Atom Skrevet 26. februar 2024 #1 Del Skrevet 26. februar 2024 Hei Har nettopp hatt andregangsjobbintervju. Følte det gikk bra, ene sjefen snakket om hva slags oppgaver jeg kommer til å få og hvordan min bakgrunn er det de leter etter. Han andre vill gjerne grave i det faglige. Men så sier de sånn vi skal snakke med andre, men har deg i kikkerten eller noe sånt. Hvor lenge etter andregangsintervju fikk dere tilbud? Eller evt tredje intervju? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #2 Del Skrevet 26. februar 2024 Det har variert veldig. To ganger fikk jeg tilbud samme dag. (De ringte referanser rett etter intervjuet og så fikk jeg tilbud omtrent før jeg kom inn døra hjemme). En gang fikk jeg innstillingen to uker etter intervjuet, men tilbud og mulig kontrakt ble først tilsendt tre uker etter innstillingen. (Alle gangene i offentlig sektor). Anonymkode: 64cac...862 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #3 Del Skrevet 26. februar 2024 Fikk tilbud samme dag da jeg satt på bussen hjem etter intervjuet. Men før dette hadde jeg vært gjennom tre andre prosesser der de var kjempepositive på andregangsintervju og også på det ene som hadde tredjegangs. På to av disse gikk det så plutselig lang tid uten at jeg hørte noe, før de til slutt sa at de likevel hadde valgt en annen. På den tredje fikk jeg svar på mandagen (intervjuet var fredag ettermiddag) at de egentlig skulle til å tilby meg stillingen, men så ble de kontaktet av en tidligere ansatt i løpet av helgen, og så fikk hun jobben i stedet. Anonymkode: 81219...17b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #4 Del Skrevet 26. februar 2024 Mitt inntrykk er at jo lengre tid det tar, jo mindre er sjansen for at du har fått stillingen. De gangene jeg har fått tilbud har jeg gjerne fått beskjeden samme dagen, eller senest dagen derpå. De gangene det har tatt lengre tid, har jeg ikke fått stillingen. Men det kommer sikkert an på hvor mange dager de har beregnet for 2.gangs intervju (de gangene jeg har vært med på det, har de intervjuet alle kandidatene samme dag). Anonymkode: 255bc...cab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #5 Del Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fikk tilbud samme dag da jeg satt på bussen hjem etter intervjuet. Men før dette hadde jeg vært gjennom tre andre prosesser der de var kjempepositive på andregangsintervju og også på det ene som hadde tredjegangs. På to av disse gikk det så plutselig lang tid uten at jeg hørte noe, før de til slutt sa at de likevel hadde valgt en annen. På den tredje fikk jeg svar på mandagen (intervjuet var fredag ettermiddag) at de egentlig skulle til å tilby meg stillingen, men så ble de kontaktet av en tidligere ansatt i løpet av helgen, og så fikk hun jobben i stedet. Anonymkode: 81219...17b Er det egentlig lov, så lenge vedkommende ikke hadde søkt på stillingen? Spør fordi jeg oppriktig lurer, for jeg har aldri hørt om den type scenario før. At man som tidligere ansatt bare kan ringe arbeidsgiver og få stillingen uten å ha vært med på søknadsprosessen høres litt spesielt ut. Anonymkode: 255bc...cab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #6 Del Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det egentlig lov, så lenge vedkommende ikke hadde søkt på stillingen? Spør fordi jeg oppriktig lurer, for jeg har aldri hørt om den type scenario før. At man som tidligere ansatt bare kan ringe arbeidsgiver og få stillingen uten å ha vært med på søknadsprosessen høres litt spesielt ut. Anonymkode: 255bc...cab Hvilken lov mener du det skulle bryte? Anonymkode: b85d3...5e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saralie Skrevet 26. februar 2024 #7 Del Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det egentlig lov, så lenge vedkommende ikke hadde søkt på stillingen? Spør fordi jeg oppriktig lurer, for jeg har aldri hørt om den type scenario før. At man som tidligere ansatt bare kan ringe arbeidsgiver og få stillingen uten å ha vært med på søknadsprosessen høres litt spesielt ut. Anonymkode: 255bc...cab I privat sektor er det fullt lovlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #8 Del Skrevet 26. februar 2024 Alt fra 30 min etter intervjuet til 2 uke etterpå. Helt avhengig av arbeidsgiver og prosessen de har. Anonymkode: dfa12...8e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #9 Del Skrevet 26. februar 2024 Atom skrev (1 time siden): Hei Har nettopp hatt andregangsjobbintervju. Følte det gikk bra, ene sjefen snakket om hva slags oppgaver jeg kommer til å få og hvordan min bakgrunn er det de leter etter. Han andre vill gjerne grave i det faglige. Men så sier de sånn vi skal snakke med andre, men har deg i kikkerten eller noe sånt. Hvor lenge etter andregangsintervju fikk dere tilbud? Eller evt tredje intervju? sist gikk det 3 timer, før det noen dager. Lengst var 6 uker (offentlig og sommerferie) Anonymkode: 720d1...3f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #10 Del Skrevet 26. februar 2024 Det har tatt mellom to dager og fem uker før jeg har fått tilbud. Aldri vært til andregangsintervju uten å få jobb. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det egentlig lov, så lenge vedkommende ikke hadde søkt på stillingen? Spør fordi jeg oppriktig lurer, for jeg har aldri hørt om den type scenario før. At man som tidligere ansatt bare kan ringe arbeidsgiver og få stillingen uten å ha vært med på søknadsprosessen høres litt spesielt ut. Anonymkode: 255bc...cab Man kan tilogmed ha lovpålagt fortrinnsrett som tidligere ansatt, så ja, det er absolutt lovlig. Det finnes ingen lover i det private om at man må være med tidligere i søknadsprosessen, arbeidsgiver kan selv bestemme når de ikke tar i mot søknader lengre, de kan selv bestemme om de vil utvide prosessen, og de kan velge om de godtar muntlig forespørsel i lik grad som skriftlig søknad. Arbeidsgiver kan tilogmed velge ringe noen som ikke engang har ytret ønske om jobb og tilby de stillingen. Anonymkode: 21355...ba7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atom Skrevet 26. februar 2024 Forfatter #11 Del Skrevet 26. februar 2024 Takk for svar! Jeg fikk inntrykk av at de skulle ha noen intervjuer til, men hun lederen virket positiv og sa at vi snakkes/sees snart, men han andre virket ikke så interessert. Får se. Krysser fingrene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå