Gå til innhold

Ble ikke noe av avtalen når jeg sa nei til vin

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hæ?

Anonymkode: c6f16...382

Kan virke som hun tok flere glass vin😂

Anonymkode: 119ba...aa9

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Vil du komme over og ta et par glass vin med meg?"

"Jeg kan ikke, fordi slik og sånn, og da drikker jeg ikke"

For meg høres dette ut som et avslag på en invitasjon.

• Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt uklart i HI hva du faktisk svarte til henne.

Hvis du bare svarte "det kan jeg ikke", så tolket hun det nok til at du ikke kunne komme på besøk.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har et anstrengt forhold til alkohol? Som i at handler om beruselse, eller fyll? 

Anonymkode: e6eea...928

Mulig det er anstrengt, ikke vet jeg, men jeg liker i hvert fall ikke å drikke alene (ikke at jeg drikker noe særlig uansett). Kanskje gjelder det samme venninnen til TS, kanskje ikke. Det var nå uansett bare et bidrag til en mulig forklaring.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her overtenker du så det synger etter, eller du mangler litt selvinnsikt alt etter som viss du svarte slik du gjengir i hi.

Det var du som avslo tilbudet hennes og jeg ville tenkt og svart akkurat det samme som din venninne. Det var du som skrev "det kan jeg ikke". Neivel, helt ok men da kan du ikke og så lar vi det bli med det og sees en annen dag. Når det er du selv som avstår fra hele greien er det veldig rart at du mener deg avist. Når du selv tenker og lager deg et problem av at dette handler om vin er det jo litt rart du ikke nevnte at "jeg kan ikke drikke vin i kveld, men.... jeg stikker innom likevel" eller noe i den dur. Så her har du selv ansvar for situasjonen tenker jeg.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mulig det er anstrengt, ikke vet jeg, men jeg liker i hvert fall ikke å drikke alene (ikke at jeg drikker noe særlig uansett). Kanskje gjelder det samme venninnen til TS, kanskje ikke. Det var nå uansett bare et bidrag til en mulig forklaring.

Ja, det er et veldig anstrengt forhold til alkohol. 

"Drikke alene" må da handle om fylla? Jeg er vant til at noen tar vin, andre vann, andre cola. Uten at det utgjør noen forskjell. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kan virke som hun tok flere glass vin😂

Forstår at bruken av hermetegn er vanskelig for flere av dere 😅

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det er et veldig anstrengt forhold til alkohol. 

"Drikke alene" må da handle om fylla? Jeg er vant til at noen tar vin, andre vann, andre cola. Uten at det utgjør noen forskjell. 

For meg er alkohol noe sosialt, det er ikke noe jeg har det minste interesse av å drikke alene.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tja, for meg fremstår det som at du ikke ser på vin som alkohol, og da blir det litt vanskelig å forstå hva man egentlig diskuterer.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre her, det var jo du som avslo. Hadde jeg fått det svaret, ville jeg svart noe tilsvarende din venninne. Hadde du sagt noe tilsvarende «jeg får dessverre ikke tatt noen glass idag, da Morten er borte så må være kjørbar itilfelle gutta må hentes. Men jeg kommer gjerne over å skravler litt!», og så hadde jeg kjøpt med noe alkoholfritt og noe snacks. Hadde hun da sendt meldingen hun gjorde, så hadde der vært mer rart.

Så for å snu på det, det var du som avslo, så kanskje venninnen din sitter hjemme og lurer på hvorfor du heller ikke hørte fra deg igår. Kontakt går jo begge veier.

Anonymkode: 87c44...71a

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Om mange reagerer så kan det vel hende du formulerte deg klossete?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Tror ikke det er de andre som synes hermetegn er vanskelig her, det er ingen som skjønner hva du mente. Hva er "alkohol"? 

Anonymkode: 547bf...9ee

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Tror ikke det er de andre som synes hermetegn er vanskelig her, det er ingen som skjønner hva du mente. Hva er "alkohol"? 

Anonymkode: 547bf...9ee

Å drikke for rusen/fylla. 

Personen jeg siterte brukte begrepet at man ikke skal "drikke alkohol alene". 

I stedet for å se på det som naturlig at noen kan ta et glass vin, samtidig som andre tar et glass cola. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun trodde at du ikke ville komme utifra svaret ditt. Neppe verre enn det. Og nei, det er ikke en rar regel eller heeeelt utrolig enestående av dere at en forelder er edru når barna er på fest. Det er slik de fleste av oss gjør det. Det ville neppe være noe problem for henne om du drakk brus. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kanskje litt stygg med deg, tror dere bare har snakket forbi hverandre,men venter bare på at venninnen lager tråd: "veninne skulle hjelpe med å pusse bord men nektet å komme da jeg ville drikke vin i stedet. Er vennskapet over? "

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg som avholder er det helt absurd at noen ikke kan dra på besøk til en venn fordi en av dem ikke kan drikke alkohol.

Anonymkode: b08c2...7c1

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men jeg kunne komme å ta ett par glass vin i stedet. 

Jeg svarte at det kunne jeg ikke

Anonymkode: 34523...d38

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis jeg har lyst til å drikke vin, og inviterer en venninne over for å drikke vin, så er det det invitasjonen gjelder. Ikke at jeg skal drikke vin og hun skal drikke cola, da dropper vi det.

Noe så rigid og alkis -aktig!

Sorry- vemmelig oppførsel og du bør ta en runde med deg selv mht hvor høyt du setter alkohol.

Anonymkode: 9b7ad...8f0

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis jeg har lyst til å drikke vin, og inviterer en venninne over for å drikke vin, så er det det invitasjonen gjelder. Ikke at jeg skal drikke vin og hun skal drikke cola, da dropper vi det.

Nå hadde de jo allerede avtalt at TS skulke hjelpe vennina på denne kvelden. Når vennina da endrer på avtalen synes jeg hun må være bite lit fleksibel i å legge nye planer. TS hadde jo allerede sat av kvelden til å henge med vennina, da er det dårlig gjort å nekte henne og komme bare på grund av at hun heller vil drike cola....

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taffel skrev (34 minutter siden):

Hun trodde at du ikke ville komme utifra svaret ditt. Neppe verre enn det. Og nei, det er ikke en rar regel eller heeeelt utrolig enestående av dere at en forelder er edru når barna er på fest. Det er slik de fleste av oss gjør det. Det ville neppe være noe problem for henne om du drakk brus. 

Jeg skulle jo egentlig komme. Ikke min skyld at hun forandret avtalen 

Anonymkode: d0f83...42d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...