Gå til innhold

Saksbehandling helse og omsorgssektoren NKI

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.nki.no/studievelger/saksbehandling-i-helse-og-omsorgssektoren

Har noen tatt dette kurset? Hjalp det med jobb? Er desperat etter jobb som ikke er turnus da det er svært mye å følge opp med barna på hjemmebane for tiden. Det er nesten helt uholdbart for partner å være hjemme med de alene flere ganger i uka samt hver tredje helg.. er sykepleier 

Anonymkode: 8035c...cb9

Skrevet

Jeg bare søkte på saksbehandlerstillinger når jeg var lei av turnus, tok ikke noe ekstra. Er vernepleier. Veldig tynn kutsbeskrivelse på det kurset fra NKI, og jeg kjenner ingen som har tatt det. De som har videre utdanning har gjerne forvaltning eller helserett, videreutdanninger som gir studiepoeng.

Anonymkode: 3e73a...892

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg bare søkte på saksbehandlerstillinger når jeg var lei av turnus, tok ikke noe ekstra. Er vernepleier. Veldig tynn kutsbeskrivelse på det kurset fra NKI, og jeg kjenner ingen som har tatt det. De som har videre utdanning har gjerne forvaltning eller helserett, videreutdanninger som gir studiepoeng.

De har et ettårs kurs også. Kanskje det er bedre. Men man kan søke og få uten videreutdanning?

Skrevet

Som sykepleier tenker jeg du kan søke stillinger i f eks nav eller saksbehandling tildelingskontor også videre, uten noe mer kurs. 

Det kan godt hende dette er nyttig, men ig pg med detcer kurs på vgs nivå, tror jeg fu ville komme lengre med å ta lignende fag på høyskole. Det kan jo også bli mye billigere, da nki koster en del og mange høyskoler tilbyr kurs i forvaltningsrett, saksbehandling ogdå videre uten studieavgift. 

Anonymkode: eaf38...42e

• Liker 1
Skrevet

Helserett vil nok være mer nyttig enn dette kurset.

Anonymkode: 31d45...f8e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Helserett vil nok være mer nyttig enn dette kurset.

Anonymkode: 31d45...f8e

Det eneste jeg finner er et svindyrt privatskole opplegg.  Noen tips til offentlige skoler som tilbyr dette?

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Som sykepleier tenker jeg du kan søke stillinger i f eks nav eller saksbehandling tildelingskontor også videre, uten noe mer kurs. 

Det kan godt hende dette er nyttig, men ig pg med detcer kurs på vgs nivå, tror jeg fu ville komme lengre med å ta lignende fag på høyskole. Det kan jo også bli mye billigere, da nki koster en del og mange høyskoler tilbyr kurs i forvaltningsrett, saksbehandling ogdå videre uten studieavgift. 

Står at man må ha erfaring og helst viderutdanning  eller kurs i alle stillingsannonser 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Står at man må ha erfaring og helst viderutdanning  eller kurs i alle stillingsannonser 

Det kommer jo an på arbeidsmarkedet i regionen du bor også selvfølgelig. Men det går an å prøve. Bland mine nyansatte kollegaer i nav er det i slle fall veldig varierende hvilken bakgrunn de har, en del har jobbet som sykepleiere, og vet ikke om noen som har denne typen kurs. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det brydde jeg meg ikke om. Men ofte lettest å få et vikariat til å begynne med, da får man erfaringen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det eneste jeg finner er et svindyrt privatskole opplegg.  Noen tips til offentlige skoler som tilbyr dette?

Lillehammer tilbyr, og Østfold.

Anonymkode: d4a7e...1b6

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

https://www.nki.no/studievelger/saksbehandling-i-helse-og-omsorgssektoren

Har noen tatt dette kurset? Hjalp det med jobb? Er desperat etter jobb som ikke er turnus da det er svært mye å følge opp med barna på hjemmebane for tiden. Det er nesten helt uholdbart for partner å være hjemme med de alene flere ganger i uka samt hver tredje helg.. er sykepleier 

Jeg ville heller valgt noe som gir uttelling i form av studiepoeng.

Har selv tatt dette nettstudiet, og det var utslagsgivende for at jeg fikk jobben jeg har i dag:

https://www.hivolda.no/studietilbod/forvaltningsarbeid/var

Endret av Sandie
  • Liker 2
Skrevet
Sandie skrev (5 timer siden):

Jeg ville heller valgt noe som gir uttelling i form av studiepoeng.

Har selv tatt dette nettstudiet, og det var utslagsgivende for at jeg fikk jobben jeg har i dag:

https://www.hivolda.no/studietilbod/forvaltningsarbeid/var

Det der kjenner jeg flere som har tatt, og de er fornøyde. Så bra du fant i linken, for da kom jeg på det.

Selv tok jeg offentlig rett 1 og 2 ved HiVolda etter noen år i jobb for å få litt påfyll, veldig fornøyd med det og. Betalte 4000 pr emne i sin tid, og syns det var vel anvendte penger. Følte meg mye sikrere som saksbehandler etterpå.

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg tok «saksbehandling» ved NKI for mange år siden, det var 4 samlinger over et år.

Vet ikke om det var studiepoeng eller ikke, fikk det gjennom jobben i kommunen. 

Det var et veldig bra kurs! 

Jeg har hatt nytte av den kunnskapen jeg fikk der gjennom hele mitt arbeidsliv, egentlig. 

Endret av Naos

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...