Gå til innhold

Nei, du kan ikke kjøpe brukte møbler!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har flyttet inn i leilighet som jeg skal bo i midlertidig.

Jeg har alltid kjøpt nye møbler når jeg har flyttet inn i ny bolig og solgt noe når jeg har flyttet ut, men nå gidder jeg det ikke og har lyst å kjøpe brukt sofa, lenestol og hylle.

Forteller dette til min mor og søster som er 82 og 54 år gamle, som bor på bygda og aldri har kjøpt en brukt ting i hele sitt liv.

De ropte ut til meg at "Nei du kan ikke kjøpe brukt!", og jeg forklarer da at det er ganske vanlig å gjøre når man bor i by, og det trenger ikke å være skittent og i dårlig stand fordi om det er brukt.

De mener jeg er gnien og sær 

Anonymkode: 06e27...94f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, vet du hva! Brukt er bedre enn nytt på så mange av de viktigste områdene: bærekraft, miljø og økonomi! 

Din mor og søster er bakstreverske. Gjenbruk er trendy, og takk for dét!

(Sitter i skrivende stund og leter etter brukte deler til kjøkkeninnredning på finn.no)

Anonymkode: 16183...bf9

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt flere brukte møbler - spisestuestoler, spisestuebord, skap, kommode osv. Både miljøvennlig og billig. Jeg er kjempe fornøyd!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart du kan kjøpe brukte møbler hvis det er det du vil. Jeg stusser mer på hvorfor du kjøper nye møbler hver gang du flytter.  Hvorfor ikke beholde de du har, men mindre du har leid møblert selvsagt?

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også skeptisk til brukte møbler, spesielt hvis de kjøpes i en by. Vet aldri hvilke skadedyr som følger med på kjøpet som veggdyr og skjeggkre.

Anonymkode: 44243...2f0

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Oja, dere ville ikke gjort det". 

Også gått videre. Null grunn til å krangle om dette 

Anonymkode: 927c8...efd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din mor og bestemor er sikkert ressurssvake, lavt utdannede kvinnfolk som leser Se & Hør og ikke tror på klimaskiftet. Bare klapp deg selv på skulderen over at du har blitt mer oppegående enn dem. 

Anonymkode: 0182e...99f

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er også skeptisk til brukte møbler, spesielt hvis de kjøpes i en by. Vet aldri hvilke skadedyr som følger med på kjøpet som veggdyr og skjeggkre.

Deilig ignoranse om du tror dette er forbeholdt byen.

Anonymkode: d9e3e...b20

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cata skrev (9 minutter siden):

Klart du kan kjøpe brukte møbler hvis det er det du vil. Jeg stusser mer på hvorfor du kjøper nye møbler hver gang du flytter.  Hvorfor ikke beholde de du har, men mindre du har leid møblert selvsagt?

Ikke jeg som er TS, men jeg kjøper også nytt når jeg flytter, og gir bort det gamle. Det er så mye styr med masse møbler på flyttelasset.

Anonymkode: 22201...ff8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr du deg om hva de eller andre mener om det. Hadde ikke sagt det engang jeg. Mulig nevnt at sofaen er brukt om de komenterte den positivt.  Og slengt på prisen,  nesten en sydentur spart det

Anonymkode: 88a87...1bc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt brukt sofa til 7000 kr, den kostet over 60 000 ny. Den ser like fin ut etter 9 års bruk. dvs at vi har brukt den daglig i 9 år nå. Sofaen blir med om vi flytter, den er veldig god  å sitte i og holder seg perfekt. 

Har ikke hatt noe skadedyr av noe slag, skjeggkre følger papp som nye møbler ofte er pakket inn i. 

Omtrent alle møblene våre er bruktkupp. 

Anonymkode: 94436...e9a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Cata skrev (15 minutter siden):

Beholdt noe men ikke alle møbler passet inn i ny bolig, eller så solgte jeg unna for å ha minst mulig å flytte på

Ts

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

🙈 google skjeggkre og papp du…

Anonymkode: 6feeb...74d

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor trenger du diskutere det med dem, eller bry deg om deres meninger? Jeg tar mange små og store valg som moren min ikke er enig med, uten at det gir meg et øyeblikks sjelekval.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...