Gå til innhold

Hvorfor finner så mange kvinner seg i så mye dritt fra den de er sammen med????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så ofte sjokkert når jeg leser her på KG over hva mange kvinner finner seg i fra den de er sammen med. Utroskap, flørting som går over grenser, only fans som mannen får gjøre med som han vil, vold, ingen kjærlighet,  ensomhet, manipulering, tristhet, ingen hjelp med barn og hus, ingen fysisk kontakt osv. Hvorfor gjør dere det? Jeg klarer ikke forstå hvorfor noen vil seg selv så vondt når vi er så heldig som bor i et land hvor kvinner har alle rettigheter til å styre sitt eget liv. Det verste er at flere ser ut til å la barna sine være i slike forhold fordi de ikke vil gi slipp på ofte en drittsekk av en mann. 

Anonymkode: fb10c...44e

• Liker 4
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi vi tror vi ikke fortjener bedre, såklart. Kanskje du skulle lest litt om psykologi og slike ting?

Anonymkode: 18c32...c7c

• Liker 3
  • Nyttig 9
Skrevet

1) Det er ekstremt mye trolling her inne. Og man ser at mange går igjen, da de vet hva som provoserer nok til å skape debatt. De smører typisk på mer og mer utover i tråden. Og gir som regel alt for mange detaljer i HI, som man aldri ville gjort om det var reelt. 

2) Vi (det vil si de fleste av oss) som lever i veldig gode og sunne forhold har ikke så mye å skrive om. Så du leser ikke om oss her inne. 

Anonymkode: e811c...87b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er mange grunner til det. Anbefaler å google. Noen av grunnene kan være traumer i barndommen, overgrep etc. Det samme går igjen som regel. Kvinner som blir værende i " toxic relationships" har det gjerne ikke så bra med seg selv. Derav blir de tiltrukket av slike forhold og klarer ikke å komme seg ut igjen.

• Nyttig 3
Skrevet

Det må være frykten enkelte damer har for å være aleine. Jeg er fascinert av at min narsissistiske ego eks ble gift. Glor og glaner på andre damer enda jeg er attraktiv. Er vel sexen da.

Anonymkode: 6413a...de7

Skrevet

Vane sitter også sterkt i oss, kanskje det har noe med det? 

Anonymkode: 71636...b66

• Liker 2
Skrevet

Skjønner ikke det selv, ser alle venninnene mine skaffe seg kjærester som ikke er noe bra i det hele tatt. Jeg kan si det høyt, men meg gidder de hverken å høre på eller vurdere som partner😅

Anonymkode: d7b8f...208

Skrevet

Signerer denne ts. 
men det er utrolig trist å lese om så mange som sitter i så vonde relasjoner. 
Håper langsomt disse kvinnene våkner opp og setter grenser

Anonymkode: 74da4...69b

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er ekstremt mye trolling her inne.

Dette. Det som er forbløffende er hvor mange som ikke forstår at KG stort sett er oppdiktede historier

Anonymkode: 53f01...d4c

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Dette. Det som er forbløffende er hvor mange som ikke forstår at KG stort sett er oppdiktede historier

For min del, som har opplevd mye av det som ramses opp i HI, fremstår ikke historiene som veldig oppdiktede. Mulig det virker sprøtt for folk som ikke har opplevd lignende?

Anonymkode: d8176...5d7

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Fordi jeg ikke har økonomi til noe annet. 

Anonymkode: c4fb0...570

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er så ofte sjokkert når jeg leser her på KG over hva mange kvinner finner seg i fra den de er sammen med. Utroskap, flørting som går over grenser, only fans som mannen får gjøre med som han vil, vold, ingen kjærlighet,  ensomhet, manipulering, tristhet, ingen hjelp med barn og hus, ingen fysisk kontakt osv. Hvorfor gjør dere det? Jeg klarer ikke forstå hvorfor noen vil seg selv så vondt når vi er så heldig som bor i et land hvor kvinner har alle rettigheter til å styre sitt eget liv. Det verste er at flere ser ut til å la barna sine være i slike forhold fordi de ikke vil gi slipp på ofte en drittsekk av en mann. 

Fordi 80% av alt som skrives på KG er bullshit og kvinner ble printet inn som barn at dersom en gutt var slem med deg så likte han deg kjempe kjempe godt og det var bare sånn de viste det.. Jo hardere de lugget/ertet/slo - jo mer forelsket var de vettu.. 

Må si den taktikken slo hardt tilbake på kvinner/jenter.. 

Og vi vokste opp med sanger som sa:

I don't care who you are
Where you're from
What you did
As long as you love me 

Anonymkode: 14322...c15

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Enig. Jeg laget et innlegg om dette forrige uke om at jeg hadde funnet den store kjærligheten,og at jeg reagerte på så mye damer fant seg i ,da jeg er sjokkert over alle innleggene som omhandler drittsekk menn!

Mange hånte meg og sa at mannen kom nok til å dra fra meg og at jeg ikke måtte gni inn slikt her😅🤷

Her er det sjalu damer...og damer som godtar alt for mye. Rett og slett.

Anonymkode: 800d9...cfe

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Fordi jeg ikke har økonomi til noe annet. 

Anonymkode: c4fb0...570

Det er et valg du tar. Økonomi er det minste problemet i en slik situasjon. 

Da jeg gikk ut av et voldelig forhold, fikk jeg økonomisk bistand i lang tid. Helt frem til jeg klarte å komme meg på beina igjen. Vi har et utrolig godt sikkerhetssystem, men første prinsipp er å søke om hjelp.

Anonymkode: dfc60...d67

• Nyttig 2
Skrevet

Tja.. nå er det mange ulike årsaker. 
Personen man lever med kan forandre seg gradvis. Så gradvis at man ikke ser før det er for sent og flere føler seg låst i situasjonen de lever i. Da tenker jeg det er fint at folk skriver om sine problemer. Det kan jo være en start for å se det ikke er sunt for så å gjøre noe med det. 

Leste om en respektert livsglad. svært oppgående dame som hadde blitt manipulert av en slik mann. Etter hvert grov psykisk mishandling .
Han var en sjarmerende livsløgner med en skjult rusproblem. Så konklusjonen er at det ikke alltid er røde flagg i starten av den giftige mannen, mange kan være blendet, selvbildet kan gå fra top Til minsus på noen år så jeg tenker alle kan havne i en fæl situasjon dessverre så da synes jeg steder som Kg er fint. Det kan jo være første steg for mange å forstå først og fremt dette ikke er holdbart. 

Anonymkode: 7b4f5...617

• Liker 6
Skrevet

Vokst opp i lignende forhold, traumebånd, ser ikke røde flagg eller dårlig oppførsel for hva det er fordi man er vant til det hjemmefra, men uten helt å forstå det og derfor ofte stiller spørsmål ved forholdene sine.

Anonymkode: f3275...ded

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er mange menn som ikke trives i forhold også. Deres løsning er å "aldri" være hjemme.

Jeg vil tro at det nok er ganske likt fordelt blant kjønnene.

Så kan man jo spørre seg hvorfor alle vi single trakter etter å være i forhold, men det er mest sannsynlig fordi vi bare ser fasaden og glansbildet parene viser utad. 

Anonymkode: b11be...008

• Nyttig 1
Gjest Blåmonster
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De har dårlig selvbilde og finner menn som minner tidlige mannlige familie figurer. 

Skrevet

Vanesak og det at jeg ikke orker å begynne på nytt.

Anonymkode: 70ab6...aea

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, det tror jeg ikke. Jeg synes også det er irriterende at folk uten livserfaring skal avfeie alt som løgn. 

For min del, som har opplevd mye av det som ramses opp i HI, fremstår ikke historiene som veldig oppdiktede. Mulig det virker sprøtt for folk som ikke har opplevd lignende?

Anonymkode: d8176...5d7

Enig. 

Anonymkode: 8673e...84d

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...