AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #21 Skrevet 26. februar 2024 Har jobbet med utveksling i ti år, og har så langt bare møtt en som har angret seg. Om du er litt innadvent og sjenert er det en veldig fin anledning til å få utfordret seg i trygge rammer. Er det et erasmusopplegg bruker de ofte å ha et fint introprogam. Anonymkode: aecf6...444
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #22 Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg tror ikke jeg hadde gjort det igjen, hvis jeg fikk sjansen. Mistrivdes veldig, men hadde ikke noe annet valg enn å stå i det. Var vel forsåvidt en lærerik opplevelse, så helt bortkastet var det ikke da. Anonymkode: ea34b...a8f Hvor var du på utveksling? Og var det en grunn til at du mistrivdes? Anonymkode: a7e3e...7e4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #23 Skrevet 26. februar 2024 Jeg er introvert, men å dra på utveksling er noe av det beste jeg har gjort. Det er faktisk en mulighet man ikke nødvendigvis får igjen senere i livet. Jeg fikk mange gode venner der fra flere land som jeg har besøkt senere. Anonymkode: d7314...f63
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #24 Skrevet 26. februar 2024 Har både begynt og sluttet i jobber med å dra på studier i utlandet, og det har ikke vært noen problem. Jobber kan du få igjen når du kommer hjem igjen. Det er også fint å bo i Spania og kanskje lære språk i tillegg, har selv bodd i Spania. Anonymkode: ff9d3...4bc
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #25 Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg går første året på universitetet, og fikk idag svar på at jeg kom inn på utveksling i Spania. Jeg hadde ikke egentlig forventet å komme inn, pga veldig få plasser. Jeg er også usikker på om jeg skal takke ja. Jeg er veldig familiekjær, samtidig elsker jeg å reise. En av de største grunne til at jeg vurderer å ikke dra er at jeg er ganske innadvendt og syntes det er vanskelig å få nye venner, og er redd det blir mer vanskelig i utlandet. Samtidig er jeg redd for å angre. Hvis jeg takker ja må jeg også si opp 3 jobber jeg nettopp har fått meg, noe jeg heller ikke har så lyst til. Noen som har vært i samme båt som meg? Anonymkode: a7e3e...7e4 Hvis du har lyst så vil jeg absolutt si det er verdt det. Men det høres egentlig ikke ut som du har lyst? Da spørs det hvordan det blir. Jeg f eks dro på folkehøyskole. Hadde egentlig ikke veldig lyst, men så anbefalte så mange det til meg. Så og si alle andre jeg kjenner som gjorde det sier det var et fantastisk år. Det var det ikke for meg. Jeg prøver å se tilbake på det året som noe positivt, men det er vanskelig. Det var et fælt år på mange måter. Det er noe jeg i grunn kunne vært foruten. Anonymkode: b14a4...f1e 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #26 Skrevet 26. februar 2024 Jeg har aldri hatt muligheten til å dra på utveksling. Men jeg har på annet vis via jobb vært flere perioder utenlands. Det har jeg aldri angret på. Første gang dro jeg ikke lenger enn til Stockholm, og selvom det er vårt nabolandt er det en helt annen arbeidskultur. Noen år senere når jeg hadde stiftet familie. Dro vi som familie til et land i sentral Europa. Både barna og ektefelle koste seg masse. Grip muligheten mens du har den, du vil ikke angre! Anonymkode: fce26...cdc
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #27 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvis du har lyst så vil jeg absolutt si det er verdt det. Men det høres egentlig ikke ut som du har lyst? Da spørs det hvordan det blir. Jeg f eks dro på folkehøyskole. Hadde egentlig ikke veldig lyst, men så anbefalte så mange det til meg. Så og si alle andre jeg kjenner som gjorde det sier det var et fantastisk år. Det var det ikke for meg. Jeg prøver å se tilbake på det året som noe positivt, men det er vanskelig. Det var et fælt år på mange måter. Det er noe jeg i grunn kunne vært foruten. Anonymkode: b14a4...f1e Jeg er bare redd for å angre hvis jeg ikke gjør det… Jeg er veldig glad i å reise, men har aldri vært borte så lenge før, jeg vil gjerne utfordre meg selv, men er også redd savnet hjemme blir for stort Anonymkode: a7e3e...7e4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #28 Skrevet 27. februar 2024 Jeg syns du skal reise. Du er ung og fri. Verden ligger for dine føtter. Du har lite/ingenting å tape på dette. I verste fall blir det ett semester du tar igjen senere og du skaffer deg ny jobb når du kommer tilbake. Liver er til for å leves! Anonymkode: edc59...a56 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #29 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg går første året på universitetet, og fikk idag svar på at jeg kom inn på utveksling i Spania. Jeg hadde ikke egentlig forventet å komme inn, pga veldig få plasser. Jeg er også usikker på om jeg skal takke ja. Jeg er veldig familiekjær, samtidig elsker jeg å reise. En av de største grunne til at jeg vurderer å ikke dra er at jeg er ganske innadvendt og syntes det er vanskelig å få nye venner, og er redd det blir mer vanskelig i utlandet. Samtidig er jeg redd for å angre. Hvis jeg takker ja må jeg også si opp 3 jobber jeg nettopp har fått meg, noe jeg heller ikke har så lyst til. Noen som har vært i samme båt som meg? Anonymkode: a7e3e...7e4 det er jo bare et halvt år, men du snakker som om det var en livslang forpliktelse. Jeg tenker at dette har du veldig godt av, for du fremstår som litt trygghetsfreak. Reis!! Jeg er veldig introvert selv, men jeg reiste på utveksling ett år på videregående, og det har jeg aldri angret på. Anonymkode: 804f2...69c 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #30 Skrevet 27. februar 2024 Nå har jeg lest HI en gang til. Du syns det er vanskelig å få deg nye venner i Norge? Så klart er det det. I utlandet har de en helt annen holdning til nye bekjentskaper, spesielt blant studenter. Du vil finne nye venner på hvert hjørne. Uansett utfall er dette en opplevelse du vil vokse mye på. Du går første året på universitetet og du har allerede skaffet deg 3 jobber? Da klarer du fint å få deg nye jobber når du kommer tilbake og kan spansk Anonymkode: edc59...a56 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #31 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er bare redd for å angre hvis jeg ikke gjør det… Jeg er veldig glad i å reise, men har aldri vært borte så lenge før, jeg vil gjerne utfordre meg selv, men er også redd savnet hjemme blir for stort Anonymkode: a7e3e...7e4 Spania er nærme nok til at du kan ta en langhelg hjemme da. Anonymkode: aecf6...444
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #32 Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): det er jo bare et halvt år, men du snakker som om det var en livslang forpliktelse. Jeg tenker at dette har du veldig godt av, for du fremstår som litt trygghetsfreak. Reis!! Jeg er veldig introvert selv, men jeg reiste på utveksling ett år på videregående, og det har jeg aldri angret på. Anonymkode: 804f2...69c Nå har jeg takket ja til plassen 😊 alle jeg har snakket med syntes jeg burde takke ja, så da gjorde jeg det 😊 Men noe jeg syntes er dumt er at jeg er den eneste fra mitt universitet som skal til denne plassen, så er redd det er få nordmenn der nede.. Men det ordner seg nok Anonymkode: a7e3e...7e4 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #33 Skrevet 28. februar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Nå har jeg takket ja til plassen 😊 alle jeg har snakket med syntes jeg burde takke ja, så da gjorde jeg det 😊 Men noe jeg syntes er dumt er at jeg er den eneste fra mitt universitet som skal til denne plassen, så er redd det er få nordmenn der nede.. Men det ordner seg nok Anonymkode: a7e3e...7e4 Så bra! Dette kommer til å gå veldig bra. Tro meg, det er en fordel om du er den eneste fra Norge der. Da får du lettere venner. Anonymkode: edc59...a56 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #34 Skrevet 28. februar 2024 Gjør det. Å reise er en bedre utdannelse enn å gå på skolen. Anonymkode: 2d4d3...f8f
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #35 Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Nå har jeg takket ja til plassen 😊 alle jeg har snakket med syntes jeg burde takke ja, så da gjorde jeg det 😊 Men noe jeg syntes er dumt er at jeg er den eneste fra mitt universitet som skal til denne plassen, så er redd det er få nordmenn der nede.. Men det ordner seg nok Anonymkode: a7e3e...7e4 Det er en stor fordel at du er eneste nordmann. Det blir mye gøyere Anonymkode: 804f2...69c
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #36 Skrevet 28. februar 2024 De kjekkeste minnene har jeg fra utveksling i utlandet. Har bodd i utlandet to ganger og kom hjem med minner for livet. Har fortsatt kontakt med flere jeg ble kjent med. Anbefaler deg å gjøre det. Du vil vokse mye på dette og det er bare ett halvt år av livet ditt. Anonymkode: 9cadc...ed6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå