AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #1 Skrevet 25. februar 2024 Jeg har en digital badevekt som er ca 15 år gammel. Den har begynt å vise forskjellige tall for hver gang jeg står på den. Går jeg opp og ned på den 3 ganger etter hverandre og den står stille på samme sted, kan den vise 2 kg i forskjell. Den gjorde det ikke før (kanskje forskjell opp til max 300 gram). Jeg har byttet batteri. Tenker jeg trenger en ny vekt, som er nykalibrert og mer nøyaktig. Jobber med å gå ned 5-7 kg, så unøyaktighet på 2 kg er demotiverende i prosessen. Noen som har en god og stabil vekt å anbefale? Helst på Clas Ohlson, jernvarebutikk eller nettbutikk. Jeg må ikke ha masse fancy funksjoner, selv om det sikkert kunne være gøy? Har aldri prøvd det. Det viktigste for meg er at den viser mest mulig riktig vekt hver gang. Anonymkode: a3b6a...4e6
Pringle Skrevet 25. februar 2024 #2 Skrevet 25. februar 2024 Jeg har en fra LIDL 😄 Jeg tror du rett og slett kan kjøpe den første og beste. Billig er sannsynligvis bra nok - det er de fancy funksjonene og "lekkert design" som drar opp prisen. Problemet med din gamle er at den er utslitt - en ny vekt vil ikke ha det problemet. Du kan være uheldig og få en "mandagsvare", men det er en risiko som alltid er der, og ikke har noe med hvilken modell du velger eller hva slags produkt du kjøper. Sjekk at den bruker standard batterier, det er vel CR 2032 som er mest vanlig. Ellers kan det bli en stor og stadig utgift. Sjekk at displayet er tydelig/stort nok, spesielt hvis du ikke har perfekt syn. Jeg kan ikke tenke meg at man får digitale badevekter i Norge som ikke viser vekt i kg og 100 gram. Men det kan være greit å forvisse seg om at den du kjøper. gjør det. Ellers kan jeg ikke komme på noe. 2
Ullvott Skrevet 25. februar 2024 #3 Skrevet 25. februar 2024 Enig med Pringle. Når det gjelder tips, vil jeg også bare anbefale å gå for noe billig. Jeg kjøpte den billigste jeg fant på Europris for 7 år siden, og den måler jevnt fremdeles. Til 199 kroner tenker jeg at det var et greit kjøp. Den jeg har er forgjengeren til denne: https://www.europris.no/p-personvekt-glass-180-kg-digital-195849 Clas O har en tilsvarende her: https://www.clasohlson.com/no/Digital-badevekt/p/44-3815
Chailatte Skrevet 25. februar 2024 #4 Skrevet 25. februar 2024 Om du feks har fitbit klokke (ift at du sa du jobber med vektnedgang), så ville jeg gått for fitbit vekt 😊 Da får du opp både trening og alle vektmål i fitbitappen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå