AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #1 Skrevet 25. februar 2024 Skal reise med min far som har alzheimer. Tenker det er lurt å sitte langt frem i flyet, med tanke på å slippe stå i flyet i kø. For hans del tror jeg det er lurt. Han kan fort bli stressa.. Men jeg har aldri sittet på første rad før. Noen med erfaring? Hva er fordeler og ulemper med det? Anonymkode: dde30...01f
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #2 Skrevet 25. februar 2024 Fordel: god plass og kjapt ut av flyet. Ulempe: kan ikke ha håndbagasje ved beina ved letting og landing. Men kan ha det der mens dere er i lufta. Anonymkode: ca1fa...751 3
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #3 Skrevet 25. februar 2024 Vi satt på første rad da vi dro på ferie i fjor. Vi hadde med vårt barn på 1,5 år. Du har ikke mulighet til å lagre ting under setet foran deg, eller veldig lite plass til det. Så vi måtte hente ting fra hyllen over oss hver gang vi måtte ha noe. Det var ganske slitsomt da vi måtte ha leker, snacks, servietter og diverse til vårt barn. Vi kommer ikke til å velge den raden igjen. Anonymkode: c4c50...b73
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #4 Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Vi satt på første rad da vi dro på ferie i fjor. Vi hadde med vårt barn på 1,5 år. Du har ikke mulighet til å lagre ting under setet foran deg, eller veldig lite plass til det. Så vi måtte hente ting fra hyllen over oss hver gang vi måtte ha noe. Det var ganske slitsomt da vi måtte ha leker, snacks, servietter og diverse til vårt barn. Vi kommer ikke til å velge den raden igjen. Anonymkode: c4c50...b73 Mens du er i lufta så kan du ha ting ved beina. Men ikke når man letter og lander. Når det er sagt så ville jeg ikke valgt 1. rad med spedbarn selv, men her er det voksne som skal reise. Anonymkode: ca1fa...751 4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #5 Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Mens du er i lufta så kan du ha ting ved beina. Men ikke når man letter og lander. Når det er sagt så ville jeg ikke valgt 1. rad med spedbarn selv, men her er det voksne som skal reise. Anonymkode: ca1fa...751 Ts her. Vi er voksne, så ser ikke for meg samme problem stilling. Er jo bare å ta ned veska når man er i lufta? Anonymkode: dde30...01f 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #6 Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ts her. Vi er voksne, så ser ikke for meg samme problem stilling. Er jo bare å ta ned veska når man er i lufta? Anonymkode: dde30...01f Vær i så tilfelle tidlig på flyet. Har flere ganger opplevd at det er fullt over setene på første rad. Ofte er hyllene brukt til pledd/puter, utstyr, og flyvertinnenes utstyr. Slik at du må bakover i flyet for å lagre dine ting. Særlig irriterende når man skal av flyet igjen, og ikke kommer seg bakover fordi alle står i midtgangen. Anonymkode: b7b2c...512 4 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #7 Skrevet 25. februar 2024 Alle som står i dokø rett ved siden av deg og som trykker seg inn foran deg hver gang vogna skal forbi er irriterende. Anonymkode: 0130e...13d 4
Tiuren Skrevet 25. februar 2024 #8 Skrevet 25. februar 2024 Har reist mer en gjennomsnittet, og styrer unna første rad. Fordel: ved korte mellomlandinger slipper du å vente på han sauen som må kle på seg og smøre nistepakke i midtgangen, og er da raskt ute av flyet. Dersom du ikke er nødt til å legge håndbagasjen din lenger bak. Ulemper: Kjedelig, på noen fly sitter du å ser rett inn i en vegg og ikke på de spennende folka lenger fremme. Om noen er "smarte" og legger bagasjen sin på "din" plass MÅ du bakover å hente den etter landing, det er dritt. Det optimale er etter min mening 3-5 rad. 5
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #9 Skrevet 27. februar 2024 Setene er ofte litt smalere siden bordet er i mellom setene og ikke på ryggen foran Anonymkode: a4219...8aa 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #10 Skrevet 27. februar 2024 Fly business foran gardinen er alltid å foretrekke. God mat, god servering, god plass og ingen masete unger…. Vet ikke hvordan det er å ikke reise business. Anonymkode: 63e31...b01
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #11 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fly business foran gardinen er alltid å foretrekke. God mat, god servering, god plass og ingen masete unger…. Vet ikke hvordan det er å ikke reise business. Anonymkode: 63e31...b01 Business, ja, som de fleste ikke kaller alternativene sine lenger 😅 Anonymkode: b7b2c...512 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #12 Skrevet 27. februar 2024 Unngår alltid første seterad og nødutgangene, pga mye ekstra styr. Jeg liker å ha en bok eller ipaden min med headset når jeg venter på at flyet skal ta av, det kan ta temmelig lang tid av og til, liker å ha mat/drikke/snop tilgjengelig mens jeg venter, eller ha en ekstra genser som jeg kan bruke som pute. Når dere skal fly med en som har ekstra utfordringer tenker jeg at det er viktig med ro rundt flyturen, at det ikke blir mye frem og tilbake med å hente ting ut av hylla eller at han ikke får med seg drikkeflaska si, for eksempel, når han skal sette seg. Ville mye heller valgt rad 2 eller bakover. Anonymkode: 546dd...4c4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #13 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fly business foran gardinen er alltid å foretrekke. God mat, god servering, god plass og ingen masete unger…. Vet ikke hvordan det er å ikke reise business. Anonymkode: 63e31...b01 Du flyr tydeligvis veldig lite. På de flyene hvor det er business class, så er første rad = business class. Siden TS spør om første rad og ikke om business class, så antar jeg dette er et fly uten business class. Som for eksempel gjelder fly innlands. Det er ingen klasser på Norwegian, og på SAS er det bare Plus. Det meste er vel nevnt TS, jeg synes det er litt irriterende dette med å måtte legge bag opp ved letting/landing, spesielt siden akkurat den hylla gjerne er full av andre greier som hører til flyet. Skal du bruke bord så er de noen ganger litt små og tullete, de er i armlendet i stedet for foran. Om dere skal fly noen timer, så er det irriterende å sitte nær toaletter, da får du dokøen "i fanget". Jeg flyr alltid SAS Plus innlands, da får/må man velge blant de fremste radene, og jeg tar aldri rad 1. Det er nok mest bare den latskapen med å ikke legge opp veska. Anonymkode: 809ef...836 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #14 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fly business foran gardinen er alltid å foretrekke. God mat, god servering, god plass og ingen masete unger…. Vet ikke hvordan det er å ikke reise business. Anonymkode: 63e31...b01 Disse gardinene forsvant vel for mer enn 10 år siden? Serveringen på korte strekninger, under tre timer, er sjelden noe å skryte av. Mine barn reiser forøvrig ofte business. Anonymkode: 91a49...15b 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #15 Skrevet 27. februar 2024 Jobber som reiserådgiver og det spørs jo på flytype hvor mye benplass man får i første rad. Men som mange skriver her så er ulempe at man ikke kan ha ting under sete og må reise opp og ned for å hente ting. Rad 2-4 er å anbefale da man kommer fort ut også. Anonymkode: 2aecb...11b 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #16 Skrevet 27. februar 2024 Du kan få flyplassassistanse. Raskere gjennom sikkerhetskontroll, og ofte prioritert ombordstigning. Som mange nevner, første rad er kjedelig, men også forstyrrende, mye folk som passerer. Selv om du sitter bak, gå ombord tidlig (bookingklasse avgjørende hvis du ikke har assistanse), men bli gjerne sittende i ro til flyet er nesten tomt. Da er det lettere å bruke tid på å gå ut av flyet. Anonymkode: 91a49...15b
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #17 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Disse gardinene forsvant vel for mer enn 10 år siden? Serveringen på korte strekninger, under tre timer, er sjelden noe å skryte av. Mine barn reiser forøvrig ofte business. Anonymkode: 91a49...15b KLM har fortsatt gardiner. Som de eneste jeg kommer på i Norden. Mulig også Lufthansa. Men er en del barn der, er også det vi foretrekker på grunn av ledig midtsete. Serveringen - enig, vi tar med eget. Med unntak av drikkevarer. Anonymkode: b7b2c...512
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #18 Skrevet 27. februar 2024 Unngår alltid første og andre rad pga dokø (overraskende mange bruker skulderen din som krakk når de står i kø), og det kan tidvis være lukt. Anonymkode: ab888...477
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #19 Skrevet 29. februar 2024 Andre rad er min favoritt. Vil ha ting under setet foran, og vil komme meg raskt inn og ut. Anonymkode: 72060...b4f
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #20 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Andre rad er min favoritt. Vil ha ting under setet foran, og vil komme meg raskt inn og ut. Anonymkode: 72060...b4f Enig, eller de fire, fem radene etter første rad. Midtgang andre rad er perfekt. Anonymkode: d4331...ecf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå