AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #1 Skrevet 25. februar 2024 På fredag hadde jeg en avtale om å hjelpe ei venninne med å pusse og beise ett bord. En time før jeg skulle dra så fikk jeg melding om at hun var sliten etter jobb. Så hun orket ikke å pusse bordet. Men jeg kunne komme å ta ett par glass vin i stedet. Jeg svarte at det kunne jeg ikke. Mannen er bortreist og vi har 2 tenåringer som var ute og da drikker jeg ikke i tilfellet de må hentes. Kanskje det er en rar regel, men sånn er det hos oss. Trodde kanskje hun sa at jeg kunne komme en tur selv om jeg ikke kunne drikke. Men hun sa bare at da møtes vi senere da Kanskje jeg overtenker, men synes det var litt rart. Har ikke hørt fra henne siden, og vi snakkes hver dag Anonymkode: d0f83...42d 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 Populært innlegg #2 Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): På fredag hadde jeg en avtale om å hjelpe ei venninne med å pusse og beise ett bord. En time før jeg skulle dra så fikk jeg melding om at hun var sliten etter jobb. Så hun orket ikke å pusse bordet. Men jeg kunne komme å ta ett par glass vin i stedet. Jeg svarte at det kunne jeg ikke. Mannen er bortreist og vi har 2 tenåringer som var ute og da drikker jeg ikke i tilfellet de må hentes. Kanskje det er en rar regel, men sånn er det hos oss. Trodde kanskje hun sa at jeg kunne komme en tur selv om jeg ikke kunne drikke. Men hun sa bare at da møtes vi senere da Kanskje jeg overtenker, men synes det var litt rart. Har ikke hørt fra henne siden, og vi snakkes hver dag Anonymkode: d0f83...42d Hun hadde jo lyst til å ta seg noen glass vin, skulle du bare sitte der og se på? Det hadde i hvert fall vært rart. Anonymkode: c6f16...382 46 8
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 Populært innlegg #3 Skrevet 25. februar 2024 Hvordan svarte du henne? Ut fra det du deler her opplever jeg at det er du som har avslått tilbudet og hun som på en hyggelig måte responderer på avslag om å møtes. Anonymkode: cd498...034 60 21
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 Populært innlegg #4 Skrevet 25. februar 2024 Du startet jo med "det kan jeg ikke", og så en forklaring. Jeg hadde tatt det som et avslag på invitasjonen. Du virker litt hårsår i forhold til dette med vin. Jeg hadde helt enkelt svart; "Jeg kommer gjerne en tur" Og så drukket det jeg ville. Anonymkode: e6eea...928 59 13
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 Populært innlegg #5 Skrevet 25. februar 2024 Jeg hadde svart at jeg kommer gjerne, men dropper vin idag fordi.. Anonymkode: f49bb...443 35 17
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #6 Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun hadde jo lyst til å ta seg noen glass vin, skulle du bare sitte der og se på? Det hadde i hvert fall vært rart. Anonymkode: c6f16...382 Kan man ikke ha noe annet i glasset enn vin, mener du? Mannen har bakvakt (hjemmevakt) der han ikke kan drikke, jeg tar likevel litt vin om jeg føler for det i løpet av helgen. Denne helgen har jeg vært småsyk og følte kun for vann, han tok seg likevel ett glass til lørdagsmiddagen. Det er stadig venninnekvelder der en eller flere tar bilen, andre gjør det ikke, det hindrer ikke at vi koser oss sammen. Anonymkode: e6eea...928 4 1 4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #7 Skrevet 25. februar 2024 "Jeg kommer gjerne en tur, men jeg tar med meg en flaske Cola siden X og Y er ute på byen og jeg vil være kjørbar da", ville jeg svart.... Anonymkode: 419b7...69a 34 7
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #8 Skrevet 25. februar 2024 Du avslo jo tilbudet selv? Du kunne ha skrevet at du gjerne kommer, men at du ikke kan drikke - fordi mannen er bortreist og du har to tenåringer som er ute. Anonymkode: 8dc1b...7ad 27 4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #9 Skrevet 25. februar 2024 Tror kanskje det var måten du kommuniserte på. Hadde du skrevet at du kom, men ikke kunne drikke og hadde med noe alkoholfritt til deg tror jeg du hadde fått et annet svar. Nå kan venninnen dun ha tolket det dom et avslag. Anonymkode: a746d...be6 16 5
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #10 Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan man ikke ha noe annet i glasset enn vin, mener du? Så klart, men hun ville jo drikke vin? Jeg synes i hvert fall ikke det er noe hyggelig å være den eneste som drikker alkohol. Anonymkode: c6f16...382 2 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #11 Skrevet 25. februar 2024 Om du sa det som i HI så sa du jo nei til å komme. Hun trodde vel du avslo besøket, ikke bare vinen? Anonymkode: 547bf...9ee 15 3
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #12 Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Så klart, men hun ville jo drikke vin? Jeg synes i hvert fall ikke det er noe hyggelig å være den eneste som drikker alkohol. Anonymkode: c6f16...382 Det kunne du latt være opp til henne å avgjøre. Men du tok valget for henne og avslo invitasjonen Anonymkode: 1e7f1...6bf 9
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #13 Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kunne du latt være opp til henne å avgjøre. Men du tok valget for henne og avslo invitasjonen Anonymkode: 1e7f1...6bf Hvis jeg har lyst til å drikke vin, og inviterer en venninne over for å drikke vin, så er det det invitasjonen gjelder. Ikke at jeg skal drikke vin og hun skal drikke cola, da dropper vi det. Anonymkode: c6f16...382 5
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #14 Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis jeg har lyst til å drikke vin, og inviterer en venninne over for å drikke vin, så er det det invitasjonen gjelder. Ikke at jeg skal drikke vin og hun skal drikke cola, da dropper vi det. Anonymkode: c6f16...382 Det er deg. Alle andre er ikke like rigid Uansett. Du avslo og da ble det ikke noe besøk Anonymkode: 1e7f1...6bf 20 3
Pringle Skrevet 25. februar 2024 #15 Skrevet 25. februar 2024 Jeg tror folk jevnt over er lite i stand til å se for seg mulige alternativer i en del faste situasjoner - situasjoner som kanskje er så faste at de nærmer seg ritualer 🙃 Helt siden jeg ble klar over at drikkepress var en ting, har jeg sett mye rart på dette området også. Senest i går så jeg på en TV-serie der alle - minus en - rundt et bord, drakk øl. Den siste kunne ikke drikke alkohol, og fikk ingenting. Ingen så ut til å synes at det var problematisk. 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #16 Skrevet 25. februar 2024 Du ga jo et avslag på hele besøket, ikke bare vin. Da burde jo ha skrevet. Jeg kan ikke drikke vin i kveld, men kan komme på en skravlings om du vil det. Anonymkode: f67a7...d65 14 1
Macro Skrevet 25. februar 2024 #17 Skrevet 25. februar 2024 Var jo du som avslo, så da ligger ballen på din side om dere skal finne på noe. Tror ikke vin har noe med dette å gjøre fra hennes side. 13
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #18 Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Så klart, men hun ville jo drikke vin? Jeg synes i hvert fall ikke det er noe hyggelig å være den eneste som drikker alkohol. Anonymkode: c6f16...382 Jeg drikker ikke "alkohol". Jeg har noe jeg liker i glasset, og bryr meg ikke om hva andre drikker. Jeg tok et glass vin mens mannen tok cola forrige helg. Jeg drakk vann i går, mens mannen valgte vin til middag. For en merkelig innstilling. Anonymkode: e6eea...928 13 3
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #19 Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg drikker ikke "alkohol". Jeg har noe jeg liker i glasset, og bryr meg ikke om hva andre drikker. Jeg tok et glass vin mens mannen tok cola forrige helg. Jeg drakk vann i går, mens mannen valgte vin til middag. For en merkelig innstilling. Anonymkode: e6eea...928 Hæ? Anonymkode: c6f16...382 2 4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #20 Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hæ? Anonymkode: c6f16...382 Du har et anstrengt forhold til alkohol? Som i at handler om beruselse, eller fyll? Anonymkode: e6eea...928 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå