AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #1 Skrevet 25. februar 2024 Jeg tror det er nye medisiner som gjør at jeg ikke får sove godt om dagen, jeg har masse oppvåkninger om natten og er helt på felgen fysisk. Sammen med legen har jeg flyttet medisinene fra kveld til morgen, foreløpig ikke hjulpet stort. Legen sier at det er litt slik i førsten at vi må vente litt å se om det går seg til. Jeg har trent masse, har også trent ro og yoga for å prøve å senke stresset mitt. Ingenting fungerer, denne uka skal jeg endelig få lov av legen å begynne å jobbe litt igjen, har gledet meg. Akkurat nå skjønner jeg ikke helt hvordan jeg skal få det til. Når dere har slike perioder hva gjør du for å senke stress, få gode netter og få energien opp igjen? Anonymkode: d2d54...4b8
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #2 Skrevet 25. februar 2024 Kanskje du bør vente til du får sove litt bedre før du bør tilbake på jobb? Hvis det er medisinstart som gjør at du ikke får sove så har den antagelig en såpass sterk påvirkning at det er lite du kan gjøre utover det du allerede gjør. (Du er jo kjempeflink som både trener og driver med yoga.) Det høres ut som om legen har rett i at du må ta tiden til hjelp. Anonymkode: 558ef...f9f
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #3 Skrevet 25. februar 2024 Hvilken medisin er det? Jeg har prøvd medisiner for f.eks adhd og depresjon som gir meg store søvnproblemer. For meg er søvn såpass viktig at jeg ikke fungerer i jobb om jeg har mer enn 1-2 dårlige netter, og psyken går bananas, så jeg har innsovningsmedisin. Anonymkode: 9f7f5...b93
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #4 Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanskje du bør vente til du får sove litt bedre før du bør tilbake på jobb? Hvis det er medisinstart som gjør at du ikke får sove så har den antagelig en såpass sterk påvirkning at det er lite du kan gjøre utover det du allerede gjør. (Du er jo kjempeflink som både trener og driver med yoga.) Det høres ut som om legen har rett i at du må ta tiden til hjelp. Anonymkode: 558ef...f9f Har vært så lenge borte fra jobb nå, har vært borte siden oktober med to prøveperioder i jobb der legen har satt seg ned å ment at nå må jeg høre etter. Føler veldig på press både fra nav og arbeidsgiver at nå må det skje noe, så vi har lagd en opptrappingsplan som legen nå godkjente. Så har jeg samtidig økt medisinene sakte til den dosen jeg skal ha, og etter som større dose mer oppvåkninger har jeg fått. Lite søvn påvirker meg vanvittig så jeg er sliten og har bare 2 dager fri før første vakt. Jeg er redd jeg til slutt havner på aap og jeg ikke får det til og det vil jeg ikke. Så håpet det var noe der ute jeg ikke har prøvd🥴 Ts Anonymkode: d2d54...4b8
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #5 Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hvilken medisin er det? Jeg har prøvd medisiner for f.eks adhd og depresjon som gir meg store søvnproblemer. For meg er søvn såpass viktig at jeg ikke fungerer i jobb om jeg har mer enn 1-2 dårlige netter, og psyken går bananas, så jeg har innsovningsmedisin. Anonymkode: 9f7f5...b93 Lamictal og Insomnia er en bivirkning, jeg blir også verre når jeg ikke sover. Alt forverres, migrene, smerter, fatigue og ikke minst stemningsleie. Jeg kan også bruke de, men det er når jeg sliter med innsovning, når har jeg enormt mange oppvåkninger, men sovner relativt fort når jeg legger meg. Jeg våkner rundt 10-20 ganger om natten nå. Ts Anonymkode: d2d54...4b8
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #6 Skrevet 25. februar 2024 Ingen andre, prøver å dytte den litt Ts Anonymkode: d2d54...4b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå