AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #1 Skrevet 25. februar 2024 Som overskriften sier! Anonymkode: cf16e...9e5
Bagnus Skrevet 25. februar 2024 #2 Skrevet 25. februar 2024 Jeg mener at det aldri er noen grunn til utroskap. Man kan ikke få i pose og sekk alltid. Hvorfor skal man ha sex med noen og leve et normalt liv med noen andre? Vis man har så lyst til å ligge med andre når man er i et forholde så må man heller ha et åpent forhold der begge parter vet hva som foregår. 12 7
Phoenix Heart Skrevet 25. februar 2024 #4 Skrevet 25. februar 2024 Ingen , utroskap kan aldri rettferdiggjøres. 12 4
Måsabjønnen Skrevet 25. februar 2024 #5 Skrevet 25. februar 2024 Ingen. Om man ikke har avtalt at det er greit å ligge med andre får man avslutte forholdet først. Det synes jeg er ekstremt lett å forholde seg til, og man må jo nærmest være evneveik for å ikke klare å forholde seg til så enkle og ryddige "regler". 7 3
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #6 Skrevet 25. februar 2024 Vold. Herunder psykisk vold. Anonymkode: e24af...1b2 4 4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #7 Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vold. Herunder psykisk vold. Anonymkode: e24af...1b2 Er det ikke bedre å komme seg ut av det voldelige forholdet? Kan være mye farligere om det blir oppdaget at man «ligger rundt». Anonymkode: 73866...9f0 13 7
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #8 Skrevet 25. februar 2024 Det er jo ikke bare å gå om det er barn med i bildet feks. Om partneren ikke vil ha sex kan jeg jo forstå om det blir utroskap. Forstår ikke hva folk tenker når de er sammen med noen uten å ville ha sex med dem... Anonymkode: fb2d8...fa7 4 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #9 Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det ikke bedre å komme seg ut av det voldelige forholdet? ... Anonymkode: 73866...9f0 Det tar ofte tid å gå Og mange får det tom verre etterpå (fortsettervold). Anonymkode: e24af...1b2 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #10 Skrevet 25. februar 2024 Sånn egentlig aldri. Men har litt sympati dersom noen er i forhold de ikke kommer seg ut av, grunnet økonomi eller sosialt. Hvis partner da ikke bryr seg overhodet, da kan jeg forstå det Anonymkode: fbec8...062 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #11 Skrevet 25. februar 2024 Jeg mener i utgangspunktet at det finnes ingen grunn. Alltid ment det. Så opplevde jeg å få høre et par historier om situasjoner fra kollegaer. Kan dele de her. Vi diskuterte temaet over et glass på en tur med jobben. Historiene gjorde inntrykk på meg, og jeg kjente at min sort hvitt tankegang, endret seg til st det så sannelig finnes gråsoner også. Ene Historien handlet om ei venninne av henne. Var i et mange års forhold, med sterk psykisk vold, skjult for omverdenen. Vedkommende var altfor manipulert til å klare å dra fra sin mann. Så var det den klassiske selvsagt, om ar de hadde fine opplevelser sammen innimellom. Damen var ikke lykkelig, men var manipulert til å akseptere situasjonen. Ønsket til tider å bryte ut, men greide det ikke. Så kom plutselig en forelskelse kastet på. Etter som jeg forstod, møttes de flere ganger. Damen knyttet sterkere og sterkere bånd til han som hun var utro med. Til slutt greide hun å bryte ut. Og valgte sin nye flamme. Dette var en gladhistorie som bunnet ut fra utroskap. Hørte også fra annen kollega som fortalte om nær venn, som levde i et lykkelig forhold på alle måter, unntatt på det seksuelle plan. De var lykkelige bestevenner, og foreldre til 3 barn. Mann var visst fantastisk, men dessverre blitt a-seksuell. Viste ingen interesse for samliv på den måten, verken for egen del eller for sin partner. Ingen interesse å dekke hennes behov heller. Er jo mange måter å gjøre det på. Kvinnen i forholdet, ønsket ikke noe nytt forhold, og var fornøyd og lykkelig i det hun hadde. Bortsett fra at hun etter årevis uten nærhet og seksualliv, fant seg en elsker. Første historien syns jeg var veldig bra, og støtter den. Denne siste, har jeg ikke bestemt meg om ennå. Men heller muligens mer mot å støtte her også. Kan se at det er en løsning som kan fungere og kan gjøre alle tilfredse. Disse historiene har endret mitt syn på å være 100% imot utroskap, til å tenke at det kan finnes årsaker som på en måte kan legalisere det. Tror dog ikke at jeg noen gang kunne vært utro. Men har større forståelse for at det finnes årsaker som kan føre til utroskap. I utgangspunktet er jeg som sagt imot. Og mener det riktige er å avslutte det man har, før man går videre. Nå slipper jeg å forholde meg til slikt dilemma, og lever et godt singel liv. Men syns at dette er et interessant tema. Ts. Anonymkode: cf16e...9e5 4 6
Hannah80 Skrevet 25. februar 2024 #12 Skrevet 25. februar 2024 Jeg forstår utroskap hvis det er tørke på hjemmebane. 2 1 3
Litamy Skrevet 25. februar 2024 #13 Skrevet 25. februar 2024 Ingen. Avslutt det man har om man føler behov for andre enn sin partner. 5 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #14 Skrevet 25. februar 2024 At en er kåt og rett og slett lysten på å pule en annen. Anonymkode: d3fd5...b2d 1
Adrenalina1 Skrevet 25. februar 2024 #15 Skrevet 25. februar 2024 Hannah80 skrev (5 minutter siden): Jeg forstår utroskap hvis det er tørke på hjemmebane. Da avslutter man først. Utroskap kan aldri noensinne aksepteres eller forståes. Det er kun de som selv har vært utro som gjemmer seg bak slike ting som tørke. 5 9
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #16 Skrevet 25. februar 2024 Adrenalina1 skrev (Akkurat nå): Da avslutter man først. Utroskap kan aldri noensinne aksepteres eller forståes. Det er kun de som selv har vært utro som gjemmer seg bak slike ting som tørke. Her kjemper en mot møllevinger. Anonymkode: d3fd5...b2d
NiceOrNothing Skrevet 25. februar 2024 #17 Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Som overskriften sier! Anonymkode: cf16e...9e5 Man har aldri en gyldig grunn til utroskap eller andre lurerier. Det er et egoistisk valg man tar , og må stå for . Men man har alltids en eller flere «gyldige « grunner til å skille seg , og søke lykken et annet sted ☺️ 5 3
Isambard Skrevet 25. februar 2024 #18 Skrevet 25. februar 2024 Hvis partneren er 100% dement eller i koma etter ulykke uten håp om bedring (som Schumacher) må det være lov. 13 1
Hjerte Skrevet 25. februar 2024 #19 Skrevet 25. februar 2024 Ingen. Man avslutter før man begynner på noe nytt. 3 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #20 Skrevet 25. februar 2024 Hannah80 skrev (4 minutter siden): Jeg forstår utroskap hvis det er tørke på hjemmebane. At man må tåle avslag en gang iblant og kanskje ofte er sånn livet er. En partner som grunnleggende har sluttet å tenne på deg, evt «ofrer» seg en gang i året er i alle fall en formildende omstendighet. Hvis jeg ikke tenner på dama, nekter henne sex og nærhet men vil bo sammen og oppdra barn og betale huslån så forstår jeg godt om hun har seg med en kollega. Jeg vil nok bli sint og lei meg, men innerst inne kan jeg forstå. En relasjon handler primært om å se hverandre. Ikke om å vokte på hverandres kjønnsorgan. Jeg forstår at noen (kanskje spesielt menn) kan leve i en relasjon hvor partneren virkelig ser dem - og likevel være utro. Det er nedrig. Anonymkode: 2ba04...dbc 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå