Gå til innhold

Konkurs i selskap som eier hustomten min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe leilighet av et selskap, men det ryktes at selskapet snart går konkurs. Selskapet eier da innkjørselen som brukes til å nå leiligheten jeg vil kjøpe, men hva skjer egentlig  hvis selskapet går konkurs? Kan jeg nektes å kjøre til leiligheten min?

Anonymkode: f0eff...7dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør om du får kjøpe innkjørselen? Dem er sikkert desperat etter penger hvis det ryktes at dem går konkurs. 

Anonymkode: 75148...4ec

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skal kjøpe leilighet av et selskap, men det ryktes at selskapet snart går konkurs. Selskapet eier da innkjørselen som brukes til å nå leiligheten jeg vil kjøpe, men hva skjer egentlig  hvis selskapet går konkurs? Kan jeg nektes å kjøre til leiligheten min?

Du burde droppe det for å slippe bekymringer. 

Anonymkode: 162bb...615

Skrevet

Du har kanskje en tinglyst adkomstrett..?

Anonymkode: 6124a...dba

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De fleste adkomster er tinglyst med bruksrett. Sørg for at skjøtet har dette innbakt. Men du burde være mer bekymret for å kjøpe noe som helst av et konkurstruet firma. Betal for all del ikke inn noe på forskudd og sørg for boligkjøperforsikring. En firma som er konkurs kan ikke bidra med reklamasjoner. Røde flagg overalt. 

Anonymkode: ab852...e1e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...