: df34f...c7e Får du penger via NAV? Eller betaler arbeidsgiver ut pengene? Jeg hadde arbeidsgiver som betalte og fikk tilbakebetalt av NAV, og de betalte meg fullt ut, slik at jeg fikk med lønnsøkninger og etterbetaling og alt annet, på samme måte som om jeg hadde vært på jobb. Anonymkode: 49a06...a30 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #5 Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Får du penger via NAV? Eller betaler arbeidsgiver ut pengene? Jeg hadde arbeidsgiver som betalte og fikk tilbakebetalt av NAV, og de betalte meg fullt ut, slik at jeg fikk med lønnsøkninger og etterbetaling og alt annet, på samme måte som om jeg hadde vært på jobb. Anonymkode: 49a06...a30 Det samme gjaldt meg. Til ts: Du vil jo uansett kunne få en ny beregning og etterbetalt litt, mtp at du går ut i permisjon først i august? Mener du kan det når den nye lønna di er klar. Da vil den jo beregnes med utgangspunkt i mai, juni og juli, som alle vil være med ny lønn. Anonymkode: 4c451...8ab
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #6 Skrevet 26. februar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Fra 1. mai skal vi jo forhåpentligvis gå opp i lønn. Det som er «dritt» er at på min arbeidsplass går vi ikke opp i lønn før november, og får dermed etterbetalt. Jeg går ut i mammaperm i august, og da vil jo ikke jeg få den nye lønna før etter permisjon siden de tar utgangspunkt i de siste tre månedene? Det blir jo et økonomisk tap for meg. Noen med erfaring? Anonymkode: df34f...c7e Når den gjelder fra første mai får du tilbakebetalt og endret utbetaling. Det har jeg gjort i alle permisjoner Anonymkode: 01e9a...08c
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #7 Skrevet 26. februar 2024 19 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, jeg gikk opp i lønn i høst mens jeg var i permisjon men det tas jo ikke med i Nav sine beregninger. Vet ikke om det er så mye å gjøre med? 😕 Anonymkode: 3f5ec...a88 Om endringene skulle gjelde fra før du gikk i permisjon sånn som hos TS skal arbeidsgiver sende inn oppdatert skjema og du skulle fått mellomlegget. Om det derimot gjelder fra etter permisjonstart gjelder det ikke slik Anonymkode: 01e9a...08c
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #8 Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Når den gjelder fra første mai får du tilbakebetalt og endret utbetaling. Det har jeg gjort i alle permisjoner Anonymkode: 01e9a...08c Takk! Anonymkode: df34f...c7e
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #9 Skrevet 26. februar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Får du penger via NAV? Eller betaler arbeidsgiver ut pengene? Jeg hadde arbeidsgiver som betalte og fikk tilbakebetalt av NAV, og de betalte meg fullt ut, slik at jeg fikk med lønnsøkninger og etterbetaling og alt annet, på samme måte som om jeg hadde vært på jobb. Anonymkode: 49a06...a30 Samme her. Anonymkode: 9cb91...902
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #10 Skrevet 26. februar 2024 Jeg er i samme situasjon, skal i perm i juli. Må man si ifra til NAV eller HR på sin egen arbeidsplass? Jeg jobber statlig. Anonymkode: 73623...71d
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #11 Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg er i samme situasjon, skal i perm i juli. Må man si ifra til NAV eller HR på sin egen arbeidsplass? Jeg jobber statlig. Anonymkode: 73623...71d Jeg ga beskjed til min arbeidsgiver i alle fall, det var de som sendte inntektsopplysningene til NAV. Jobber også i staten. Anonymkode: 4c451...8ab
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #12 Skrevet 26. februar 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er i samme situasjon, skal i perm i juli. Må man si ifra til NAV eller HR på sin egen arbeidsplass? Jeg jobber statlig. Anonymkode: 73623...71d Arbeidsgiver må sende inntektsmelding. Anonymkode: 9cb91...902
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå