Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest camillo
Skrevet

Jeg trenger en billig frisør, helst rundt Oslo sentrum et sted.

Fint om dere kan skrive priser på farging (og forsåvidt klipp), hvis dere vet...

:blakk og jævlig stygg på håret:

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesten
Skrevet

Frisøren på Blindern er absolutt et forsøk verdt. Vet at det er litt utenfor sentrum, men prismessig og hva du får for prisen er de uslåelige. 395 for en vanlig vask/klipp/styling. Det er en stund siden jeg farget og klippet meg der, men mener jeg betalte 1200. Noe jeg syntes var ok.

Det beste av alt er at de som er der faktisk hører på hva du som kunde sier og dine ønsker. I tillegg får man som regel time der og da om du bare stikker innom.

Gjest camillo
Skrevet
Frisøren på Blindern er absolutt et forsøk verdt. Vet at det er litt utenfor sentrum, men prismessig og hva du får for prisen er de uslåelige. 395 for en vanlig vask/klipp/styling. Det er en stund siden jeg farget og klippet meg der, men mener jeg betalte 1200. Noe jeg syntes var ok.

Det beste av alt er at de som er der faktisk hører på hva du som kunde sier og dine ønsker. I tillegg får man som regel time der og da om du bare stikker innom.

Så bra! Takk.

Men er farging så dyrt?

Gjest gjesten
Skrevet

Prisen på farging må du ta med en klype salt fordi det er over ett år siden jeg farget håret mitt der. Mulig at det var med en hårkur også... Men alle priser står oppslått utenfor inngangsdøra, slik at du ser hva ting koster. Og du får ingen overraskelse på slutten når du skal betale (ref. noen Nikita- salonger).

Skrevet

Da hadde jeg heller valgt et førsteårslærling hos Adam og Eva. Vask, klipp, fargedesign og styling = 900.

Gjest camillo
Skrevet

Takk for tips.

Men er det noen som har cirkapris på bare farging? Jeg husker ikke hva jeg betalte sist.

Skrevet
Takk for tips.

Men er det noen som har cirkapris på bare farging? Jeg husker ikke hva jeg betalte sist.

Du har jo langt hår, og da er farging svinedyrt uansett. På kort hår betaler jeg gjerne 600, og det for bare en farge. Jeg farger heller selv når det er sånn.

Gjest camillo
Skrevet
Du har jo langt hår, og da er farging svinedyrt uansett. På kort hår betaler jeg gjerne 600, og det for bare en farge. Jeg farger heller selv når det er sånn.

Oi. :overrasket:

Jeg prøvde å farge det selv en gang, men da ble det rødlig helt innerst... Type gulrot-rød. Så jeg skulle helst bodd i en hule i to uker etter at jeg farger det selv, just in case...

Skrevet
Oi.  :overrasket:

Jeg prøvde å farge det selv en gang, men da ble det rødlig helt innerst... Type gulrot-rød. Så jeg skulle helst bodd i en hule i to uker etter at jeg farger det selv, just in case...

Kanskje du kan kjøpe farge hos frisøren? Nikita selger farge fra Wella, og kan sikkert gi deg råd, også. Litt dyrere, men i hvertfall sikrere enn selv-eksperimentering.

Gjest camillo
Skrevet
Kanskje du kan kjøpe farge hos frisøren? Nikita selger farge fra Wella, og kan sikkert gi deg råd, også. Litt dyrere, men i hvertfall sikrere enn selv-eksperimentering.

Det er jo verdt å prøve ihvertfall. Jeg skjønner ikke hvorfor fargen ble annerledes helt inntil rota, så jeg er über-nervøs.

Skrevet
Det er jo verdt å prøve ihvertfall. Jeg skjønner ikke hvorfor fargen ble annerledes helt inntil rota, så jeg er über-nervøs.

Helt inntil rota er jo håret totalt upåvirket, og trekker nok mindre farge av den grunn. Det er lurt å ta både proteinkur og fuktighetskur (eller en kombinasjonskur, som Nutritive-kuren fra Kerastase) før du farger, for å få håret så sunt som mulig. La også fargen innerst sitte i lenger enn i lengdene.

Gjest camillo
Skrevet
Helt inntil rota er jo håret totalt upåvirket

Hm, hvordan da?

Det er lurt å ta både proteinkur og fuktighetskur (eller en kombinasjonskur, som Nutritive-kuren fra Kerastase) før du farger, for å få håret så sunt som mulig. La også fargen innerst sitte i lenger enn i lengdene.

Hvor mye koster slike kurer? Jeg er utrolig blakk, derfor må jeg flisespikke på slike kjipe ting. :)

Skal prøve å la fargen sitte lenger innerst.

Skrevet

Hår som er nytt, har jo ikke fått tåle de påkjenningene det andre håret må tåle. Langt hår er flere år gammelt, og alt sliter.

Hvis du vil ha en billig kur, kan du sjekke ut enten Dove eller Elvital, hos H&M, Vita osv. Der finner du billige og OK kurer. Husker ikke prisen, men kanskje 50-60kroner?

Gjest mmmmmmmmmmmmm
Skrevet

hørt at norsk frisør skole skal være veldig bra. den ligger i karl johans gate. alt mulig gjør de der til en billig penge. tror du betaler rundt 100 for klipp og 150 for farge. der er det elever som holder på, men er stadig flinke lærere som er borte og ser før de får lov til å gjøre noe som helst.

Skrevet

Grunnen til at håret blir så sterkt rødt innerst er fordi det er upåvirket som ble nevnt, og fordi det er varmest der (hodet ditt avgir varme) og da blir rødfargen mye mer intens, så du må absolutt IKKE la det virke lenger!!!! Heller smør i resten av håret først så innerst!!!

-Ex frisør-

Gjest camillo
Skrevet
Grunnen til at håret blir så sterkt rødt innerst er fordi det er upåvirket som ble nevnt, og fordi det er varmest der (hodet ditt avgir varme) og da blir rødfargen mye mer intens, så du må absolutt IKKE la det virke lenger!!!! Heller smør i resten av håret først så innerst!!!

-Ex frisør-

Oi, takktakk. :overrasket:

Gjest Fruktfat
Skrevet
hørt at norsk frisør skole skal være veldig bra. den ligger i karl johans gate. alt mulig gjør de der til en billig penge. tror du betaler rundt 100 for klipp og 150 for farge. der er det elever som holder på, men er stadig flinke lærere som er borte og ser før de får lov til å gjøre noe som helst.

og det er nikita som driver skolen.

de flinke lærerne er de som blir kalt dårlige nikita-frisører i andre tråder ;)

Gjest camillo
Skrevet
og det er nikita som driver skolen.

de flinke lærerne er de som blir kalt dårlige nikita-frisører i andre tråder  ;)

Hm, men de må vel klare å farge et hår?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...