Gå til innhold

Spørsmål ang hjemmealene trening av valp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Valpen min på 12 uker holder enten på å leke eller legger seg til å sove når vi trener på at han skal være alene hjemme. Når han leker har jeg vært borte 10 minutter og det har gått helt fint. Han greier seg også fint alene når jeg dusjer og jeg kan fint gå på andre rom uten han har behov for å følge etter. 
Er litt usikker på hva jeg skal gjøre når han sovner under treningen, vente til han våkner eller gå inn når han sover? 

Anonymkode: a266b...c1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gått inn når det har vært tid for å gå inn. Min valp er vel 14 uker nå og hun kan være alene i to timer uten problemer. Har aldri latt være å gå inn fordi hun sover. Har ikke visst om hun sover heller da jeg ikke har kamera. 

Skrevet
Purple_Pixiedust skrev (3 minutter siden):

Jeg har gått inn når det har vært tid for å gå inn. Min valp er vel 14 uker nå og hun kan være alene i to timer uten problemer. Har aldri latt være å gå inn fordi hun sover. Har ikke visst om hun sover heller da jeg ikke har kamera. 

Jeg har kamera så kan se og evt høre han😊 Tenkte å vente til det har gått 20 min. Kjekt å se at han faktisk legger seg frivillig i buret for å sove for han foretrekker å ligge inntil eller i nærheten av meg. 
Målet mitt er at han tilslutt kan være alene 2-3 timer en til to ganger i uken. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har kamera så kan se og evt høre han😊 Tenkte å vente til det har gått 20 min. Kjekt å se at han faktisk legger seg frivillig i buret for å sove for han foretrekker å ligge inntil eller i nærheten av meg. 
Målet mitt er at han tilslutt kan være alene 2-3 timer en til to ganger i uken. 

Ja. Valper er jo ulike. Mi har tålt veldig godt å være alene hjemme. Jeg har trent mange ganger om dagen og uten kamera har jeg brukt mine observasjoner på hennes kroppsspråk og adferd før og etter jeg har vært borte som rettesnor på økning av tid alene. 

Din trenger kanskje litt lenger tid, men jeg vil jo si at det at han legger seg ned for å sove tyder på at han er trygg den tiden du er vekke. Så du kan nok øke tiden snart. Men det må du jo vurdere. Jeg hadde hundepass når jeg måtte ut på erneder, men nå får jeg gjort alt uten hundepass. 

Jeg ville holdt meg til planlagt tid uavhengig av om han sover eller ikke. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...