Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #1 Skrevet 2. februar 2006 Jeg tenkte vi kunne samle tipsene vi har for å gå ned i vekt, slik at man ikke trenger å spørre tusen ganger innpå forumet her Mine tips: Spis flere små måltider om dagen (5-6 helst...) Drikk mye vann Spis wasa's nye knækis (eller hvordan det skrives)...Kjempegodt, få kalorier og endel fiber. Gå en tur hver dag (på 45-60 minutter...)
Gjest Malina Skrevet 3. februar 2006 #2 Skrevet 3. februar 2006 Fin tråd! (men tror nok det kommer til å bli maange tråder om dette uansett...) Du hadde fine råd! Jeg kan jo komme med noen jeg kommer på: *spise grove kornprodukter(grovt brød, 4korn, havregryn) som metter lenge. *unngå mat med for høy GI/GB som gir blodsukkersvingninger som ikke er bra verken for energien eller kroppen verken om man er på slaker`n eller ikke. *tren styrketrening; det gir en faste kropp og høyere forbrenning fordi muskler krever mer energi. *Start dagen med en god og sunn frokost *Spis masse proteiner som metter veldig bra. Protein er ultimat slankekost fodi kroppen bare tar opp 70% av energien-resten må kroppen bruke på fordøyelsen av protein. (mat med protein kan for eks være kyllingfilet, tunfisk, skinke, oksekjøtt, hvergryn,hamburgerrygg,egghvite,mager hvitost, fisk) NB: Proteinpulver metter ikke like godt som mat. *sett deg realistiske mål! *unngå drikke med kalorier; jus,brus,alkohol,iste,sjokolademelk osv som gir MANGE usunne kcal uten å mette noe. dessyten er det fort at man drikker mye hvis man først begynner... Ja, det var ihvetfall det jeg kom på nå...
Gjest Gjest_Claes_* Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 Fin tråd! (men tror nok det kommer til å bli maange tråder om dette uansett...) Du hadde fine råd! Jeg kan jo komme med noen jeg kommer på: *spise grove kornprodukter(grovt brød, 4korn, havregryn) som metter lenge. *unngå mat med for høy GI/GB som gir blodsukkersvingninger som ikke er bra verken for energien eller kroppen verken om man er på slaker`n eller ikke. *tren styrketrening; det gir en faste kropp og høyere forbrenning fordi muskler krever mer energi. *Start dagen med en god og sunn frokost *Spis masse proteiner som metter veldig bra. Protein er ultimat slankekost fodi kroppen bare tar opp 70% av energien-resten må kroppen bruke på fordøyelsen av protein. (mat med protein kan for eks være kyllingfilet, tunfisk, skinke, oksekjøtt, hvergryn,hamburgerrygg,egghvite,mager hvitost, fisk) NB: Proteinpulver metter ikke like godt som mat. *sett deg realistiske mål! *unngå drikke med kalorier; jus,brus,alkohol,iste,sjokolademelk osv som gir MANGE usunne kcal uten å mette noe. dessyten er det fort at man drikker mye hvis man først begynner... Ja, det var ihvetfall det jeg kom på nå... Hallo, Jeg kjøpte fra http://www.powershopen.nu De sender som "gave"
Gjest Bolledeig Skrevet 21. februar 2008 #4 Skrevet 21. februar 2008 Sånne tråder dør dessverre, for det er ingen som gidder å søke i eller lese tråder her inne nesten Så sånne tråder dyttes fort ned av tråder som "hvor mange kalorier er det i en morell"
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2008 #5 Skrevet 21. februar 2008 Balanser inntaket med uttaket holdt jeg på å si! ikke spis mer enn det du forbrenner, prøv deg fram med å spise mindre eller bevege deg mer til du begynner å gå ned i vekt. det var sånn jeg gikk ned 12kg på et år i hvertfall. er ikke bra å gå ned for mye på en gang heller. og jeg opplevde å ha pauser etter første 10kg også nå to kilo til og jeg fortsetter å gå ned nå, jeg bare føler det på en måte. hmm
Cienna Skrevet 21. februar 2008 #6 Skrevet 21. februar 2008 Svette, svette, svette! Skal en forbrenne fett så må en svette...masse kardio og sunne måltider...lytt til kroppen og spise når du er i ferd med å bli sulten...ikke tenk så mye på at du MÅ spise hver 3.time...men spise når kroppen trenger det i små mengder.... Skal du stabilisere vekten så spiser du sunt, mindre enn hva du forbrenner...kom deg opp fra sofaen og beveg deg så mye som mulig i løpet av en dag....
FruLuna Skrevet 26. februar 2008 #7 Skrevet 26. februar 2008 Sånne tråder dør dessverre, for det er ingen som gidder å søke i eller lese tråder her inne nesten Så sånne tråder dyttes fort ned av tråder som "hvor mange kalorier er det i en morell" Måtte bare le litt av denne...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå