Gå til innhold

Hvorfor klager menn over lite matcher på Tinder når de kun samler opp i utgangspunktet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja! Overskriften sier sitt. Jeg var akkurat inne på tinderprofilen min og talte antall matcher, som bare samler seg opp. 7 stk, som jeg enda ikke har gått gjennom på nytt og evt slettet. Tafatte menn, hva er problemet? 😂

Og hva med de som skriver «hei» og «hvordan går det» for så og ikke skrive mer? Også klager dere over få matcher og lite initiativ fra kvinner.. 🙄

Anonymkode: 8ac4a...eed

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ikke denne her helt. Mener du å si at de er tafatte fordi de ikke har skrevet til deg? Men du har jo ikke skrevet til dem heller?

Anonymkode: 2cf49...bed

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet

Så lenge de tar intiativ til kontakt,så er det jo bedre en deg,som bare sitter å venter.... Så med mindre du ikke svarte de som sa hei til deg,så er jo du faktisk verre. 😂

• Liker 8
Skrevet

🧌

Anonymkode: 8021b...e73

Skrevet
Fant80 skrev (8 minutter siden):

Så lenge de tar intiativ til kontakt,så er det jo bedre en deg,som bare sitter å venter.... Så med mindre du ikke svarte de som sa hei til deg,så er jo du faktisk verre. 😂

Da må du lese hva jeg skriver. Jeg svarer alltid. Men mange samtaler har en tendens til å stoppe opp når man har svart! 🙄

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Menn og kvinner bruker datingapper annerledes. Menn bruker tinder som gammeldags speed dating. Alle er delvis akseptable, så peiler de seg inn på dem de ønsker å bli i lag med. 

Menn liker svært mange, kanskje 50 prosent. Så ser de nøyere og velger hvem de ønsker å chatte med. Så reduserer de igjen på hvem de ønsker å møte. Så vurderer de hvem de vil ha etter noen fysiske møter.

Kvinner siler mye mer før chatten. De liker bare dem de i det hele tatt ville vurdert å pule. Slik tenker ikke menn.

Anonymkode: e71f9...631

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Like oppgitt som deg, TS. 

Og jeg tar mye initiativ selv. Sender første melding, funker sjelden det også. Eller venter i tilfelle de liker å kunne ta initiativ. Og når det opprettes kontakt fra ene eller andre siden så er det kanskje ett eller to svar før helt stillhet, skjønner ikke greia. Selv når de sendte første melding! Greit nok, kanskje de ikke synes jeg holder mål når de ser nærmere etter, da. Men de skulle bare visst hva for et fyrverkeri de går glipp av 😁

Men en og annen med litt tak i finnes der ute, som både vil kommunisere og møtes. Og jeg holder motet oppe med tanken at det er faktisk ikke hauger av menn jeg ser etter, bare én.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er enig med dere to som erfarer tafatte menn. Jeg mener at den som sveiper til høyre først, og får match, bør ta initiativ og skrive først. Men det er helt klart litt som den ene over her skriver; menn sveiper mye oftere til høyre og siler mer underveis.  Vi damene har nok et mer kritisk blikk på vedkommende før vi sveiper til høyre. 

Anonymkode: 73835...b71

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er enig med dere to som erfarer tafatte menn. Jeg mener at den som sveiper til høyre først, og får match, bør ta initiativ og skrive først. Men det er helt klart litt som den ene over her skriver; menn sveiper mye oftere til høyre og siler mer underveis.  Vi damene har nok et mer kritisk blikk på vedkommende før vi sveiper til høyre. 

Anonymkode: 73835...b71

Ja, og da også høyere forventning til matchene, mens den for samme mann kan være glemt for lengst fordi han ikke brydde seg fra starten av.

Anonymkode: 3df2b...94a

Skrevet

Er jeg tafatt for å skrive Hei? Gjort det mange ganger. Ganske ofte jeg ikke får ett Hei tilbake. Tafatte kvinnfolk altså ! Jeg gidder ikke å lage en lang avhandling / historie for å å fange din oppmerksomhet. Er ikke " Hei" godt nok så er man nok ikke en match for meg.

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg sendte første melding 9/10 ganger. Fikk svar kanskje halvparten av tiden. 

Møtte heldigvis drømmemannen da. Han svarte alltid og klarte/ville holde samtalen i gang 👍🏼

Anonymkode: b3c90...7ee

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg sender melding, men opplever minst halvparten av gangen at damene ikke gidder å svare eller ikke gidder å holde en samtale. 

Jeg skriver hele setninger. Gjerne fler. Prøver å være hyggelig, bryte isen, stille spørsmål. Men.... 

Så jeg tenker at det TS klager over ikke er en unik problemstilling med menn, men med folk på Tinder generelt. 

Endret av BobTheNoob
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Da må du lese hva jeg skriver. Jeg svarer alltid. Men mange samtaler har en tendens til å stoppe opp når man har svart! 🙄

Det er fordi menn swiper på damer som også ikke er så interessante. Man må det for å få matches til sex. Du er en av disse, og ergo orker de ikke skrive med deg

Anonymkode: f7abf...0b6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja! Overskriften sier sitt. Jeg var akkurat inne på tinderprofilen min og talte antall matcher, som bare samler seg opp. 7 stk, som jeg enda ikke har gått gjennom på nytt og evt slettet. Tafatte menn, hva er problemet? 😂

Og hva med de som skriver «hei» og «hvordan går det» for så og ikke skrive mer? Også klager dere over få matcher og lite initiativ fra kvinner.. 🙄

Noen få menn blir oversvømt av matcher og rekker ikke over alle, mens flertallet av menn får svært få eller ingen matcher. 

Endret av Traktor
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er fordi menn swiper på damer som også ikke er så interessante. Man må det for å få matches til sex. Du er en av disse, og ergo orker de ikke skrive med deg

Anonymkode: f7abf...0b6

Om de ikke orker å skrive for å prøve å få sex en gang, kan de ikke unngå å matche fra starten av? Hva er vitsen med å lage støy uten grunn?

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

His not that in to you

Anonymkode: 26549...d9a

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Om de ikke orker å skrive for å prøve å få sex en gang, kan de ikke unngå å matche fra starten av? Hva er vitsen med å lage støy uten grunn?

De fikk napp et annet sted i mellomtiden

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De fikk napp et annet sted i mellomtiden

Da er det greit, men om det ikke er et snev av dem som har lyst til å kontakte dem uansett om de så ikke hadde hatt andre, ikke match.

Skrevet

For en mann som ikke ser ut som en supermodell og kan skilte med doktorgrad og millionlønn er det ikke noe poeng i å finsortere likes man gir ut, siden man matcher med ca. 0% uansett. Derfor har menn en annen strategi og ser bare kjapt på bildene og avgjør om dama er "pulbar".

Når man senere får matcher er det en del av dem som man kanskje var litt for kjapp på avtrekkeren på i utgangspunktet og som man egentlig ikke er veldig interessert i.

Når det er sagt; om en av disse tar kontakt og viser seg å være veldig søte og sjarmerende er det selvsagt håp. Om de i tillegg til å ikke være særlig attraktive bare venter på at mannen skal ta kontakt, så kan det være det samme. Det er grenser for hvor mye innsats man orker å legge inn i noen som bare går inn i de 50% som menn i snitt sveiper på.

For kvinner er Tinder "shopping" og de tror av en eller annen grunn at menn bruker det på samme måte. En "like" fra en mann betyr at du har kommet gjennom grovsorteringen der halvparten går gjennom.

Anonymkode: 20afb...d7f

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

d7f, du snakker ikke på vegne av alle menn.

Jeg høyresveiper bare på noen få utvalgte. En like fra meg er en anerkjennelse veldig få er forunt. 

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...