AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #1 Skrevet 25. februar 2024 Jeg bor i enebolig i byggefelt, og trivdes godt når ungene var små. Nå har de flyttet ut, og jeg mistrives så enormt sterkt. Føler meg kvalt og urolig av alt folket rundt meg, vil helst bo på hytta og kun være i fred. Det er ikke noe alternativ å flytte på mange år. Mannen må bo i nærheten av jobben, vi ønsker ikke høyere boutgifter og ungene er ikke ordentlig etablert ennå. Er det flere som kjenner på dette? Er kvinne på 50 år. Anonymkode: f77a0...668 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #2 Skrevet 25. februar 2024 Kunne aldri klart å bo o leiligheten eller byggefelt. Vokste opp i byggefelt. Men etter å bodd først på gård og så enebolig med kun et hus vi ser. Resten av husene her er småbruk og er skog mellom. Er så deilig å bare kunne gå ut og gjøre som en vil. Men både jeg og mannen har et ønske om å bo enda mer til skogs eller fjells. Men vi har bestemt det gjør vi når ungdommen er ute i fast jobb. Anonymkode: 1fe44...c4a
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #3 Skrevet 25. februar 2024 Det er vel ikke helt uvanlig for de som eier en enebolig, at de på et tidspunkt ønsker å flytte igjen (gjerne til en leilighet) når barna har flyttet ut. Tidene forandrer seg, man ser at man ikke trenger et stort hus med tomme rom og en stor eiendom med stort vedlikeholdsbehov. Anonymkode: acdd1...002 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #4 Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg bor i enebolig i byggefelt, og trivdes godt når ungene var små. Nå har de flyttet ut, og jeg mistrives så enormt sterkt. Føler meg kvalt og urolig av alt folket rundt meg, vil helst bo på hytta og kun være i fred. Det er ikke noe alternativ å flytte på mange år. Mannen må bo i nærheten av jobben, vi ønsker ikke høyere boutgifter og ungene er ikke ordentlig etablert ennå. Er det flere som kjenner på dette? Er kvinne på 50 år. Anonymkode: f77a0...668 Kan dere ikke flytte til noe annet i nærheten der du trives bedre? Jeg bodde ti år i et hus jeg ikke trivdes i så aldri mer! Anonymkode: b9865...a25 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #5 Skrevet 25. februar 2024 Jeg bor også et sted jeg ikke trives. Sentrumsnært for ungenes skyld. Hater planløsningen i huset også. Skal flytte så fort de eldste er ute av redet. 16 og 17 år nå. For ikke å snakke om at jeg virkelig hater å bo i Nord-Norge om vinteren. Jeg fordrar ikke snø. Er mer type sol og sommer menneske. Ikke hver sommer vi har sol heller. Har ikke flyttet pga delt omsorg med far. Men en vakker dag. Anonymkode: 47d35...43c 3
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #6 Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan dere ikke flytte til noe annet i nærheten der du trives bedre? Jeg bodde ti år i et hus jeg ikke trivdes i så aldri mer! Anonymkode: b9865...a25 Jo, det kunne vi. Men for å finne noe i nærheten, må vi ut med mye penger. Bor rett ved en storby, og prisene er helt hinsides i nabokommunene til byen. Og "alle" vil bo på småbruk o.l., så de går himmelhøyt i pris. Også er jeg litt redd for å flytte et sted, og ikke trives der heller. Kanskje problemet ikke er huset/omgivelsene, men meg? Men jeg følger med på Finn, og drømmer. Anonymkode: f77a0...668 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #7 Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er vel ikke helt uvanlig for de som eier en enebolig, at de på et tidspunkt ønsker å flytte igjen (gjerne til en leilighet) når barna har flyttet ut. Tidene forandrer seg, man ser at man ikke trenger et stort hus med tomme rom og en stor eiendom med stort vedlikeholdsbehov. Anonymkode: acdd1...002 Det har du nok rett i. Jeg går litt mot strømmen jeg da, vil ikke i leilighet, men lengre ut på landet. Anonymkode: f77a0...668
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #8 Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kunne aldri klart å bo o leiligheten eller byggefelt. Vokste opp i byggefelt. Men etter å bodd først på gård og så enebolig med kun et hus vi ser. Resten av husene her er småbruk og er skog mellom. Er så deilig å bare kunne gå ut og gjøre som en vil. Men både jeg og mannen har et ønske om å bo enda mer til skogs eller fjells. Men vi har bestemt det gjør vi når ungdommen er ute i fast jobb. Anonymkode: 1fe44...c4a Høres herlig ut! Anonymkode: f77a0...668
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #9 Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jo, det kunne vi. Men for å finne noe i nærheten, må vi ut med mye penger. Bor rett ved en storby, og prisene er helt hinsides i nabokommunene til byen. Og "alle" vil bo på småbruk o.l., så de går himmelhøyt i pris. Også er jeg litt redd for å flytte et sted, og ikke trives der heller. Kanskje problemet ikke er huset/omgivelsene, men meg? Men jeg følger med på Finn, og drømmer. Anonymkode: f77a0...668 Men hvis prisene er hinsides må det vel bety at dere får en god pris for det dere eier. Bare mistrives i vei om det er det du vil, jeg hadde flyttet. Må dere ha småbruk altså? Anonymkode: b9865...a25
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #10 Skrevet 25. februar 2024 Ja, vi er nok flere om det. Har mistrivdes i mange mange år, men både pga en rigid mann og økonomi så har det ikke vært så aktuelt med flytting. Nå er det verre enn noen gang pga boligen har store renovering og oppussings behov.. Men det kommer etterhvert.. Drømmer meg bort på eiendommer jeg også 🤩 Anonymkode: e1020...ca9 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #11 Skrevet 25. februar 2024 Vi har i 6 år bodd i et område hvor jeg mistrives veldig. I perioder så har det gitt meg store bekymringer, og det var heller ikke økonomisk smart (ikke et populært område, så huset stiger ikke i verdi). Jeg må bare bite tennene sammen i noen år til boligmarkedet er bra igjen og ungene er ferdige med barneskolen her, da skal vi f**n meg VEKK. Anonymkode: 45bec...7fd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå