Gå til innhold

Håndvask, hva er dine vaner?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere som vaske med kaldt vann og kun inni hendene, dere blir jo bare litt renere. 

Jeg vasker etter do. Aldri ellers. Om jeg får kliss/søl eller synlig møkk på hendene vasker jeg også

Anonymkode: 0cc1f...135

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å vaske hendene pga klesvask er litt overkill i mine øyne.

Anonymkode: 6ba22...bff

• Liker 1
Skrevet

Jeg vasker hender sikkert 20 gang i løpet av en dag. Etter toalettbesøk er naturlig for meg. Før jeg lager mat, vasker hendene. Etter matlaging, vasker også hender. 20 ganger pr dag er sikkert å ta litt hardt i. Men vasker hender jevnlig. Mannen, min x var veldig opptatt av hygiene. Han vasket hendene sine ofte. Dette skal han ha. God hygiene. 

Skrevet

Vasker hender kun ved toalettbesøk sparer på vannet benytter grove rengjøring servietter fra Biltema ;) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Dere som vaske med kaldt vann og kun inni hendene, dere blir jo bare litt renere. 

Jeg vasker etter do. Aldri ellers. Om jeg får kliss/søl eller synlig møkk på hendene vasker jeg også

Anonymkode: 0cc1f...135

Hva er forskjellen på kaldt vann, og vann på 50 grader (som nok er maks av det hendene dine klarer) mener du? 

Anonymkode: 0fa96...10b

• Nyttig 3
Skrevet

Vasker hendene etter at jeg har kommet hjem og etter toalett og før mat. Smører meg da

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Å vaske hendene pga klesvask er litt overkill i mine øyne.

Anonymkode: 6ba22...bff

Hvorfor det??

Anonymkode: f7017...2f0

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor det??

Anonymkode: f7017...2f0

Det lurte jeg på også. Skittentøyet her er ikke alltid en fryd liksom. Vi har hund som bruker mye tøy - det tøyet er alltid grusomt møkkete, og tøyet mini bruker i bhg er en historie for seg selv.

Føler det må være innafor å vaske hender etter håndtering av skittentøy 🙈

• Liker 2
Skrevet (endret)
Anononyma skrev (6 timer siden):

Min mann og jeg er svært ulike hva håndvaskrutiner angår. Han mener jeg er hysterisk, jeg mener han er slurvete.

Jeg vasker hendene når jeg har vært ute (uansett ærend) og kommer inn, når jeg skal tilberede mat/spise, etter toalettbesøk, etter bleieskift, hvis jeg har ryddet/vasket opp/tatt husvask/klesvask etc.

Mannen vasker kun etter toalettbesøk og før måltid.

Hva er vanlig? Hva gjør dere andre?

Jeg er som deg ts. Føler meg ekkel hvis jeg ikke får vasket hendene etter å vært på bussen feks. 

Endret av Cola360
Skrevet

Etter toalettbesøk, før matlaging, før spising, etter at jeg har vært ute (handlet etc), før jeg rydder ut av oppvaskmaskinen, og ellers når jeg føler meg skitten

Skrevet

Før matlaging.  Etter toalettbesøk/ bleieskift. Etter å gjort ting som regnes som urent, slik som underveis i matlaging når man tar i kjøtt/ vasker grønnsaker/ bytter oppgave.Noen ganger når jeg har vært ute. Hvis grisete på hendene, berører noe ekkelt/ jorærd/ søppelspann. Og etter host/ nys/ snyting av nese..

Anonymkode: 4b66c...0c5

Skrevet

Va fem ganger i døgnet

Anonymkode: dd692...9ff

Skrevet

Når jeg våkner, før jeg gjør noe på kjøkken, før og etter matlaging, underveis i matlaging, etter å ha vært ute, når jeg føler meg klam i hendene, når jeg har pusset nesen eller klødd meg,  egentlig ganske ofte. Går ganske mye håndsåpe når jeg tenker etter… 

Anonymkode: 88fef...4a2

• Liker 1
Skrevet

Jeg vasker hendene etter toalettbesøk og før jeg lager mat (med mindre jeg nettopp har gjort det). Vasker ikke hendene fordi jeg har vært ute, men må stort sett alltid på do når jeg kommer hjem. 

Vasker ikke hendene veldig nøye når jeg f.eks bare har tissa. Jeg er nesten aldri syk.

Anonymkode: af215...0b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...