MillanE Skrevet 25. februar #1 Del Skrevet 25. februar (endret) Hei flinke strikkere! jeg har strikket lenge, men bare enkle ting som kluter, skjerf, babytepper og slikt. Jeg strikket min første genser for noen dager siden (førstegangsgenseren) og det gikk faktisk bra, så nå vil jeg strikke og strikke.. Har noen forslag til enkle ting jeg kan strikke, men som ikke er kluter eller skjerf? Gjerne en enkel genser, cardigan (helst tykke pinner da jeg vil det skal gå fort). kunne også tenkt meg å strikke noen fine votter med mønster. Noen som har forslag? Jeg leter mye både på nett og i bøker på biblioteket, men jeg leter meg bort.. Endret 25. februar av MillanE 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #2 Del Skrevet 25. februar Se på oppskriftene til petiteknit, synes de er greie for nybegynnere. Og mye å velge i. Står sånn vanskelighetsgrad på dem, men sjekk litt hvilke teknikker som brukes, så du ikke biter over for mye eller får en overraskelse underveis. Og ikke overtenk når du leser oppskriftene 🙂 Synes høstflettevotter er fine, de kan strikkes i mye forskjellig garn. https://www.ravelry.com/patterns/library/hstflettevotter---autumn-cabled-mittens Anonymkode: 1a336...33b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 25. februar #3 Del Skrevet 25. februar Jeg anbefaler alt av oppskrifter fra Petiteknit. Oppskriftene er svært godt skrevet, og leder deg gjennom alle trinn for å skape et flott plagg. Petiteknit er i tillegg rå på gode konstruksjoner og detaljer som gjør plagget pent og forseggjort. Oppskriftene er gradert med vanskelighetsgrad, men ikke tenk at du må ha de aller enkleste oppskiftene. Du kan fint litt opp i vanskelighetsgrad. 😊 https://www.petiteknit.com/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 26. februar #4 Del Skrevet 26. februar Jeg støtter også bruke oppskrifter fra petiteknit! Det er rett og slett verdens beste oppskrifter, og plaggene er fine og konstruksjonen gjennomtenkt. Det er laget videoer på alt man trenger av teknikker og sånt også🙌🏼 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dåsen Skrevet 28. februar #5 Del Skrevet 28. februar Jeg strikker nå mitt aller første plagg noen sinne, og strikker Novice sweather fra Petiteknit. Den er veldig enkel, vanskelighetsgrad 1 av 5, men hun har mange oppskrifter med vanskelighetsgrad 2-3 også. Så jeg støtter forslagt til de andre her angående Petiteknit! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaraThrace Skrevet 1. mars #6 Del Skrevet 1. mars Dåsen skrev (På 28.2.2024 den 10.54): Jeg strikker nå mitt aller første plagg noen sinne, og strikker Novice sweather fra Petiteknit. Den er veldig enkel, vanskelighetsgrad 1 av 5, men hun har mange oppskrifter med vanskelighetsgrad 2-3 også. Så jeg støtter forslagt til de andre her angående Petiteknit! Ja, fy søren. Jeg strikket nettopp novice sweater junior, og det tok seriøst 2 dager og var sååå tilfredsstillende 🤩🤩 Elsker petite knit sine oppskrifter, trenger aldri å lure på noe ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #7 Del Skrevet 1. mars For å legge til noe til anbefalinger av petiteknit - ikke bruk for tykt garn. Ja, det går fortere, men det er mye vanskeligere å få det pent. Anonymkode: 6c692...213 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dåsen Skrevet 2. mars #8 Del Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (På 1.3.2024 den 17.59): For å legge til noe til anbefalinger av petiteknit - ikke bruk for tykt garn. Ja, det går fortere, men det er mye vanskeligere å få det pent. Anonymkode: 6c692...213 Takk for tips. Jeg har brukt garn hun har anbefalt på Novice genseren (Sandnes Kos). Det blir ikke pent, men det er ikke garnet sin feil😂 (Det er første gangen jeg strikker😅) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 3. mars #9 Del Skrevet 3. mars Denne vesten fra Petiteknit er enkel å strikke, og det går kjapt å strikke den på pinne nr 10. Var noe av det første jeg strikket da jeg begynte å strikke Og en vest er super nå på denne årstiden, bare å ta den over en genser eller bluse hvis det er litt kjølig…og det er veldig fint med vest utenpå kjoler😃 Hvis du ikke vil ha så høy hals så er det bare å strikke den kortere og la være å brette den inn og sy den ned https://www.petiteknit.com/no/collections/slipover/products/holiday-slipover-8 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet 15. mars #10 Del Skrevet 15. mars Garnstudio har massevis med gratis oppskrifter: https://www.garnstudio.com/search.php?lang=no 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaraThrace Skrevet 15. mars #11 Del Skrevet 15. mars Hanne67 skrev (7 timer siden): Garnstudio har massevis med gratis oppskrifter: https://www.garnstudio.com/search.php?lang=no Greit at de er gratis, men sist jeg prøvde meg på en oppskrift derifra sluttet jeg nesten å strikke permanent 😅 Verste oppskriftene jeg har vært borti 😶🌫️ 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet 16. mars #12 Del Skrevet 16. mars KaraThrace skrev (På 15.3.2024 den 22.35): Greit at de er gratis, men sist jeg prøvde meg på en oppskrift derifra sluttet jeg nesten å strikke permanent 😅 Verste oppskriftene jeg har vært borti 😶🌫️ Ja, men det kommer an på hvor avanserte ting man skal strikke. Helt basic gensere, sokker osv. synes jeg står greit forklart der også. 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaneel Skrevet 11. april #13 Del Skrevet 11. april MillanE skrev (På 25.2.2024 den 21.59): Hei flinke strikkere! jeg har strikket lenge, men bare enkle ting som kluter, skjerf, babytepper og slikt. Jeg strikket min første genser for noen dager siden (førstegangsgenseren) og det gikk faktisk bra, så nå vil jeg strikke og strikke.. Har noen forslag til enkle ting jeg kan strikke, men som ikke er kluter eller skjerf? Gjerne en enkel genser, cardigan (helst tykke pinner da jeg vil det skal gå fort). kunne også tenkt meg å strikke noen fine votter med mønster. Noen som har forslag? Jeg leter mye både på nett og i bøker på biblioteket, men jeg leter meg bort.. Sokker, enkelt og tilfredsstillende å strikke og man ser raskt resultat og meget nyttig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #14 Del Skrevet 27. april Er alle på dette siden sponsa av petitknit? Anonymkode: 2e551...302 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaraThrace Skrevet 27. april #15 Del Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Er alle på dette siden sponsa av petitknit? Anonymkode: 2e551...302 Jeg er i alle fall ikke sponsa. De bare lager vanvittig bra oppskrifter, og det er jo ganske få folk her inne som poster.. 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #16 Del Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er alle på dette siden sponsa av petitknit? Anonymkode: 2e551...302 Jeg er ikke sponsa, men synes hun lager svært gode oppskrifter. Jeg synes oppskriftene derfra er best forklart (av alle oppskriftsprodusenter/-designere jeg har prøvd), det er gode videoer til alle teknikkene og det er veldig mye god passform. Den kombinasjonen gjør Petiteknit perfekt for nybegynnere. Jeg unner ingen nybegynnere å starte på de oppskiftene jeg brukte da jeg strikket min første genser for 20 år siden. Anonymkode: 770e0...60d 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 1. mai #17 Del Skrevet 1. mai Jeg er heller ikke sponsa, men jeg har ikke vært borti noen andre som skriver så gode oppskrifter som Petiteknit. Passformen er bra, teknikkene er nøye utvalgt og oppskriftene er skrevet på en grundig og god måte 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 7. mai #18 Del Skrevet 7. mai (endret) Jeg så denne genseren i en facebookgruppe og synes den er kjempefin med det rillemønsteret i kantene. Den kalles Mologenser og kan kjøpes mønster og garnpakke til. Jeg synes det garnet er altfor dyrt, så jeg kommer til å lete etter et rimeligere garn. Se på denne https://bystrikk.no/mologenser-armygronn.html Endret 7. mai av Perine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå