MyMichelle Skrevet 25. februar 2024 #1 Skrevet 25. februar 2024 Min leieboers arvinger har valgt offentlig skifte. Noen som vet om jeg har lov å si opp leiekontrakten, eller må finne meg i å «leie ut» gratis?
Ulven Skrevet 25. februar 2024 #2 Skrevet 25. februar 2024 Ta kontakt med skifteretten. De kan guide deg videre i prosessen med å få husleien fra dødsboet. 2 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #3 Skrevet 25. februar 2024 MyMichelle skrev (1 minutt siden): Min leieboers arvinger har valgt offentlig skifte. Noen som vet om jeg har lov å si opp leiekontrakten, eller må finne meg i å «leie ut» gratis? ved offentlig skifte vil vel leieavtalen gjelde til skiftet er ferdig med gjeldende betaling til deg fra boet? Anonymkode: 6a8f9...84b 1 2
MyMichelle Skrevet 25. februar 2024 Forfatter #4 Skrevet 25. februar 2024 Ulven skrev (11 minutter siden): Ta kontakt med skifteretten. De kan guide deg videre i prosessen med å få husleien fra dødsboet. AnonymBruker skrev (10 minutter siden): ved offentlig skifte vil vel leieavtalen gjelde til skiftet er ferdig med gjeldende betaling til deg fra boet? Anonymkode: 6a8f9...84b Takk! Jeg skal prøve. Håper det ikke tar så lang tid.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #5 Skrevet 25. februar 2024 Du leier ikke ut gratis, betalingen tas fra boet. Anonymkode: 0d26e...134 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #6 Skrevet 25. februar 2024 Advokaten som er bostyrer kommer til å ta kontakt med deg og antagelig si opp leieforholdet. Og du får betalt for det du skyldes, det får du fra boet. Anonymkode: 36541...a5b 1
Maskinfører Skrevet 25. februar 2024 #7 Skrevet 25. februar 2024 Det kan jeg kanskje tro ja Offentlig skifte benyttes gjerne i situasjoner der gjelden er høyere enn verdiene og eller arvtaker ikke har mulighet til og overta boet kanskje pga egen økonomi ikke har mulighet til å betjene gjelden https://www.domstol.no/no/dodsfall-arv-og-skifte/forskjellige-former-for-skifte/#header-2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå