Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hadde sluttet på dagen om jeg vant mye penger. Vil gjerne jobbe, med noe jeg trives med, og ikke full stilling. Synes nesten det er komisk når folk sier at de elsker jobben sin, klarer ikke å ta det seriøst 😂 Det må jo være kødd, eller så er det jeg som har jobbet i feil jobber. Er introvert og tåler stress dårlig, har jobbet i butikk og nå som sykepleier. Kanskje det endrer seg om jeg finner rett type jobb for min personlighet. 

Anonymkode: 33954...c4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde sluttet på dagen om jeg vant mye penger. Vil gjerne jobbe, med noe jeg trives med, og ikke full stilling. Synes nesten det er komisk når folk sier at de elsker jobben sin, klarer ikke å ta det seriøst 😂 Det må jo være kødd, eller så er det jeg som har jobbet i feil jobber. Er introvert og tåler stress dårlig, har jobbet i butikk og nå som sykepleier. Kanskje det endrer seg om jeg finner rett type jobb for min personlighet. 

Nja... jeg lever av å spille instrumentet mitt. Og det er egentlig det eneste her i livet jeg virkelig har lyst til å bruke tiden min på. Så jeg kan på mange måter si at jeg elsker jobben min. Selv om det er elementer ved den som er mindre morsomme også. (Reising f.eks...)

Anonymkode: c2687...d2f

Skrevet

Jeg vet at det ikke finnes noen jobb i hele verden jeg hadde trivdes i. Men jeg har funnet noe som er helt greit.

Det beste er at jobben ikke er krevende, at jeg har lite til null ansvar, og at jeg har hjemmekontor og kan jobbe fra hvor som helst i verden.

Anonymkode: 5038a...cc4

Skrevet

Jeg trives godt, både med jobben og med kollegaer. Men jeg jobber for å leve, jeg lever ikke for jobben.

Anonymkode: e0353...eb9

Skrevet

Trives 8-16, men ikke mer enn det. Liker å jobbe, men ikke for andre.

Anonymkode: 49646...5b2

Skrevet

Elsker jobben min! Brenner for menneskene jeg jobber med å hjelpe og har supre kollegaer. Hatt samme jobb i mange år nå. Ville nok redusert stillingen noe hvis jeg vant masse penger, reist litt.

Anonymkode: fbb86...f47

Skrevet

Jeg jobber for firmaet vårt nå. Har grei lønn, og alt er vel og bra. 

Jeg har tidligere jobbet som konsulent, stort sett i oljebransjen. Jeg savner litt den jobben, fordi den var så krevende og omstillende, og dessuten så måtte jeg forholde meg til så mange folk, så mange vanskelige og ulike personligheter, utfordringer osv. Jeg sluttet fordi det brant meg ut. Jeg savner det vel også...på en måte. Samtidig som jeg vet at jeg har det veldig fint nå. 

Nå er vel problemet at det bobler ikke i meg. Det er pent og pyntelig... og kanskje litt kjedelig. Men  det er jo veldig komfortabelt. 

Anonymkode: 365ec...e52

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.2.2024 den 20.11):

Hører folk si "jeg ELSKER jobben min", "åh for et SPENNENDE møte", "dette blir en gøyal utfordring" osv. Noen ganger høres det så fake ut. Er de virkelig SÅ spente på å se om vi har klart å slå tallene fra forrige kvartal? Eller sier de det bare for å fremstå bra for sjefene?

Hvor glad er du i jobben din? Jeg har ikke noe i mot mandager. Jeg er glad jeg har jobben min. Jeg gidder ikke bytte jobb. Liker fleksibiliteten og pengene. Men jeg ELSKER ikke jobben min.

Hadde du sagt opp om du vant en milliard?

Anonymkode: 30d03...615

Jeg hadde sagt opp for en million. 

Hilsen utslitt bhg - lærer 

Anonymkode: 445ea...2d5

Skrevet

Ja, jeg elsker jobben min som lærer. Jeg elsker å kunne være der for barna og kunne utrette noe. Samtidig er det en sinnsykt sliten jobb der jeg gir av hele meg selv, men jeg elsker jo også jobben min. :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.2.2024 den 20.11):

Hører folk si "jeg ELSKER jobben min", "åh for et SPENNENDE møte", "dette blir en gøyal utfordring" osv. Noen ganger høres det så fake ut. Er de virkelig SÅ spente på å se om vi har klart å slå tallene fra forrige kvartal? Eller sier de det bare for å fremstå bra for sjefene?

Hvor glad er du i jobben din? Jeg har ikke noe i mot mandager. Jeg er glad jeg har jobben min. Jeg gidder ikke bytte jobb. Liker fleksibiliteten og pengene. Men jeg ELSKER ikke jobben min.

Hadde du sagt opp om du vant en milliard?

Anonymkode: 30d03...615

Jeg elsker jobben min. Tanken på å kanskje slutte det fordi jeg skal flytte gjør meg utrolig trist. Jeg er følelsesmessig engasjert. Jeg jobber i barnehage.. gleder meg til hver dag for å se både barna og kollegene igjen. Er jeg deppa, er det beste for meg å jobbe . 

Men nå kommer mine barn først, og derfor er flytting aktuelt.

Anonymkode: 334fa...b37

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.2.2024 den 12.54):

En av grunnene til at jeg kan si "elsker" er fleksibiliteten jeg har, som en som trives godt i eget selskap. Jeg hadde mistrivdes stort som for eksempel sykepleier, ikke fordi arbeidsoppgavene ikke ville vært givende, men fordi jeg måtte være et sted til gitte tidspunkt, og må forholde meg til mennesker hele dagen.

Nå har jeg kontorjobb, der jeg selv velger hvor jeg jobber fra. En normaluke er gjerne tre dager hjemme, ro, kun meg, og konsentrasjon om oppgavene. Hadde jeg ikke hatt jobben så ville jeg hatt for mye tid, har ikke akkurat et titals hobbyer og interesser. Men er veldig glad i fagområdet mitt. Og så drar jeg inn for møter og presentasjoner, kanskje ikke det jeg har mest lyst til i det jeg våkner, men dagene er veldig givende, og jeg merker at jeg har så godt av det sosiale, og at jeg ofte er i bedre humør på kveldene enn om jeg bare har vært hjemme. 

Anonymkode: 58d02...b3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...