Pippi Lotta Skrevet 25. februar 2024 #41 Del Skrevet 25. februar 2024 Jeg tror også vennina oppfatet det som at du avslo TS, at dere begge misforsto hverandre. Med mindre vennina de er rar til vanlig eller veldig alkoholisert. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #42 Del Skrevet 25. februar 2024 Du skrev at du ikke kunne, altså avslo du tilbudet hennes. Om du hadde skrevet «jeg kommer gjerne en tur, men jeg kan ikke drikke vin», kunne saken stilt seg annerledes. Anonymkode: fd64e...1d1 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mysticgirl Skrevet 25. februar 2024 #43 Del Skrevet 25. februar 2024 Du avslo jo å komme til henne? Er det jeg får ut av det du skrev. Du skulle skrevet : Jeg kan komme, men kan dessverre ikke drikke, siden jeg kanskje må hente ungene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 25. februar 2024 #44 Del Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tror kanskje det var måten du kommuniserte på. Hadde du skrevet at du kom, men ikke kunne drikke og hadde med noe alkoholfritt til deg tror jeg du hadde fått et annet svar. Nå kan venninnen dun ha tolket det dom et avslag. Anonymkode: a746d...be6 Enig. Du svarte bare det kan jeg ikke. Da forstår jeg at hun tolket det dit hen at du sa du ikke kom bortover 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 25. februar 2024 #45 Del Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg skulle jo egentlig komme. Ikke min skyld at hun forandret avtalen Anonymkode: d0f83...42d En sånn ikke min feil-holdning løser svært lite. Flertallet her mener jo at hun tolket det som at du ikke kunne, ikke at det var vinen du ikke kunne bli med på. Du har ordlagt deg slik at hun trodde du var nødt til å gjøre noe annet. Men om det ikke er din feil så får du sitte der å lure på hvorfor hun ikke har sagt noe mer. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #46 Del Skrevet 25. februar 2024 Pippi Lotta skrev (17 minutter siden): Nå hadde de jo allerede avtalt at TS skulke hjelpe vennina på denne kvelden. Når vennina da endrer på avtalen synes jeg hun må være bite lit fleksibel i å legge nye planer. TS hadde jo allerede sat av kvelden til å henge med vennina, da er det dårlig gjort å nekte henne og komme bare på grund av at hun heller vil drike cola.... Jeg tror tidspunkt og tidsrom kan være medvirkende for en misforståelse her. Hvis jeg skal hjelpe eller få hjelp til f.eks pusse noe, male, eller annet lett oppussingsarbeid, så går jeg ut i fra ett tidsrom fra litt etter arbeidstid og absolutt senest ferdig kl 20. Jeg setter aldri av hele kvelden med mindre det er tydelig spesifisert at det blir arbeid utover kvelden også, eller at det avsluttes med middag. Invitasjon angående vin er vanligvis senere på kvelden... Anonymkode: 13c4b...f7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #47 Del Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Du skrev at du ikke kunne, altså avslo du tilbudet hennes. Om du hadde skrevet «jeg kommer gjerne en tur, men jeg kan ikke drikke vin», kunne saken stilt seg annerledes. Anonymkode: fd64e...1d1 Jeg skrev at jeg kan ikke drikke i kveld. Da svarte hun at Da møtes vi senere en dag Anonymkode: d0f83...42d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 25. februar 2024 #48 Del Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg tror tidspunkt og tidsrom kan være medvirkende for en misforståelse her. Hvis jeg skal hjelpe eller få hjelp til f.eks pusse noe, male, eller annet lett oppussingsarbeid, så går jeg ut i fra ett tidsrom fra litt etter arbeidstid og absolutt senest ferdig kl 20. Jeg setter aldri av hele kvelden med mindre det er tydelig spesifisert at det blir arbeid utover kvelden også, eller at det avsluttes med middag. Invitasjon angående vin er vanligvis senere på kvelden... Anonymkode: 13c4b...f7d Nå skulle de jo drike vin i steden for å pusse møbler, og slik jeg forsto det skulle bege aktivitetene skje på kvelden. Hadde jeg hat en avtale hvor aktiviteten ble endret på et par timer før vi skule møtes, hadde jeg syntes det var uber sært om jeg ikke var velkommen bare forsi jeg ikke ville drikke det sammen som vennen jeg hadde sakt ja til å hjelpe! Synes egentlig det er sært og ikke ville ha venner på besøk uten at de driker alkohol i alle tilfelle, men i denne situasjonen virker det ekstra merkelig!!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #49 Del Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg skrev at jeg kan ikke drikke i kveld. Da svarte hun at Da møtes vi senere en dag Anonymkode: d0f83...42d Nettopp. Svaret ditt kan leses som avslag selvom du kanskje ikke mente det sånn. Skrev du at du gjerne kom bort, og tok med noe alkoholfri drikke til deg? Anonymkode: a746d...be6 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #50 Del Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Å drikke for rusen/fylla. Personen jeg siterte brukte begrepet at man ikke skal "drikke alkohol alene". I stedet for å se på det som naturlig at noen kan ta et glass vin, samtidig som andre tar et glass cola. Anonymkode: e6eea...928 Et par glass vin sammen med en venninne er fylla? Ærlig talt, er det noen her som har et usunt forhold til alkohol så er det jo du. Anonymkode: c6f16...382 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #51 Del Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): På fredag hadde jeg en avtale om å hjelpe ei venninne med å pusse og beise ett bord. En time før jeg skulle dra så fikk jeg melding om at hun var sliten etter jobb. Så hun orket ikke å pusse bordet. Men jeg kunne komme å ta ett par glass vin i stedet. Jeg svarte at det kunne jeg ikke. Mannen er bortreist og vi har 2 tenåringer som var ute og da drikker jeg ikke i tilfellet de må hentes. Kanskje det er en rar regel, men sånn er det hos oss. Trodde kanskje hun sa at jeg kunne komme en tur selv om jeg ikke kunne drikke. Men hun sa bare at da møtes vi senere da Kanskje jeg overtenker, men synes det var litt rart. Har ikke hørt fra henne siden, og vi snakkes hver dag Anonymkode: d0f83...42d Da kan du ikke da. og nei, ingen rar regel, de aller fleste helt gjennomsnittlige foreldre har denne regelen, det er ikke noe kun dere to har klart å komme på helt av dere selv Anonymkode: e5508...cd2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #52 Del Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Da kan du ikke da. og nei, ingen rar regel, de aller fleste helt gjennomsnittlige foreldre har denne regelen, det er ikke noe kun dere to har klart å komme på helt av dere selv Anonymkode: e5508...cd2 Dette er deg mest fornuftige som har blitt skrevet over 3 sider. En muntlig avtale er null verdt Anonymkode: e5508...cd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #53 Del Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er deg mest fornuftige som har blitt skrevet over 3 sider. En muntlig avtale er null verdt Anonymkode: e5508...cd2 Eller, ts, sen en melding eller noe slikt der du skriver: Hei, vil bare igjen takke for at jeg får bo gratis ut året 2024. Når jeg sparer 9000kr/ mnd, så hjelper det meg til å komme ordentlig ovenpå økonomisk igjen. Jeg er veldig takknemlig for denne hjelpen dere gir meg! Anonymkode: e5508...cd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #54 Del Skrevet 25. februar 2024 Jeg tenker det samme som de andre her. For meg virker det som om du avslo å komme siden planene endret seg og hun bare ville slappe av med et par glass vin. Hvis du hadde ordlagt deg som for eksempel "Jeg kommer gjerne en tur, men jeg tar med noe alkoholfritt å drikke siden jeg må være edru i tilfelle tenåringene skal hentes " ville hun sikkert synes det var hyggelig. Anonymkode: b9d0a...8af 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 25. februar 2024 #55 Del Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Et par glass vin sammen med en venninne er fylla? Ærlig talt, er det noen her som har et usunt forhold til alkohol så er det jo du. Anonymkode: c6f16...382 Tror poenget til brukeren du siterer er at et par glas vinn ikke regnes som fyl, og at det derfor ikke burde være så farlig om venninen driker cola eller vinn. Driker man så mye at det er viktig at vennina driker også, så er det ofte snak en mer en to glas.... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #56 Del Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er deg mest fornuftige som har blitt skrevet over 3 sider. En muntlig avtale er null verdt Anonymkode: e5508...cd2 Hahahah jeg er på feil tråd her ser jeg 🤣 Anonymkode: e5508...cd2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #57 Del Skrevet 25. februar 2024 Pippi Lotta skrev (1 time siden): Tror poenget til brukeren du siterer er at et par glas vinn ikke regnes som fyl, og at det derfor ikke burde være så farlig om venninen driker cola eller vinn. Driker man så mye at det er viktig at vennina driker også, så er det ofte snak en mer en to glas.... Tror poenget til brukeren du siterer er at et par glass vin ikke regnes som fyll, og at det derfor ikke burde være så farlig om venninnen drikker cola eller vin. Drikker man så mye at det er viktig at venninnen drikker også, så er det ofte snakk en mer enn to glass.... Anonymkode: e5508...cd2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #58 Del Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvis jeg har lyst til å drikke vin, og inviterer en venninne over for å drikke vin, så er det det invitasjonen gjelder. Ikke at jeg skal drikke vin og hun skal drikke cola, da dropper vi det. Anonymkode: c6f16...382 Men hun drikker jo sikkert vin uansett. Det hadde jeg gjort om jeg hadde lyst på noen glass vin. En trenger jo ikke selskap Anonymkode: d2a42...127 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #59 Del Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg skrev at jeg kan ikke drikke i kveld. Da svarte hun at Da møtes vi senere en dag Anonymkode: d0f83...42d Ja, og det kan tolkes som at du ikke kan/vil komme, slik du formulerte deg. Anonymkode: fd64e...1d1 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 25. februar 2024 #60 Del Skrevet 25. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Tror poenget til brukeren du siterer er at et par glass vin ikke regnes som fyll, og at det derfor ikke burde være så farlig om venninnen drikker cola eller vin. Drikker man så mye at det er viktig at venninnen drikker også, så er det ofte snakk en mer enn to glass.... Anonymkode: e5508...cd2 Nettopp de skriver ontrent det samme angående at to glas ikke er fyll, men den jeg siterte formulerer det som om de er uenige. Men når jeg ser på anonym kodene så ser det ut som om brukeren jeg siterer er den som skrev hun ikke ville ha en vennine på besøk om hun ikke drak vinn når hun selv skule drike det. Hun mente det ville være ubehagelig å ta seg noen glas mens en vennine drak alkoholfritt. Så den delen av det jeg skrev stemer ikke med brukeren jeg siterte sine meningner 😉 (med forbehold om at jeg har forståt anonymkodene riktig). Endret 25. februar 2024 av Pippi Lotta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå