Gå til innhold

Hva skal til for å bli henvist til Rikshospitalet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nevrologiske plager,  som gjør at jeg ikke klarer å fungere I hverdagen. Har blitt utredet en del hos spesialisthelsetjenesten med standartundersøkelser som MR , men ingen har klart å finne årsaken til mine symptomer. Jeg har blitt sendt i ring i helsevesenet uten å få svar, uten noe hjelp. Jeg ble i tillegg feilbehandlet på et sykehus,  som gjorde mine plager mye verre over veldig lang tid,  men det kunne de ikke gjøre noe mer med. Nå har jeg klaget på sykehuset og bedt dem om å henvise meg til Rikshospitalet,  hvor de har større kompetanse og jobber med vanskelige tilfeller. Har fått avslag på det...Men tenker å klage...

Men hva skal til for å komme inn på Rikshospitalet?

Anonymkode: 013f7...47d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer vel helt an på alvorlighetsgraden vil jeg tro 

• Liker 1
Skrevet

Få fastlegen til å henvise deg, skrive en god henvisning. Det har alt å si for å få hjelp videre

• Nyttig 1
Skrevet

Ofte må fastlege henvise til lokalsykehus (hvis det har spesialister i det fagområdet), hvorpå de igjen henviser til Rikshospitalet. Rikshospitalet er nasjonalt senter for flere sykdommer, og utfører også en del flere undersøkelser og behandlinger enn lokalsykehus, men om lokalsykehuset har tilbud innen fagområdet, er det gjerne første stopp. Uansett må du snakke med fastlegen din. 

Anonymkode: 5799f...e14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...