AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #1 Skrevet 25. februar 2024 Trenger noen gode tips til å sove bedre, også kjerringråd, da jeg har prøvd det meste. har kuttet ut koffein, er ute i friskluft og dagslys, pusteteknikker, lytte til ulike ting for å sove…. Lista er lang. Er det noen som har noen supertips for å få sove? :)) Jeg sovner ofte når jeg legger meg, men våkner etter 2-3 timer og får ikke sove mer. Jeg får ikke sove på ettermiddagen selv om jeg har sovet to timer om natta.. Anonymkode: b6071...b72
Millaz Skrevet 25. februar 2024 #2 Skrevet 25. februar 2024 Noen ganger hjelper det for meg å høre på sove meditasjonsvideoer på youtube. Ligger veldig mange der.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #3 Skrevet 25. februar 2024 Ikke spis etter ca 18/19 på kvelden, ta magnesium før leggetid og melatonin. Aswaganda har også veldig fin effekt. ( sjekk opp med helse ang melatonin og aswaganda) Anonymkode: 074c8...237
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #4 Skrevet 25. februar 2024 Millaz skrev (24 minutter siden): Noen ganger hjelper det for meg å høre på sove meditasjonsvideoer på youtube. Ligger veldig mange der. Jeg har prøvd slike videoer, og nå har jeg kommet til det punktet at jeg klikker på de som snakker fordi jeg ikke får sove 😝 Anonymkode: b6071...b72
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #5 Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ikke spis etter ca 18/19 på kvelden, ta magnesium før leggetid og melatonin. Aswaganda har også veldig fin effekt. ( sjekk opp med helse ang melatonin og aswaganda) Anonymkode: 074c8...237 Kanskje jeg skal prøve det med spisinga. Aswaganda har jeg akkurat startet med Håper det hjelper med søvn etterhvert, det hjelper meg til å bli roligere generelt. Anbefaler det til andre hvis de er stresset og tenker mye Anonymkode: b6071...b72
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #6 Skrevet 25. februar 2024 Flytende melatonin. Lett! Anonymkode: 456ce...57a
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #7 Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Flytende melatonin. Lett! Anonymkode: 456ce...57a Hva er best av flytende melatonin vs 5 mg man får på resept? Er det forskjell? Anonymkode: f518f...856
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #8 Skrevet 26. februar 2024 Jeg var i samme posisjon som deg TS, hadde virkelig prøvd absolutt alt men kroppen satt "fast" i den dårlige rutinen jeg hadde laget for meg selv. Snakket med legen min, og fikk sovemedisiner (husker ikke hva de heter her og nå men er kanskje ikke helt relevant?). Disse sovemedisinene gikk jeg på daglig i en måneds tid, for å hjelpe å "tvinge" meg inn i et nytt søvnmønster og til slutt ble kroppen trøtt av seg selv rundt tidspunktet jeg skulle sove på uten medisinene.. Det hjalp veldig for meg iallefall! Samboeren min tar flytende melatonin som han har kjøpt på tights.no, som han synes gjør susen, men den har aldri hatt en effekt på meg. Litt ironisk at jeg er våken nå og skriver dette da, men ikke la deg lure, det er fordi jeg har en baby som ordner litt liv og røre her til meg. 😁 Anonymkode: 2b566...948
. Anonym. Skrevet 26. februar 2024 #9 Skrevet 26. februar 2024 Seroquel, melatonin og sedix hjelper på min søvn.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #10 Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Kanskje jeg skal prøve det med spisinga. Aswaganda har jeg akkurat startet med Håper det hjelper med søvn etterhvert, det hjelper meg til å bli roligere generelt. Anbefaler det til andre hvis de er stresset og tenker mye Anonymkode: b6071...b72 Og ha minimum 2 timer mellom siste måltid og sengetida hjelper en god del, fordi kroppen ikke " jobber med noe" og heller ikke har fulle lager av for eksempel glukose/energi. Men der må man prøve seg frem for er jo minst like dritt og ligge våken OG sulten 😂 Aswaganda synes jeg hjelper mye bare for å ro ned og sette kroppen i et rolig modus, altså at det forhindrer tankekjør og generelt stress som derfor gir bedre søvn på sikt. Melatonin synes jeg er fint hjelpemidle for å bli søvnig/falle i søvn. Også er magnesium fantastisk for å holde søvn og gi en god søvn. Jeg bor i Nordnorge og langt inn i 20 årne sov jeg nesten ikke fra mai - august grunnet lyse og generelt at naturen roper dagmodus hele døgnet. Løsningen har vært cocktailen over, små justeringer som gjør at man slipper ekte "sovemedisin". Anonymkode: 074c8...237
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå