Gå til innhold

Hva ønsker dere damer på first dates?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en person som i alt i livet leder an med å være meg selv. Det er ikke i alle sammenhenger det er det beste valget, men det er mitt valg. Det har for det meste fungert godt for meg. Alle mine tidligere forhold har kommet naturlig gjennom bekjentskap og ting har bare utviklet seg. Dating har jeg ikke greie på i det hele tatt. Så langt har jeg mer tendens til å tiltrekke meg kvinner jeg ikke dater, enn de jeg dater. 

Så "å være seg selv" fungerer ikke for meg på første date. 

Derfor spør jeg: hva ønsker damer å oppleve på første date, for at de skal kjenne den gnisten de snakker om? 

Anonymkode: 722ef...42d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du da fremstå som en annen enn den du egentlig er, fordi du tror at det er én viss type personlighet/mann kvinner tiltrekkes mot?

Jeg hadde blitt ekstremt skuffet dersom jeg hadde blitt kjent med en person du trodde jeg ville like, for å så vise seg at du er en totalt annen. Ville blitt mismatch uansett da.

Beste er at du fortsetter å være deg selv. Så vil den rette dukke opp etterhvert. Ha is i magen.

Anonymkode: 669cb...00c

• Nyttig 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg er en person som i alt i livet leder an med å være meg selv. Det er ikke i alle sammenhenger det er det beste valget, men det er mitt valg. Det har for det meste fungert godt for meg. Alle mine tidligere forhold har kommet naturlig gjennom bekjentskap og ting har bare utviklet seg. Dating har jeg ikke greie på i det hele tatt. Så langt har jeg mer tendens til å tiltrekke meg kvinner jeg ikke dater, enn de jeg dater. 

Derfor spør jeg: hva ønsker damer å oppleve på første date, for at de skal kjenne den gnisten de snakker om? 

Ja 100% vær deg selv. Du sier du ikke oppnår det du vil med å være deg selv, da bør du ta en timeout, lære deg å kjenne deg selv, snakk med en coach, og så gå tilbake til å date når du kjenner deg igjen i deg selv og vet hvem du vil være. Du kjenner nok deg selv, men du sier jo det er en konflikt der. De du tiltrekker deg er jo på en måte et speilbilde av hva du utstråler eller varen du selger. Du kan ikke finne opp noe nytt

Men ja, på første date vil jeg foreslå:

- genuinitet. At man prøver på noe skaper forvirring hos dama

- ærlighet. Fortell hvem du er, vær uhøytidelig. Det er sexy å se selvtillit og det å stå med bena på bakken. 

- spøk om dine faults, bare for å få det ut der.

- Entusiasme. Entusiasme. Entusiasme. Nysgjerrighet. Skaper gode følelser

- Spander første drink. Du kan foreslå at hun tar neste (så blir det likt til slutt). 

- Forførende at en mann kan gi genuine komplimenter, at de har lagt merke til noe unikt. 

Aktiviteter finner dere ut sammen. Ingen jenter er like 

Anonymkode: 0e2b4...314

• Nyttig 2
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker said:

Skal du da fremstå som en annen enn den du egentlig er, fordi du tror at det er én viss type personlighet/mann kvinner tiltrekkes mot?

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Du sier du ikke oppnår det du vil med å være deg selv, da bør du ta en timeout, lære deg å kjenne deg selv, snakk med en coach, og så gå tilbake til å date når du kjenner deg igjen i deg selv og vet hvem du vil vær

Jeg tror dere misforstår litt her, eller leste ikke innledningen min godt nok. Jeg er 100% ok med å være meg selv og det fungerer fint for meg. Alle mine tidligere forhold har blitt til på den måten, uten "dating". Så jeg har ikke tenkt å endre personlighet eller oppsøke coach for å "jobbe med meg selv". 

Det som forundrer meg er at i første date sammenheng virker det ikke som om det å bare være naturlig er nok. Jeg får inntrykk av at damene forventer noe annet. Noe spennende, noe som "tar dem med storm", eller, jeg vet ikke. 

Er det noe jeg bør endre på - uten å late som jeg er en annen - så er det interessant å vite. Hva er forventningene, liksom? 

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

ja, på første date vil jeg foreslå:

- genuinitet. At man prøver på noe skaper forvirring hos dama

- ærlighet. Fortell hvem du er, vær uhøytidelig. Det er sexy å se selvtillit og det å stå med bena på bakken. 

- spøk om dine faults, bare for å få det ut der.

- Entusiasme. Entusiasme. Entusiasme. Nysgjerrighet. Skaper gode følelser

- Spander første drink. Du kan foreslå at hun tar neste (så blir det likt til slutt). 

- Forførende at en mann kan gi genuine komplimenter, at de har lagt merke til noe unikt.

Takk for tips, det er sånt jeg spør etter. 👍

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror dere misforstår litt her, eller leste ikke innledningen min godt nok.

Kan det også finnes en mulighet for at du ikke formulerte deg godt nok?

Anonymkode: d6010...57a

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg tror dere misforstår litt her, eller leste ikke innledningen min godt nok. Jeg er 100% ok med å være meg selv og det fungerer fint for meg. Alle mine tidligere forhold har blitt til på den måten, uten "dating". Så jeg har ikke tenkt å endre personlighet eller oppsøke coach for å "jobbe med meg selv". 

Det som forundrer meg er at i første date sammenheng virker det ikke som om det å bare være naturlig er nok. Jeg får inntrykk av at damene forventer noe annet. Noe spennende, noe som "tar dem med storm", eller, jeg vet ikke. 

Er det noe jeg bør endre på - uten å late som jeg er en annen - så er det interessant å vite. Hva er forventningene, liksom? 

Er vel så enkelt som at enten så har man kjemi eller så har man ikke helt det. 

• Nyttig 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Forstår.:) vet jo ikke hva du gjør... 

Kan bare snakke for meg selv og mine veninner. Men forventer ikke å bli tatt med storm. Opplever ofte at mange menn ikke er seg selv, prøver for hardt osv osv, og glemmer fort det viktigste, å skape en god følelse og conncection som kan så frø. 

På seriøse dater første timen eller to: -- positivitet, entusiasme og god energi.

- Litt høflighet. Litt spøking, litt flørting. - vis at du får med deg det som blir sagt, det skaper god conncection og eliminerer høye skuldre.

-Ikke bare imponere. da forsvinner fort noe av momentumet som skapes.

-Hold blikk kontakt i ny og ned, det gir en ekstra spark.

-Vis at du fryder deg over å være på denne daten, som gir en god følelse og vibe å tenke tilbake på. Er ikke så sjarmerende med en mann som titter over skuldra hele tiden.

Etter noen timer:

-vis at du har noen verdier, og ikke er redd for commitment med den riktige. -Få henne til å føle seg spesiell over en lav sko. Selvtillit blandet med ydmykhet er bra, men kjepphøyhet er fort en dealbreaker.

Jeg synes også det å ha stillhet og tørre å ta en kunstpause er fint, f eks sitt stille ved siden av hverandre og titt på menyen, kjenn på lukten, skap litt fysisk tiltrekning uten å være inntrengende.

Det første en dame vil se etter er det å skjule ting. 

Er det ikke kjemi eller tiltrekning, så er det ikke alltid metodene som er feil. Gå videre til neste 😊 

Anonymkode: 0e2b4...314

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

At det er ingen forventning til sex at tiden kan brukes på og gjøre noe hyggelig sammen. Enten spise eller finne på en aktivitet samtidig som en får pratet litt og. Er fint for min del.

• Nyttig 1
Skrevet

En joggetur kanskje, og en kopp kakao etterpå. 

Skrevet
8 minutter siden, Snabeltann said:

En joggetur kanskje, og en kopp kakao etterpå. 

Definitivt ikke en joggetur, men kakao er greit.

Jeg hadde satt pris på at mannen virket snill, og at vi kan ha en hyggelig prat. At vi blir hyggelige bekjente og kanskje venner, hvis vi ikke passer til å date.

Anonymkode: 97cee...f60

• Liker 1
Skrevet

Fortsett med å være deg selv!

Målet er å finne kvinnen det oppstår naturlig kjemi med + at dere skal ha like verdier og tanker om fremtiden, ikke å finne en tilfeldig kvinne for så å forsøke å tvinge frem kjemi basert på skuespill. Du sier det ikke fungerer å være deg selv, men normalen er jo at folk ikke passer sammen. Jeg kjenner mange kjekke, oppegående menn som jeg har null romantisk interesse for, men der jeg bare ser en venn/bekjent, ser en annen kvinne en som er helt perfekt for henne.

Det eneste jeg ønsker på første date er at mannen skal være seg selv, slik at jeg kan finne ut av om han passer inn i mitt liv, og jeg i hans. De fleste prøver vel å fremstå som den beste versjonen av seg selv i denne settingen, men det er forskjell på å smile litt mer enn normalt og være ekstra høflig og på å fremstille seg som en annen enn den man egentlig er. Ikke lat som om du er friluftsmenneske bare fordi hun er interessert i friluftsliv, ikke si at du bare elsker dype samtaler hvis det ikke er sant.

Og viktigst av alt: Husk på at du også skal vurdere om hun passer inn i ditt liv! Ikke gå i "Kunne godt tenkt meg å ligge med henne, resten går seg sikkert til"-fella. Med mindre du faktisk er et dårlig menneske trenger du ikke å ta en avvisning personlig. Det går på kompatibilitet, ikke at du gjør noe galt.

Anonymkode: a3827...3e4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...