Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan er studiet lagt opp? 

Jeg har årsturnus på jobben min og kan dermed komme med ønsker slik at jeg kan studere ved siden av uten å tapø økonomisk på det. 

Hvordan er dette studiet lagt opp? Hvor mye praksis er det? Er det mye obligatorisk? Samlingene, hvor ofte er de? 

Anonymkode: c5191...9a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det kommer litt an på studiestedet. Sjekk der du har tenkt til å søke. De aller fleste legger ut en god del info om samlinger, praksis osv. 

De aller fleste studier jeg har tittet på bruker å ha rundt 20% fraværsgrense. Så sjekk skolens nettside 👍🏼

Skrevet

Det er et fulltidsstudium med mye praksis, så slett ikke så lett å jobbe fullt ved siden av om du tenker det. Jeg underviser på en annen fulltids masterutdanning for sykepleiere, og de som jobber mer enn 20% sliter veldig med å få det til å gå rundt. I så fall kreves det mye helgearbeid. 

Anonymkode: 1b778...534

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er et fulltidsstudium med mye praksis, så slett ikke så lett å jobbe fullt ved siden av om du tenker det. Jeg underviser på en annen fulltids masterutdanning for sykepleiere, og de som jobber mer enn 20% sliter veldig med å få det til å gå rundt. I så fall kreves det mye helgearbeid. 

Anonymkode: 1b778...534

Jeg jobber kun 65% på natt, så kan fint ordne turnus deretter. Det kom ikke frem på HI. 

Anonymkode: c5191...9a7

Skrevet

Kjenner ei som studerer det nå, det er ett fulltidsstudie, men hun har noen prosjekter hvor hun har «fri» til å jobbe med prosjektet, da har hun jobbet mye ved siden av, men klart det blir mye. Du kan jo spørre studiestedet som du tenker å søke på, om å få se timeplanen, så du kan danne deg ett bilde.

Anonymkode: 03a5a...bdb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...