Jippijei Skrevet 25. februar 2024 #1 Skrevet 25. februar 2024 Jeg er på medisinutprøving for Adhd og har prøvd ritalin. Det måtte jeg bare slutte med fordi jeg fikk så mye angst. Nå tester jeg aduvanz. Første tablett i dag. Kjenner ikke akkurat angst, men føler meg litt oppjaget. Ikke en behagelig følelse. Er dette noe dere har erfaring med at går over? Hvor lenge måtte dere gå på aduvanz før dere merket positiv effekt?
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #2 Skrevet 25. februar 2024 Sønnen min fikk de samme bivirkningene av Aduvanz som han fikk av Ritalin, bare at de kom mye raskere ved utprøving av Aduvanz Deprimert mm.. Måtte bare gi seg med medisinene. Anonymkode: 117c2...144
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #3 Skrevet 25. februar 2024 Jeg merket bedring i konsentrasjonen fra første dag. Men jeg har varierende blodtrykk, hvilepuls har økt, generelt høy puls, og tidvis mye hjertebank. Jeg kan føle meg oppjaget på en måte, i form av at jeg klarer fokusere på oppgaver, og dermed også fullføre uten å bli utslitt, som igjen gjør at jeg kan starte på noe nytt. Og følelsen av mestring og gjennomføring gjør meg oppstemt. Tidligere surret tankene mine så mye at jeg ofte ble sittende uten å gjøre noe, og ble sliten av det... Anonymkode: bdba3...2f1
Jippijei Skrevet 25. februar 2024 Forfatter #4 Skrevet 25. februar 2024 Så du har en posit AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg merket bedring i konsentrasjonen fra første dag. Men jeg har varierende blodtrykk, hvilepuls har økt, generelt høy puls, og tidvis mye hjertebank. Jeg kan føle meg oppjaget på en måte, i form av at jeg klarer fokusere på oppgaver, og dermed også fullføre uten å bli utslitt, som igjen gjør at jeg kan starte på noe nytt. Og følelsen av mestring og gjennomføring gjør meg oppstemt. Tidligere surret tankene mine så mye at jeg ofte ble sittende uten å gjøre noe, og ble sliten av det... Anonymkode: bdba3...2f1 Så du har en positiv form for oppjagethet da? Det er nok hjertebank jeg forveksler med oppjagethet, jeg liker ikke den følelsen. Vil helst føle meg rolig. Blir spennende å teste konsentrasjon i morgen når jeg skal på jobb.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #5 Skrevet 25. februar 2024 Jippijei skrev (1 time siden): Så du har en posit Så du har en positiv form for oppjagethet da? Det er nok hjertebank jeg forveksler med oppjagethet, jeg liker ikke den følelsen. Vil helst føle meg rolig. Blir spennende å teste konsentrasjon i morgen når jeg skal på jobb. Jeg har tidvis mye hjertebank, men det er sjeldent jeg har hjertebank om jeg er i aktivitet. Men hadde hjertebank før medisinering også, og har det ofte på kvelden når medisinen skal være ute av systemet Anonymkode: bdba3...2f1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #6 Skrevet 25. februar 2024 Jippijei skrev (2 timer siden): Jeg er på medisinutprøving for Adhd og har prøvd ritalin. Det måtte jeg bare slutte med fordi jeg fikk så mye angst. Nå tester jeg aduvanz. Første tablett i dag. Kjenner ikke akkurat angst, men føler meg litt oppjaget. Ikke en behagelig følelse. Er dette noe dere har erfaring med at går over? Hvor lenge måtte dere gå på aduvanz før dere merket positiv effekt? Det er uvant, derfor føler du det oppjaget. Men kroppen tilpasser seg medisinen. Etter en uke eller to, så vil du merke om du er på rett dose, eller om du bør ha høyere dose. Du får vel oppfølging? Anonymkode: 2283b...9f9
Jippijei Skrevet 25. februar 2024 Forfatter #7 Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det er uvant, derfor føler du det oppjaget. Men kroppen tilpasser seg medisinen. Etter en uke eller to, så vil du merke om du er på rett dose, eller om du bør ha høyere dose. Du får vel oppfølging? Anonymkode: 2283b...9f9 Takk for svar. Det får jeg. Er nok bare litt redd etter ritalin-erfaringen ennå, men så langt er ikke aduvanz i nærheten av dette, så jeg prøver nok så lenge det kun er dette.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #8 Skrevet 25. februar 2024 Amfetamin er kjent for å gi hjertebank. Sikker på du har adhd? Anonymkode: 126f8...7a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå