lin Skrevet 25. februar 2024 #1 Del Skrevet 25. februar 2024 Vi skal ha vår første sydentur, men er så rådville på hvor vi skal dra. Pr nå står det mellom Mallorca (alcudia) og Rhodos (Kallithea). Noen kriterier; - Vi må dra i juli - vi er en familie på 5 med tenåringsbarn - vi ønsker å ha et litt større sentrum i nærheten, så vi kan shoppe litt og gå og kikke. - vi ønsker oss fin Strand - bør være endel aktivitetstilbud, gjerne sportslige Kallithea på Rhodos ser veldig bra ut. Eneste minuset her er muligens Strand. Er det for mye stein? Er det for «brun» sand? Er Rhodos for varmt i juli? Mallorca ser ut til å være selve definisjonen på «syden» og akkurat det barna ønsker seg. Mallorca har godt med tilbud, og temperaturen ser ok ut i juli. Her er fin hvit Strand, men blir det for kjedelig for store barn når det er så langgrunt? takker for alle innspill 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #2 Del Skrevet 26. februar 2024 Kallithea har kort vei til Rhodos by, noe som er et pluss sammenliknet med div andre steder på øya. Synes stranden utenfor Sunwing var fin, uten at jeg bet meg merke i sanden. Jeg snorkler, og skulle ikke fryktelig langt ut før det ble dypt. Øya er ikke veldig stor, og vi leide bil en dag og kjørte øya rundt slik at vi fikk testet litt andre strender for avvekslingens skyld og besøkt steder som Lindos. Mallorca er en relativt stor øy. Har besøkt den et antall ganger både med og uten barn, er liker den veldig godt. Nå skal det sies at vi aldri har besøkt Alcudia. Foretrekker å bo i buss/taxi-avstand til herlige Palma by. Cala Major er en veldig fin strand, bodde der med tenåringer i fjor. Når vi har reis uten barn har vi gjerne bodd midt i gamlebyen i Palma, og heller tatt buss/taxi ut til denne stranden. På den andre siden av Palma er det også fint å bo. Der er Platja d'Or og øverste del av Can Pastilla helt fint. Beveger du deg videre langs kysten blir det mer og mer generisk syden. Har bl.a. bodd på Cala Millor også, men det var ikke noe for meg. Helt fint der, men blir litt kjedelig etter noen dager. Mallorca har i tillegg til flotte og historiske Palma veldig mye flott å se, spesielt fjellene og kysten i vest. Da leier dere en bil. Begge destinasjonene du nevner blir sikkert gode for dere – personlig holder jeg en (liten) knapp på Mallorca, gitt at en bor slik at en har tilgang på Palma på kveldstid. Når alt kommer til alt så er det litt avhengig av om dere er fornøyd med bading, soling og spising, eller om dere vil oppleve litt i tillegg. Anonymkode: a19c6...0a9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #3 Del Skrevet 26. februar 2024 Jeg ville valgt Mallorca, men droppet Alcudia og charter. Fly til Palma, ta ut leiebil, og bo litt ulike steder på øya for variasjonens del. Anonymkode: 9e00a...afb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 26. februar 2024 #4 Del Skrevet 26. februar 2024 Alcudia er fint og stranden er fantastisk. Det er en del butikker i Alcudia, men lei bil og ta noen turer til Palma by. Palma by har det meste, men jeg ville ikke bodd der. Jeg lå på Sunwing Alcudia og stranden er rett utenfor døra. Rhodos er også koselig, spesiellt gamlebyen. Skulle jeg velge ville jeg reist til Mallorca. Er dere i Alcudia MÅ dere spise på «Muddy’s Wood fired grill» som ligger langs strandpromenaden. Fantastisk mat. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #5 Del Skrevet 26. februar 2024 Dette er de to eneste «Syden»-plassene jeg har vært på, tilfeldigvis! 🤣 Alcudia har en finere strand, så jeg ville valgt det. Jeg ville leid bil i alle fall deler av oppholdet, for å oppleve litt forskjellig. Anonymkode: 1f37e...c39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #6 Del Skrevet 26. februar 2024 Alcudia! Vært begge plasser, og Alcudia har beste stranden. Ok sentrum. Vi har leid bil, veldig fint å dra til Palma by, samt andre strender. Anonymkode: 18c24...681 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #7 Del Skrevet 26. februar 2024 Alcudia.. Alt på en plass.. flott strand ..du har gamlebyen. Vært der 7 ganger og blir aldri lei Anonymkode: da8a4...ca7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lin Skrevet 26. februar 2024 Forfatter #8 Del Skrevet 26. februar 2024 Takk for svar! Da er tur til alcudia bestilt 😎 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå