Gå til innhold

Er det greit å gi hint på upassende steder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på om det er innafor å komme med en hyggelig kommentar til damer på steder de egentlig ikke er for å date? Hvor går grensen for hva man kan si? Vil ikke virke invaderende, men allikevel gi hint om at jeg ikke har noe imot å bli bedre kjent.

Anonymkode: ed801...54b

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det spørs hva hyggelig kommentar er for deg og i hvilken grad du forstyrrer.

Men også hva du vil oppnå.

Endret av Rotemor
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei det er ikke greit

Anonymkode: c28b1...aa5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Veldig risky å gjøre det I Norge 😅 vi er vel ikke kjent for å like kontakt med fremmede 

Anonymkode: 890f1...4ec

• Liker 1
Skrevet

At noe er upassende er jo selve definisjonen på å ikke være greit... Hvis du er i tvil om det er greit å gjøre noe som innebærer å involvere fremmede mennesker som ikke har gitt inntrykk, direkte eller indirekte, av å ønske denne kontakten, er det som regel et sikkert tegn på at du bør la det være.

• Nyttig 3
Skrevet

Hint?

Anonymkode: 00ef0...c45

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er ikke sånn du går frem, TS. Du må snakke om noe nøytralt først, finne ut om dere har en slags kjemi før du eventuelt inviterer på en kopp kaffe. Å stupe rett inn i komplimenter og/eller invitasjoner blir nesten alltid feil.

Anonymkode: 9e1be...0a5

• Nyttig 3
Skrevet

I tidligere tider ville en dame miste en hanske når hun promenerte forbi en mann hun syntes om, hvorpå han plukket denne opp og høflig leverte den tilbake. Så var isen brutt og de kunne gå hjem og..... 

Man kunne selvfølgelig også ta opp en menthol sigarett og spørre om den fremmede hadde fyr, men nå er det jo ingen som røker lenger. 

Mulig diskrete tegn er noe du kan tilegne deg?  "unnskyld meg frøken, har du en lader jeg kan disponere i 10 minutter mens vi konverserer?" 

Skrevet
Tiuren skrev (5 minutter siden):

I tidligere tider ville en dame miste en hanske når hun promenerte forbi en mann hun syntes om, hvorpå han plukket denne opp og høflig leverte den tilbake. Så var isen brutt og de kunne gå hjem og..... 

Man kunne selvfølgelig også ta opp en menthol sigarett og spørre om den fremmede hadde fyr, men nå er det jo ingen som røker lenger. 

Mulig diskrete tegn er noe du kan tilegne deg?  "unnskyld meg frøken, har du en lader jeg kan disponere i 10 minutter mens vi konverserer?" 

Mange gode tips her. Bare synd jeg så sjeldent bruker hansker.

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Bare lurer på om det er innafor å komme med en hyggelig kommentar til damer på steder de egentlig ikke er for å date? Hvor går grensen for hva man kan si? Vil ikke virke invaderende, men allikevel gi hint om at jeg ikke har noe imot å bli bedre kjent.

Anonymkode: ed801...54b

Kom med eksempler på settinger hvor du har følt for å gi damer hint.

Anonymkode: 6599f...f9f

Skrevet

Så søt du er ts ❤️ Dette er ikke mye lett med alle de sosiale reglene og kodene. Jeg er enig i at det å gå for hardt ut kan virke mot sin hensikt. Jeg syns det er ubehagelig og kleint om jeg får tilfeldige komplimenter av fremmede på for eksempel butikken. Jeg tenker ofte at de "feiler" noe. Nå vet ikke jeg om det er en spesifikk person du vil komme i kontakt med, eller om det er generelt. Men smil, sjekk ut kjemien, vis at du ønsker å kommunisere men ikke overdriv ditt eget engasjement. 

Anonymkode: 65c25...dfd

Skrevet
9 minutter siden, Tvist said:

Mange gode tips her. Bare synd jeg så sjeldent bruker hansker.

Særlig nå når det blir vår, når det kribler lit og man trenger å få kontakt.... 

Men det finnes nok flere gode metoder, jeg er litt rusten i denne kunsten. 

Skrevet

Det er ingen fasit.

En kommentar ett sted til en dame kan gi full klaff, og være stor suksess.
Samme kommentar, samme plass, til en annen dame kan være fullstendig feil, og gjøre at hun aldri ser din vei igjen.

Den største feilen man gjør er å tro at alle reagerer likt i alle situasjoner.

Anonymkode: 72c93...0df

• Liker 1
Skrevet

Enkelte der jeg trener må gjerne snakke med meg. Noen av de gjør det. 

Skrevet

Et varmt smil som sier å hei der, er jo en start? Om hun gir deg flere blikk som sier interesse, hvor hun ser smilende/flørtende ut å da mener jeg ikke normal hyggelig men genuin interesse hvor du ser hun liker det hun ser også. Men alle er ikke like gode på å se dette. 

Anonymkode: 052e9...ee2

Skrevet

Det er passende å prate hyggelig og flørte litt, men hint til at vedkommende er deilig, date og sex kan man fint la være. Anbefaler egentlig å prate hyggelig og flørte passende steder også, istedenfor nevnte hint. Det kan utvikle seg naturlig til det med større sjanse om man er hyggelig og flørtete, istedenfor primitiv. 

Skrevet
Trolltunge skrev (4 minutter siden):

Det er passende å prate hyggelig og flørte litt, men hint til at vedkommende er deilig, date og sex kan man fint la være. Anbefaler egentlig å prate hyggelig og flørte passende steder også, istedenfor nevnte hint. Det kan utvikle seg naturlig til det med større sjanse om man er hyggelig og flørtete, istedenfor primitiv. 

For oss som ikke passer inn på plasser det er naturlig å søke dating og sex, er det noe vi kan være åpne for på andre steder for vi sliter med å finne det. Jeg drikker ikke, å vil ikke ha en mann som elsker å gå ut, da er ikke byen gunstig for meg. 

Men det skumle er jo at andre ikke føler det samme å det er vanskelig å finne de som gjør. Åsså er det jo noen få som får det meste av oppmerksomheten å da blir det ubehagelig for dem. Kunne ønske vi kunne skrive det i panna 😅 Ikke at vi er åpne for alle, fordi vi er åpne for noen. 

Skrevet

Det er jo mange tråder hvor kvinner er i alle slags situasjoner og ønsker at mannen sier noe.

Anonymkode: c1360...d03

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

For oss som ikke passer inn på plasser det er naturlig å søke dating og sex, er det noe vi kan være åpne for på andre steder for vi sliter med å finne det. Jeg drikker ikke, å vil ikke ha en mann som elsker å gå ut, da er ikke byen gunstig for meg. 

Men det skumle er jo at andre ikke føler det samme å det er vanskelig å finne de som gjør. Åsså er det jo noen få som får det meste av oppmerksomheten å da blir det ubehagelig for dem. Kunne ønske vi kunne skrive det i panna 😅 Ikke at vi er åpne for alle, fordi vi er åpne for noen. 

Jeg og en venninne utfordret hverandre til å flørte med menn på andre steder enn på byen, og det var veldig skummelt i starten, men ble lettere og lettere etterhvert. Det er jo egentlig bare å prate smilende med folk, og de fleste ble bare i godt humør av det. Man trenger ikke engang tenke på det som flørting, bare som å prate hyggelig med folk man ikke kjenner. 

Ingen av oss opplevde noe negativt med dette faktisk. Min mann er en slik som prater, tuller og "flørter" med folk generelt, fra småbarn til gamle gubber. Det får bare folk i godt humør. 

Uvant i starten, men når man opplever at folk blir i godt humør av det går det fort enklere  slik jeg erfarte dette. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...