Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns jobben min er helt ok. Ikke drømmen men det funker. Hadde lett sagt opp om jeg kunne.

Anonymkode: df05a...319

• Liker 1
Skrevet

Jeg er veldig glad i jobben min. 

Tjener godt, har fine kollegaer, spennende og varierte arbeidsoppgaver. Fleksibilitet. Skal ha minst 200.000 opp i lønn for 

Ville sagt opp om jeg vant en milliard, for da hadde jeg fått tid til alle andre prosjekter jeg ønsker å gjøre. 

Gjest Lykkedykker
Skrevet

Jobben jeg nå er sykemeldt fra var den beste jobben jeg har hatt. Og eneste jeg har fungert i. Så litt kjipt at kroppslige plager nå har ført til at jeg er på aap. 

Skrevet

Hater den.  Trenger pengene.  Dårlig ledelse.  Mye rot.  Jobber i staten, mer rot enn enkelte tror.  De driter i oss som jobber der, tar avgjørelser uten å tenke på ansatte. 

hadde sluttet på dagen om jeg kunne 

Anonymkode: 88aff...2d0

• Liker 1
Skrevet

jeg liker ikke jobben min. sendte oppsigelse i januar men ble pratet til å jobbe der lenger ettersom de "ikke ville miste meg". er myk for sjefene der, så får holde ut litt til. heh

Anonymkode: 2a90b...88a

Skrevet

Jeg synes jobben min er helt grei, og gruer meg ikke til å gå på jobb. Jeg har stor fleksibilitet, ok lønn og hyggelige kolleger. Men jeg hadde glatt sagt opp om jeg hadde vunnet masse penger. Har små barn, samt mange hobbyer og interesser som fint kunne fylle dagene. Jeg har flere kolleger som elsker jobben og nærmest har den som en livsstil, men der er ikke jeg 🙈 

Anonymkode: 2be84...292

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hører folk si "jeg ELSKER jobben min", "åh for et SPENNENDE møte", "dette blir en gøyal utfordring" osv. Noen ganger høres det så fake ut. Er de virkelig SÅ spente på å se om vi har klart å slå tallene fra forrige kvartal? Eller sier de det bare for å fremstå bra for sjefene?

Hvor glad er du i jobben din? Jeg har ikke noe i mot mandager. Jeg er glad jeg har jobben min. Jeg gidder ikke bytte jobb. Liker fleksibiliteten og pengene. Men jeg ELSKER ikke jobben min.

Hadde du sagt opp om du vant en milliard?

Anonymkode: 30d03...615

LIker jobben min, den er meningsfull, fleksibel og bra betalt, men haddde jeg vunnet nok til å ikke jobbe hadde jeg forsvunnet på dagen - har mye jeg heller vil gjøre. 

Anonymkode: 27993...16d

Skrevet

Hadde sluttet på timen og aldri sett meg tilbake 🤣

Har et par pasienter jeg ville besøkt/ hjulpet frivillig om jeg hadde nok penger til å ikke tenke på lønn, men ellers er det ikke den ting jeg elsker med min nåværende jobb. 

Spiller ingen rolle hvilken annen jobb jeg hadde hatt heller, for jeg er en idiotisk blanding av pliktoppfyllende person som hater plikter 🤦‍♀️ Drømmen er å kunne gjøre nøyaktig hva jeg vil hver dag, og ha god tid til alt. Ikke løpe innom bestemor en dag før alt annet, jage hunden på tur før jeg må inn og ta husarbeid, husarbeid før jeg har tid til middag, middag like før leggetid og ny dag med det samme jaget. 

Bekymringsfri blir man aldri, men økonomisk frihet gir myyyyye mer tid til det andre man har å bekymre seg for 😅

Anonymkode: 51678...7db

Skrevet

Jeg liker jobben min, har rett utdanning for meg og passende arbeidsoppgaver. Har tatt mer utdanning underveis, har gode kollegaer og er i en mellomlederstilling selv. Har ok lønn, og kort vei til jobb.

Men jeg ELSKER ikke jobben min! Gruer meg sjelden/aldri til jobb, men enkelte ting av ansvaret man bærer tar man jo med seg hjem og grubler over på fritida. Det gjelder spesielt når det er noen av mine som er sykemeldte eller viser tegn til å være litt på felgen. Jeg vil jo at alle mine skal ha det bra på jobb og i livet ellers! 

Hadde jeg vunnet så mye penger ville jeg sluttet. Ville nok ikke gått med tre mnd varsel, men blitt noe lengre så de rakk rekruttere en ny og evt noe overlapp for opplæring (om bedriftens økonomi hadde åpnet for det). 

Jeg bor på et lite sted, og har jobbet hos samme arbgiver i ca 21 år. Siden det er et lite sted, blir det veldig tydelig når noen bytter jobb ofte. Tre av de jeg kjenner litt som hyppig bytter jobb, uttaler seg med stor begeistring om jobben og hvordan de "brenne for"/bare eeelskeeer ditt eller datt med ny jobb. Men det må jo gå raskt over, for disse blir svært sjelden så mye som fem år i jobben før de bytter. Og dette er ikke snakk om prosjektstillinger, som jo ofte er kortvarige. Så kyniske meg tror ikke så hardt på at folk eeelskeeer jobben sin (medmindre de har skapt egen arbeidsplass ut av hobbyen sin)

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Når man først er avhengig av å jobbe, er jeg stort sett veldig fornøyd med den jeg har. Greie oppgaver, muligheter for hjemmekontor osv. Men det er ikke slik at jeg jobber frivillig, hvis jeg var økonomisk uavhengig hadde jeg ikke jobbet. Jeg har også sånne kolleger som sier nå var det godt(!) å komme seg tilbake fra ferie. Som for meg er helt uforståelig 😅 En gang ble jeg kalt inn til møte fordi sjefen hadde overhørt meg si at jeg ikke gleder meg til å gå på jobb. Men det er jo ikke det samme som at jeg gruer meg. Jeg er bare ikke sånn "jippi, klokken er fem, endelig durer det i vekkerklokken og det er mandag!"

Anonymkode: 197a9...85a

Den der har jeg aldri forstått heller 😅 da tenker jeg de kanskje har det vel slitsomt med små barn hjemme, ellers kan jeg ikke tenke meg at jobb er sååå gøy at det er godt å slippe å ha ferie lenger 😅

Anonymkode: 30d03...615

Skrevet

Stortrives! Tar meg selv i å smile når jeg går inn dørene. Liten personalgruppe som fungerer godt sammen og har det mye gøy. Savner dog mer sosialt på fritiden, men men...37,5t i uken sammen burde kanskje holde? 🤣 Jobben er passe utfordrende, og samtidig får jeg kjenne på mye mestring. 

Anonymkode: f6d78...eee

Skrevet

Jeg blir virkelig mer og mer glad i jobben min, selv nå som vi sliter med helt nytt system, må jeg si jeg elsker den. Jeg ansvaret, tilliten og alt jeg må gjøre i jobben, alle kollegaene i teamet osv, men selve ledelsen og mange sider ved personalpolitikken er til å spy av. Det kan være utmattende og har potensial for å bli den berømte dråpen som får begeret til å flyte over, dessverre. 

Anonymkode: 932b6...1d7

Skrevet

Digger jobben min. Helt greit betalt. Mange utfordringer, lærer noe nytt hver dag. Utrolig godt arbeidsmiljø. Selvsagt er ikke alle dager like artige eller gode men dette er jo vanlig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hater den.  Trenger pengene.  Dårlig ledelse.  Mye rot.  Jobber i staten, mer rot enn enkelte tror.  De driter i oss som jobber der, tar avgjørelser uten å tenke på ansatte. 

hadde sluttet på dagen om jeg kunne 

Anonymkode: 88aff...2d0

Dette høres ut som min jobb. Skyhøyt fravær og stadig vekk folk som slutter. Og inn med en eller annen vikar som blir sykmeldt så fort som mulig mtp sykepenger.

Skrevet

Elsker jobben min!  1 mrd er fryktelig mye penger, men vet ikke om det hadde gjort livet mitt spesielt mye bedre.

Idar Vollevik fikk jo 1 mrd og sluttet i jobben sin, og det gikk jo ikke så bra..

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Idar_Vollvik

Anonymkode: 9aa1a...848

Annonse
Skrevet

Hadde tatt pengene og beholdt jobben så lenge det var gøy.

Anonymkode: 9aa1a...848

Skrevet

Veldig glad i jobben min (Gravemaskina) er veldig glad i meg 😉

Skrevet

Det  å forvalte 1 Millard er vel egentlig en heltidsjobb i seg selv, så jeg hadde vel ikke hatt noe annet valg enn å si opp. 

Med så mye penger så hadde jeg ikke hatt samvittighet til noe annet enn å bruke de til verdiskapning for samfunnet. 

Når det er sagt så vil jeg heller beholde den jobben jeg har i dag enn å gå rundt å føle på ansvaret en millard hadde medført. 

Anonymkode: c2687...d2f

Skrevet

Greit nok. Hadde nok ikke nølt med å slutte eller trappet ned hvis jeg vant 1 mrd, men ville kanskje holdt på med litt i samme retning, men ikke fulltidsjobb (og mer til). 

Anonymkode: aa4b9...2db

Skrevet

Jeg LIKER jobben min og har ok lønn, godt arbeidsmiljø, møter mange forskjellige mennesker hver dag, men hadde trappet kraftig ned i stilling om jeg hadde vunnet så mye penger - typ ned til 50% stilling kanskje. Jeg lever ikke for å jobbe, men jobber for å leve. 

Anonymkode: 97fe2...625

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...