Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte vi kunne samle tipsene vi har for å gå ned i vekt, slik at man ikke trenger å spørre tusen ganger innpå forumet her :)

Mine tips:

Spis flere små måltider om dagen (5-6 helst...)

Drikk mye vann

Spis wasa's nye knækis (eller hvordan det skrives)...Kjempegodt, få kalorier og endel fiber.

Gå en tur hver dag (på 45-60 minutter...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fin tråd! ;) (men tror nok det kommer til å bli maange tråder om dette uansett...)

Du hadde fine råd! ;) Jeg kan jo komme med noen jeg kommer på:

*spise grove kornprodukter(grovt brød, 4korn, havregryn) som metter lenge.

*unngå mat med for høy GI/GB som gir blodsukkersvingninger som ikke er bra verken for energien eller kroppen verken om man er på slaker`n eller ikke.

*tren styrketrening; det gir en faste kropp og høyere forbrenning fordi muskler krever mer energi.

*Start dagen med en god og sunn frokost

*Spis masse proteiner som metter veldig bra. Protein er ultimat slankekost fodi kroppen bare tar opp 70% av energien-resten må kroppen bruke på fordøyelsen av protein. (mat med protein kan for eks være kyllingfilet, tunfisk, skinke, oksekjøtt, hvergryn,hamburgerrygg,egghvite,mager hvitost, fisk) NB: Proteinpulver metter ikke like godt som mat.

*sett deg realistiske mål!

*unngå drikke med kalorier; jus,brus,alkohol,iste,sjokolademelk osv som gir MANGE usunne kcal uten å mette noe. dessyten er det fort at man drikker mye hvis man først begynner...

Ja, det var ihvetfall det jeg kom på nå... :)

• 2 år senere...
Gjest Gjest_Claes_*
Skrevet
Fin tråd! ;) (men tror nok det kommer til å bli maange tråder om dette uansett...)

Du hadde fine råd! ;) Jeg kan jo komme med noen jeg kommer på:

*spise grove kornprodukter(grovt brød, 4korn, havregryn) som metter lenge.

*unngå mat med for høy GI/GB som gir blodsukkersvingninger som ikke er bra verken for energien eller kroppen verken om man er på slaker`n eller ikke.

*tren styrketrening; det gir en faste kropp og høyere forbrenning fordi muskler krever mer energi.

*Start dagen med en god og sunn frokost

*Spis masse proteiner som metter veldig bra. Protein er ultimat slankekost fodi kroppen bare tar opp 70% av energien-resten må kroppen bruke på fordøyelsen av protein. (mat med protein kan for eks være kyllingfilet, tunfisk, skinke, oksekjøtt, hvergryn,hamburgerrygg,egghvite,mager hvitost, fisk) NB: Proteinpulver metter ikke like godt som mat.

*sett deg realistiske mål!

*unngå drikke med kalorier; jus,brus,alkohol,iste,sjokolademelk osv som gir MANGE usunne kcal uten å mette noe. dessyten er det fort at man drikker mye hvis man først begynner...

Ja, det var ihvetfall det jeg kom på nå... :)

Hallo, Jeg kjøpte fra http://www.powershopen.nu

De sender som "gave"

Gjest Bolledeig
Skrevet

Sånne tråder dør dessverre, for det er ingen som gidder å søke i eller lese tråder her inne nesten ;) Så sånne tråder dyttes fort ned av tråder som "hvor mange kalorier er det i en morell"

Skrevet

Balanser inntaket med uttaket holdt jeg på å si!

ikke spis mer enn det du forbrenner, prøv deg fram med å spise mindre eller bevege deg mer til du begynner å gå ned i vekt.

det var sånn jeg gikk ned 12kg på et år i hvertfall. er ikke bra å gå ned for mye på en gang heller.

og jeg opplevde å ha pauser etter første 10kg også nå to kilo til og jeg fortsetter å gå ned nå, jeg bare føler det på en måte.

hmm

Skrevet

Svette, svette, svette! Skal en forbrenne fett så må en svette...masse kardio og sunne måltider...lytt til kroppen og spise når du er i ferd med å bli sulten...ikke tenk så mye på at du MÅ spise hver 3.time...men spise når kroppen trenger det i små mengder....

Skal du stabilisere vekten så spiser du sunt, mindre enn hva du forbrenner...kom deg opp fra sofaen og beveg deg så mye som mulig i løpet av en dag....

Skrevet
Sånne tråder dør dessverre, for det er ingen som gidder å søke i eller lese tråder her inne nesten ;) Så sånne tråder dyttes fort ned av tråder som "hvor mange kalorier er det i en morell"

:fnise:

Måtte bare le litt av denne...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...