Gå til innhold

Er jeg tilbakestående

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vet man at man er tilbakestående? Flere som tenker det om seg selv i blant?😅

Anonymkode: af4d6...af5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde du ikke skrevet her. Men hatt oppfølging fra kommunen og familie. 

Jeg tenkte det da jeg var psykisk syk, med mye angst. "tenk om jeg egentlig er tilbakestående men ingen sier det til meg". Det handler ikke om å frykte å være tilbakestående, for det er jo ikke noe galt med det, men en generell følelse av "hva om jeg tar feil av virkelighetsopplevelsen min" , hadde på samme tid en del tanker om at vi var en del av et spill der andre styrte oss, o.l. 😅

Skrevet

Nei er vel ingen som er det ? 

Skrevet
Maskinfører skrev (8 timer siden):

Nei er vel ingen som er det ? 

Ingen?

Skrevet

Kanskje du er litt enkel? Men har du noe utdanning, klarer å styre økonomi og jobb, henger med i den digitale tidsalder så tror jeg ikke du er tilbakestående.

Jeg er forresten enkel på noen områder. Og lynskarp på andre. 🔥

Anonymkode: 5813e...5dc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
8 hours ago, Rainstorm2.0 said:

Jeg tenkte det da jeg var psykisk syk, med mye angst. "tenk om jeg egentlig er tilbakestående men ingen sier det til meg". Det handler ikke om å frykte å være tilbakestående, for det er jo ikke noe galt med det, men en generell følelse av "hva om jeg tar feil av virkelighetsopplevelsen min" , hadde på samme tid en del tanker om at vi var en del av et spill der andre styrte oss, o.l. 😅

Man kan ha PU og likevel skrive og undres på KG altså... Man kan også ha uoppdaget PU, og det er virkelig ingen selvfølge at man har oppfølging fra kommunen. Det finnes jo mange grader av PU og de som er mest i grenseland blir ikke nødvendigvis oppdaget så tidlig. 

Anonymkode: b7b87...1eb

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Kanskje du er litt enkel? Men har du noe utdanning, klarer å styre økonomi og jobb, henger med i den digitale tidsalder så tror jeg ikke du er tilbakestående.

Jeg er forresten enkel på noen områder. Og lynskarp på andre. 🔥

Anonymkode: 5813e...5dc

Jeg har hverken utdanning eller jobb pga fysisk sykdom.. styrer et lite enkeltmannsforetak selv men det er noe alle kunne fått til. 

Skrevet
Rainstorm2.0 skrev (9 timer siden):

Selvsagt kunne ts ha skrevet her, selv om hun hadde vært tilbakestående.

Det er mange tusen mennesker i Norge som er lettere tilbakestående, men som går rundt udiagnostisert.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg har hverken utdanning eller jobb pga fysisk sykdom.. styrer et lite enkeltmannsforetak selv men det er noe alle kunne fått til. 

Det er typisk for litt smartere mennesker å tenke at det en selv får til, kan alle andre også få til.

Du lider kanskje av dårlig selvtillit, og impostersyndrom.

Skriv litt mer om deg selv, eller noe du er opptatt av, så får vi et inntrykk av hvordan du uttrykker deg og dermed hvordan du tenker 🙂

Anonymkode: 16f0c...fa0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ingen?

Tror det finnes penere ord en akkurat det 

Skrevet

Vernepleier her

Sjangsen for at du har kommet uoppdaget gjennom vgs med utviklingshemming er forsvinnende liten. Som andre sier er nok dette mer i retning av dårlig selvtillit og kanskje imposter syndrom. Har det selv og kan ønske deg velkommen i klubben😅 Jeg plages med det selv, at jeg føler meg så dum at jeg jo må ha utviklingshemming eller noe, selv om jeg faglig sett vet det ikke er sant. Da jeg var psykisk syk med angst og depresjon så var jeg helt overbevist om at det var noe fundamentalt galt med meg, at jeg var dum og rett og slett ond! Var helt på bærtur 😂

Og; jeg aner ikke hvordan man driver et enkeltpersonforetak 😃

Anonymkode: 14eee...911

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Hannah80 skrev (2 timer siden):

Selvsagt kunne ts ha skrevet her, selv om hun hadde vært tilbakestående.

Det er mange tusen mennesker i Norge som er lettere tilbakestående, men som går rundt udiagnostisert.

Da stiller de ikke det spørsmålet. På den måten. 

Jeg sier ikke at mennesker med lett PU ikke kan skrive eller undres på KG. 😊

Endret av Rainstorm2.0
  • Liker 1
Skrevet

Rart spørsmål å stille. PU = lavt evnenivå. 81-84 = borderline intellektuell, dvs at man er mer sårbar for å utvikle angst/depresjon og andre tilpasningsforstyrrelser. Man er også generelt mer sårbar og håndtere stress (for å nevne noen) dårligere enn de som har høyere evnenivå. 

Man kan være litt enkel, men det betyr ikke at man er «tilbakestående». 

Anonymkode: e820b...659

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...