AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #1 Skrevet 25. februar 2024 Har truffet en hyggelig mann, han er nysingel. Jeg liker han svært godt, vi har vært på 3-4 dates og kjemien er god, vi har daglig kontakt. Så naturlig nok tenker jeg at snart blir det sex. Jeg har vært singel i en stund, aldri vært særlig interessert i å drive med mange, men har nok hoppet noen i seng fortere enn jeg egentlig har vært komfortabel med enten pga. forventning fra menn (ville ikke skuffe, flink pike syndrom), eller fordi det var rett og slett gøy. Og nå kjenner jeg veldig godt at jeg vil ikke dele min kropp når den andre fortsatt er på dating-appene (som han er, ser han har oppdatert profilen og logget på), samtidig som han inviterer meg på weekend-tur… MEN! Jeg vet altså ikke hvordan ta det opp på en fin måte men samtidig være tydelig på hva som passer meg. Han er en mild og fornuftig type. Tar gjerne imot forslag til formuleringer og erfaringer. Gjerne synspunkter fra menn. K, 40 Anonymkode: 7571c...a8c 1 3
BobTheNoob Skrevet 25. februar 2024 #2 Skrevet 25. februar 2024 (endret) Dette er rett fram. Si at du ønsker å ta denne datingen seriøst og er ukomfortabel med at noen av dere fortsatt er på appene, da dette på en måte er å holde bakdøra åpen. Så hvis dere skal ta det videre bør dere begge stenge den bakdøra og fokusere bare på hverandre. Endret 25. februar 2024 av BobTheNoob 4 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #3 Skrevet 25. februar 2024 20 minutter siden, BobTheNoob said: Dette er rett fram. Si at du ønsker å ta denne datingen seriøst og er ukomfortabel med at noen av dere fortsatt er på appene, da dette på en måte er å holde bakdøra åpen. Så hvis dere skal ta det videre bør dere begge stenge den bakdøra og fokusere bare på hverandre. Takk! Og du som mann hadde ikke fått hetta av det, antar jeg 🙂. Hvordan tar du imot sånt? TS Anonymkode: 7571c...a8c 1
BobTheNoob Skrevet 25. februar 2024 #4 Skrevet 25. februar 2024 Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg er monogam fra første date. Dvs gåturer, en kaffekopp og tilsvarende kan jeg nok gjøre med fler så lenge det bare er initielt for å bli kjent. Men begynner jeg å date så er et bare med en. Så jeg ville ikke fått hetta. For meg hadde det vært forventet. 4 1
Fjompenisse Skrevet 25. februar 2024 #5 Skrevet 25. februar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Takk! Og du som mann hadde ikke fått hetta av det, antar jeg 🙂. Hvordan tar du imot sånt? TS Anonymkode: 7571c...a8c Jeg ville heller spurt om hvorfor han fremdeles er på appen, siden du føler at dere har fått så god kjemi. Og basert på svaret formulert et eller annet om viktigheten for deg om eksklusivitet før sex. Litt mindre konfronterende hadde nok passet meg bedre. Aner jo ikke motivet hans for fremdeles å være på appen. 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #6 Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har truffet en hyggelig mann, han er nysingel. Jeg liker han svært godt, vi har vært på 3-4 dates og kjemien er god, vi har daglig kontakt. Så naturlig nok tenker jeg at snart blir det sex. Jeg har vært singel i en stund, aldri vært særlig interessert i å drive med mange, men har nok hoppet noen i seng fortere enn jeg egentlig har vært komfortabel med enten pga. forventning fra menn (ville ikke skuffe, flink pike syndrom), eller fordi det var rett og slett gøy. Og nå kjenner jeg veldig godt at jeg vil ikke dele min kropp når den andre fortsatt er på dating-appene (som han er, ser han har oppdatert profilen og logget på), samtidig som han inviterer meg på weekend-tur… MEN! Jeg vet altså ikke hvordan ta det opp på en fin måte men samtidig være tydelig på hva som passer meg. Han er en mild og fornuftig type. Tar gjerne imot forslag til formuleringer og erfaringer. Gjerne synspunkter fra menn. K, 40 Anonymkode: 7571c...a8c Bare fortell ham at du har pleid å hoppe tidlig til sengs med menn, men nå har du lyst til å la ham vente. For du har vel ikke tenkt å være uærlig, vel…? 😏 Anonymkode: aac94...000
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #7 Skrevet 25. februar 2024 14 minutter siden, AnonymBruker said: Bare fortell ham at du har pleid å hoppe tidlig til sengs med menn, men nå har du lyst til å la ham vente. For du har vel ikke tenkt å være uærlig, vel…? 😏 Anonymkode: aac94...000 Du har muligens misforstått, jeg har hatt sex for tidlig for meg (men vært likevel eksklusiv fra min side, er vare ikke min greie å date flere) og egentlig etterpå kjent at jeg burde ha ventet, både for å kjenne bedre hvor tiltrukket jeg egentlig var og/eller for å sjekke hva partneren ønsket og trengte. Jeg har ikke vært obs på mine egne grenser. Noen ganger har for tidlig vært 3. treff, andre ganger 6. Så det har jeg absolutt tenkt å være ærlig om, ja. Anonymkode: 7571c...a8c 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #8 Skrevet 25. februar 2024 1 hour ago, Fjompenisse said: Jeg ville heller spurt om hvorfor han fremdeles er på appen, siden du føler at dere har fått så god kjemi. Og basert på svaret formulert et eller annet om viktigheten for deg om eksklusivitet før sex. Litt mindre konfronterende hadde nok passet meg bedre. Aner jo ikke motivet hans for fremdeles å være på appen. Godt poeng - da kan jeg gå ut fra hans behov, og det kan oppleves nok mindre konfronterende, om det er gjort på en mild måte. Jeg er egentlig ganske ok med om hans behov er at han vil kikke litt rundt på singelmarkedet etter en rimelig vanskelig samliv, men da ønsker jeg ikke ta vårt forholde videre fysisk/romantisk. Da kan han date de som har samme preferanser, og jeg de som tenker som meg - én om gangen. Anonymkode: 7571c...a8c 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #9 Skrevet 26. februar 2024 Jeg ville lagt samtalen opp mot weekendtur-planene. Spørre hva han tenker om dere og hvilke forventninger han har til turen, og samtidig sagt at du ønsket vente med sex til dere var eksklusive og slettet/pauset profiler. Anonymkode: 151cc...a7a 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 26. februar 2024 #10 Skrevet 26. februar 2024 Jeg var klar på at om en mann dater meg er det kun meg inntil vi avgjør om vi skal ta steget videre eller ikke(etter mer enn 2 dater). Det var også de mennene jeg datet. Det var faktisk de som tok initiativ til å slette app fra tlf. Da jeg møtte kjæresten slettet han øyeblikkelig appen. Etter 4 uker slettet vi profilene våre.
BobTheNoob Skrevet 26. februar 2024 #11 Skrevet 26. februar 2024 9 hours ago, Fjompenisse said: Jeg ville heller spurt om hvorfor han fremdeles er på appen, siden du føler at dere har fått så god kjemi. Og basert på svaret formulert et eller annet om viktigheten for deg om eksklusivitet før sex. Litt mindre konfronterende hadde nok passet meg bedre. Aner jo ikke motivet hans for fremdeles å være på appen. Fjompenisse, vi er nok enige i prinsipp, om å ta det opp pent og ikke være konfronterende. Jeg synes mitt forslag er mindre konfrontdrende. Det har en "vi" tilnærming. Å spørre ham hvorfor han fortsatt er på appen synes jeg er mer konfronterende. Men dette kan jo TS tygge på. 1
Gammelsmurfen Skrevet 26. februar 2024 #12 Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har truffet en hyggelig mann, han er nysingel. Jeg liker han svært godt, vi har vært på 3-4 dates og kjemien er god, vi har daglig kontakt. Så naturlig nok tenker jeg at snart blir det sex. Jeg har vært singel i en stund, aldri vært særlig interessert i å drive med mange, men har nok hoppet noen i seng fortere enn jeg egentlig har vært komfortabel med enten pga. forventning fra menn (ville ikke skuffe, flink pike syndrom), eller fordi det var rett og slett gøy. Og nå kjenner jeg veldig godt at jeg vil ikke dele min kropp når den andre fortsatt er på dating-appene (som han er, ser han har oppdatert profilen og logget på), samtidig som han inviterer meg på weekend-tur… MEN! Jeg vet altså ikke hvordan ta det opp på en fin måte men samtidig være tydelig på hva som passer meg. Han er en mild og fornuftig type. Tar gjerne imot forslag til formuleringer og erfaringer. Gjerne synspunkter fra menn. K, 40 Anonymkode: 7571c...a8c Si det som det er. At du lurer på hvorfor han fremdeles er på appen. Menn må ha det inn med teskje, uten for mange muligheter for tolkning. 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #13 Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Bare fortell ham at du har pleid å hoppe tidlig til sengs med menn, men nå har du lyst til å la ham vente. For du har vel ikke tenkt å være uærlig, vel…? 😏 Anonymkode: aac94...000 Det rt vel helt kurant å si? Ar du har funnet ut i en alder av 35 + eller noe at det ikke funker så godt å innlede noe seksuelt forhold med en fyr før dere har funnet mer formen på hvordan dere har det sammen? Tror jeg sa der til kjæresten min sa jeg traff ham, og hadde blitt sjeleglad om en mann sa det til meg. Det viser jo refleksjon og utvikling? Du bør være en annen på innsiden som 40 -åring enn som 25-åring. Anonymkode: 8eb9d...e42 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #14 Skrevet 26. februar 2024 Hvis han er nysingel er det ikke sikkert dere er på samme sted, og at han ønsker å shoppe litt rundt før han blir seriøs. Hadde avklart dette før tur med overnatting, dersom det er viktig for deg. Anonymkode: 017cb...3f8 2 1
Rosalilje84 Skrevet 26. februar 2024 #15 Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Har truffet en hyggelig mann, han er nysingel. Jeg liker han svært godt, vi har vært på 3-4 dates og kjemien er god, vi har daglig kontakt. Så naturlig nok tenker jeg at snart blir det sex. Jeg har vært singel i en stund, aldri vært særlig interessert i å drive med mange, men har nok hoppet noen i seng fortere enn jeg egentlig har vært komfortabel med enten pga. forventning fra menn (ville ikke skuffe, flink pike syndrom), eller fordi det var rett og slett gøy. Og nå kjenner jeg veldig godt at jeg vil ikke dele min kropp når den andre fortsatt er på dating-appene (som han er, ser han har oppdatert profilen og logget på), samtidig som han inviterer meg på weekend-tur… MEN! Jeg vet altså ikke hvordan ta det opp på en fin måte men samtidig være tydelig på hva som passer meg. Han er en mild og fornuftig type. Tar gjerne imot forslag til formuleringer og erfaringer. Gjerne synspunkter fra menn. K, 40 Anonymkode: 7571c...a8c Si det rett ut. At du ser at han ikke har sluttet å lete, og anser deres relasjon som fortsatt usikker og useriøs. Du venter derfor med sex til han er mer seriøs. Helt greit det. Og selvfølgelig ikke dratt på weekendtur med ham, der det er mer vanskelig å unnslippe hvis det viser seg at han ikke er den han utgir seg for å være. 1 1 1
Rosalilje84 Skrevet 26. februar 2024 #16 Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Takk! Og du som mann hadde ikke fått hetta av det, antar jeg 🙂. Hvordan tar du imot sånt? TS Anonymkode: 7571c...a8c Spiller det noen rolle om han får hetta? Hvis han forsvinner etter denne praten, så vet du jo hvor "seriøs" han var i utgangspunktet. Vinn-vinn. 2 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #17 Skrevet 26. februar 2024 Hvis noen hadde bedt meg om å deaktivere eller slette meg fra en datingapp etter bare 3-4 dater ville jeg tenke at hun var kontrollerende. Det er etter min mening altfor tidlig, og i hvert fall ikke noe man forventer før sex. Jeg slettet selv Tinder noen måneder etter at vi hadde blitt kjærester - da er det greit. Men ikke i en datingfase... Men på den annen siden ville jeg ikke oppdatert profilen min hvis jeg tenkte at jeg på vei inn i noe alvorlig, det virker jo ikke så veldig taktisk eller tillitsvekkende av ham. M40 Anonymkode: f1d8d...ef9 1 1
Rosalilje84 Skrevet 26. februar 2024 #18 Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis noen hadde bedt meg om å deaktivere eller slette meg fra en datingapp etter bare 3-4 dater ville jeg tenke at hun var kontrollerende. Det er etter min mening altfor tidlig, og i hvert fall ikke noe man forventer før sex. Jeg slettet selv Tinder noen måneder etter at vi hadde blitt kjærester - da er det greit. Men ikke i en datingfase... Men på den annen siden ville jeg ikke oppdatert profilen min hvis jeg tenkte at jeg på vei inn i noe alvorlig, det virker jo ikke så veldig taktisk eller tillitsvekkende av ham. M40 Anonymkode: f1d8d...ef9 Noen måneder ETTER at dere har blitt kjærester? Du fortsatte altså å være på leit mens dere var kjærester? Mange kvinner ønsker ikke å bli brukt. Derfor ønsker de ikke å date menn som er aktive på apper og treffer andre. 1 2
Engel Skrevet 26. februar 2024 #19 Skrevet 26. februar 2024 Fjompenisse skrev (17 timer siden): Jeg ville heller spurt om hvorfor han fremdeles er på appen, siden du føler at dere har fått så god kjemi. Og basert på svaret formulert et eller annet om viktigheten for deg om eksklusivitet før sex. Litt mindre konfronterende hadde nok passet meg bedre. Aner jo ikke motivet hans for fremdeles å være på appen. Jeg syns det er mer konfronterende å spørre "hvorfor er du fortsatt på datingappen?". Da har du overvåket han (mens du samtidig er på appen selv). Det er alltid bedre å ta opp noe ut fra hva du selv tenker og føler enn å begynne med noe som kan oppfattes som en beskyldning. Jeg ville bare sagt noe sånt som "jeg ønsker å ta dating seriøst, og det er uaktuelt for meg å holde på med flere samtidig. Derfor legger jeg bort/pauser datingappen nå hvis du er enig i at vi skal utforske dette videre. Jeg håper du føler det på samme måten"
Engel Skrevet 26. februar 2024 #20 Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hvis noen hadde bedt meg om å deaktivere eller slette meg fra en datingapp etter bare 3-4 dater ville jeg tenke at hun var kontrollerende. Det er etter min mening altfor tidlig, og i hvert fall ikke noe man forventer før sex. Jeg slettet selv Tinder noen måneder etter at vi hadde blitt kjærester - da er det greit. Men ikke i en datingfase... Men på den annen siden ville jeg ikke oppdatert profilen min hvis jeg tenkte at jeg på vei inn i noe alvorlig, det virker jo ikke så veldig taktisk eller tillitsvekkende av ham. M40 Anonymkode: f1d8d...ef9 Helt greit å vente noen månder før man sletter profilen. Det er tross alt veldig stor sjanse for at det tar slutt før det har gått mange måndene uansett hvor seriøs man er. Men om man har behov for å være aktiv der etter 3-4 dater så er vi nok mange damer som hadde droppet deg. Da viser du ikke at du ønsker å se hvordan forholdet kan utvikle seg, du viser at du har så liten tro på det at du fortsatt leter etter noe bedre. Det er ikke sikkert du mener det sånn, men det er slik man fort oppfatter det. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå