MyMichelle Skrevet 25. februar 2024 #1 Del Skrevet 25. februar 2024 (endret) Tror du Ukraina eller Russland vinner krigen? Har du endret mening i løpet av disse årene? Jeg har hele tiden trodd at Russland kommer til å vinne. Ukraina er altfor avhengig av andre lands velvilje. Endret 25. februar 2024 av MyMichelle Satte inn et ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 25. februar 2024 #2 Del Skrevet 25. februar 2024 I den grad man kan snakke om noen «vinner», så har jeg alltid hevdet og vil fortsatt hevde at Russland har vunnet denne krigen. Men å si dette høyt her på KG, så blir man stemplet som putinist, troll osv osv. Her har man hevdet at det bare er et spørsmål om tid før «fyllikene med rustne våpen» har tapt.. Det er så uvitende at det er absurd. La meg gjøre det helt klart. Det er ikke noe jeg heller vil en å se Ukraina frigjøre alt sitt territoriet, inkludert Krim selvfølgelig. Jeg vil se en kollaps av det Russiske regimet. Dette kommer dog ikke til å skje. Russland er «vinner» av denne krigen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne Liese Braun Skrevet 25. februar 2024 #3 Del Skrevet 25. februar 2024 spørs hva du legger i "å vinne" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 25. februar 2024 #4 Del Skrevet 25. februar 2024 At Russland kom til eller kommer til å kollapse innenfra har verden visst i mange tiår. Vi har også visst at Ukraina var en nødvendig offer for å slite ut Russland. Begge land taper men globalt sett har vi vel tjent på at Russland har påført seg selv store tap og enda større splid innad. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 25. februar 2024 #5 Del Skrevet 25. februar 2024 Russland vil seire i den forstand at de får beholde ukrainsk land når denne krigen er over, og det "verste" er at på sikt vil vesten godta dette og Russland vil inkluderes i globale samarbeid igjen, handel, idrett, ESC etc. Russland bør i størst mulig grad sanksjoneres og isoleres inntil de ukrainske grensene er gjenopprettet, også om det vil ta 100+ år. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 25. februar 2024 #6 Del Skrevet 25. februar 2024 Ingen av de vil vinne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caniggia Skrevet 25. februar 2024 #7 Del Skrevet 25. februar 2024 Macro skrev (6 timer siden): At Russland kom til eller kommer til å kollapse innenfra har verden visst i mange tiår. Vi har også visst at Ukraina var en nødvendig offer for å slite ut Russland. Begge land taper men globalt sett har vi vel tjent på at Russland har påført seg selv store tap og enda større splid innad. Alle sivilisasjoner går før eller siden i oppløsning; men det kommer nok ikke til å skje med Russland på de nærmeste hundre årene. Vi ser derimot klare oppløsningstendenser (ekstreme sosioøkonomiske ulikheter, høyrepopulistiske massebevegelser, sosial uro, etnisk polarisering mv.) både i Vest Europa og i USA. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 25. februar 2024 #8 Del Skrevet 25. februar 2024 Det største usikkerhetsmomentet slik jeg ser det er i hvilken grad Kina kommer til å hjelpe russland med materiell. Og om Ukraina går inn i russland. Slik det er nå vil det være mye enklere å gå inn i russland og ta områder der og byttehandle med okkuperte områder i Ukraina enn å ta tilbake områdene direkte ettersom de er så totalt minebelagte. russland har jo ikke minelagt sitt eget land og vi så hvor ubeskyttet det var da Prigosjin marsjerte mot moskva. Jeg skal ikke prøve å spå utfallet men det blir fest her hvis Ukraina når gjennom til Azovhavet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 1. mars 2024 #9 Del Skrevet 1. mars 2024 MyMichelle skrev (På 25.2.2024 den 11.55): Tror du Ukraina eller Russland vinner krigen? Har du endret mening i løpet av disse årene? Jeg har hele tiden trodd at Russland kommer til å vinne. Ukraina er altfor avhengig av andre lands velvilje. Dette er meningsløst all den tid du ikke definerer "å vinne". Putin oppnådde ikke målet sitt som var ta Kyiv slik at hele Ukraina falt og ble underlagt Russland. Russlands svartehavsflåte blir ødelagt av en stat uten marine. Russland er frosset ut fra Det Gode Selskap som Putin så desperat vil være en del av, så nå må han krype til klovnestater som Nord-Korea for støtte. Russlands våpenteknologi har vist seg å være elendig, og flere stater har nå trukket seg fra våpenkjøp fra Russland. Russlands "forsvarsallianse" viste seg å være verdiløs, og tidligere allierte som Armenia har vendt seg mot Russland. Og så videre. Selv om Russland nå likevel klarer å ta hele Ukraina, så har landet tapt stort på den internasjonale scene. Men det fremstår lite trolig at Russland klarer å ta Kyiv, så da må de eventuelt ta til takke med noen områder i øst, som de har kastet hundretusener av soldater inn i en kjøttkvern for å desperat klore til seg. Uansett, før du definerer konkret hva "vinne" innebærer så er det umulig å svare på hvem man tror vinner. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 1. mars 2024 #10 Del Skrevet 1. mars 2024 (endret) sicario skrev (På 25.2.2024 den 12.00): I den grad man kan snakke om noen «vinner», så har jeg alltid hevdet og vil fortsatt hevde at Russland har vunnet denne krigen. Men å si dette høyt her på KG, så blir man stemplet som putinist, troll osv osv. Her har man hevdet at det bare er et spørsmål om tid før «fyllikene med rustne våpen» har tapt.. Det er så uvitende at det er absurd. La meg gjøre det helt klart. Det er ikke noe jeg heller vil en å se Ukraina frigjøre alt sitt territoriet, inkludert Krim selvfølgelig. Jeg vil se en kollaps av det Russiske regimet. Dette kommer dog ikke til å skje. Russland er «vinner» av denne krigen. Igjen, dette er en verdiløs kommentar siden du ikke har definert "vinne". Er det å "vinne" å miste hundretusener av soldater og vise for hele verden at russisk teknologi er nærmest verdiløs? Endret 1. mars 2024 av jabx 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Momma Skrevet 1. mars 2024 #11 Del Skrevet 1. mars 2024 norw skrev (På 25.2.2024 den 12.08): Russland vil seire i den forstand at de får beholde ukrainsk land når denne krigen er over, og det "verste" er at på sikt vil vesten godta dette og Russland vil inkluderes i globale samarbeid igjen, handel, idrett, ESC etc. Dette tror jeg dessverre blir sluttresultatet på krigen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athod Skrevet 1. mars 2024 #12 Del Skrevet 1. mars 2024 Vinnerne er lederene på begge sider som har fått en skikkelig ytre fiende befolkningen kan fokusere på. Taperene er folk flest. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 1. mars 2024 #13 Del Skrevet 1. mars 2024 MyMichelle skrev (På 25.2.2024 den 11.55): Tror du Ukraina eller Russland vinner krigen? Har du endret mening i løpet av disse årene? Jeg har hele tiden trodd at Russland kommer til å vinne. Ukraina er altfor avhengig av andre lands velvilje. Jeg håpte at Ukraina skulle vinne med all hjelpen de fikk, og gjør jo det fortsatt. Men virkeligheten er jo at begge landene har allerede tapt. Om Ukraina fortsatt får hjelp fra andre land i tidene fremover så vil kanskje krigen bare opphøre når Putin ikke har flere folk å ta av. Men da bruker han kanskje krampaktig andre midler for å prøve å få overtaket. Nei, den krigen er allerede et tap for hele menneskeheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 1. mars 2024 #14 Del Skrevet 1. mars 2024 Athod skrev (5 timer siden): Vinnerne er lederene på begge sider som har fått en skikkelig ytre fiende befolkningen kan fokusere på. Taperene er folk flest. Ukraina trengte ingen ytre fiende, men ble påtvunget en fiende og måtte forsvare seg selv. Russland trengte nok en ytre fiende, men å beskylde Ukraina for det samme blir for dumt. Det er Russland som har tvunget "folk flest" inn i dette, ikke Ukraina. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 1. mars 2024 #15 Del Skrevet 1. mars 2024 Kanskje ett litt kontroversielt utsagn men egentlig så er det jo USA som har hovedansvaret for denne krigen, sammen med Russland presset de på for at Ukraina skulle gi fra seg bombefly og atomvåpen til Russland, hadde ikke det skjedd så tviler jeg på at Russland ville gått til angrep. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 1. mars 2024 #16 Del Skrevet 1. mars 2024 bvp skrev (3 minutter siden): Kanskje ett litt kontroversielt utsagn men egentlig så er det jo USA som har hovedansvaret for denne krigen, sammen med Russland presset de på for at Ukraina skulle gi fra seg bombefly og atomvåpen til Russland, hadde ikke det skjedd så tviler jeg på at Russland ville gått til angrep. Ja, det var en grov feil av USA å få Ukraina til å gi fra seg atomvåpnene sine. Det har vel også Clinton innrømmet er en av hans største feil. Det viste seg at å vise velvilje overfor Russland var en gedigen bommert. Clinton har nå tilsynelatende innsett dette, men Obama fortsatte politikken med å gi etter for Russland, også da de tok Krim. Dessverre førte bare Appeasement-politikken til at Putin ble mer og mer sikker på at han kunne gjøre som han ville. Akkurat som Hitler. Fra nå av må vi innse at vi ikke kan gi etter for diktaturer. Det eneste de forstår er rå makt. Vi må slå tilbake ti ganger hardere hver gang de prøver seg. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå