Gå til innhold

Gaming pc og skjerm til nybegynnere

Tahlia

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg har en sønn på 10 år som ønsker seg gaming pc.

Jeg har ikke noen referanser for hva jeg bør kjøpe så derfor lurer jeg på om noen kan hjelpe meg til å finne en grei gaming pc og skjerm som er bra, som han kan ha en god stund.

Jeg er usikker på pris, men ønsker ikke å investere det dyreste. Foreløpig spiller han bare Minecraft og Roblox, men i fremtiden blir det kansje litt andre spill også.

Takk hvis noen kan hjelpe til forslag 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prisklasse og og bruksområde er avhjørende. Minecraft og Roblox krever veldig lite, men når han vil spille nyeste Call of duty og andre krevende spill så må det mye mer til.
Prisene på komponenter har økr betraktelig, så en moderat pc uten skjerm koster fra 15000 og oppover.
https://www.komplett.no/product/1303105/gaming/gaming-pc/gaming-pc-stasjonaer/komplett-pc-advanced-gaming-i150
Dette er en i lavere segmentet. 

Grei billig monitor; https://www.komplett.no/product/1222444/datautstyr/skjermer/skjermer/samsung-24-skjerm-24c314

Bedre til ok pris; https://www.komplett.no/product/1187748/datautstyr/skjermer/skjermer/samsung-27-odyssey-gamingskjerm-27ag502

Om pris blir for høy, så kan jo både roblox og minecraft kjøres på konsoll. Xbox seriesX eller playstation 5 bruker begge hdmi, så kobl dem til en pc skjerm så slipper han å bruke tv i stua.

Anonymkode: 104b7...74c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte brukt stasjonær pc til 4-5 000. Han har siden utvidet med bedre tastatur og høyttalere, men ellers funker den supert 5 år etter. 

Anonymkode: 0fb9f...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Komplett har gode veiledere, snakk med dem.

Vit hva guttungen skal spille. 

Anonymkode: e0f60...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi kjøpte Asus tuf gaming bærbar pc.

Anonymkode: ead24...a4f

Jeg kjøpte også denne til minsten, men leverte den fort tilbake igjen. Mulig jeg er litt prippen på detaljene, (sikkert helt fin til en 10 åring) men jeg syntes at det er bedre å investere i en stasjonær pc om man først skal bruke den summen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi kjøpte Asus tuf gaming bærbar pc.

Anonymkode: ead24...a4f

Styr unna bærbar og gaming.

Det er helt avgjørende hva gameren skal spille. Vet du hva planen er?

Anonymkode: efb52...38e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ha en stasjonær pc så må du nok opp i minst 10k, hvis du skal ha noe 'ordentlig'. Ville, som nevnt over, spurt kundeservice på komplett.no. De har chat, og er veldig dyktige og hjelpsomme.  

Personlig vil jeg ikke anbefale en gaming laptop. Jeg tror du må høyere i pris enn en stasjonær, hvis du skal ha noe i samme "klasse".

Jeg har aldri kjøpt brukt stasjonær pc før, men det kan jo være noe å vurdere. 10k for pc til en 10 åring er kanskje litt i det meste laget. Men det er viktig at du kanskje snakker med noen som har litt peiling, så du ikke går på en smell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...