Gå til innhold

Må man drekke alkohol for å ha ett sosialt liv?

Anonymmann26

Anbefalte innlegg

Føler meg nesten uten venner når jeg ikke pleier å drekke og feste hver helg, føler jeg ikke har noe å finne på siden føler alle snart drekker for å være sosial. Flere som har det slik som ikke er så glad i å drekke og er i mellom 20-30år? Har ikke vært full på 4år men vurderer sterkt å bare begynne å drekke for å få ett sosialt liv igjen liksom 😭😭

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg drikker svært sjeldent. Tror faktisk ikke at jeg har drukket i år. Det viktigste er å finne en omgangskrets, der de ikke bryr seg om hva du tar med meg. Har ofte med meg cola jeg, og får ingen reaksjoner på det. Er K28.

Anonymkode: 50bb7...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg godt. Du må bare ikke gi opp, være deg selv og bli kjent med nye folk. Jeg drakk selv aldri i 20-årene (og ikke senere heller), men fant meg venner flere steder (blant annet på studiet) som enten ikke drakk eller som aksepterte at jeg ikke drakk. Hilsen K i slutten av 30-åra

Anonymkode: 91df4...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nekter de deg å være med hvis du ikke drikker? Jeg drikker ikke, men det hindrer meg ikke i å være med på byen eller fest. 

Anonymkode: e418f...b2e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymmann26 skrev (6 minutter siden):

Føler meg nesten uten venner når jeg ikke pleier å drekke og feste hver helg, føler jeg ikke har noe å finne på siden føler alle snart drekker for å være sosial. Flere som har det slik som ikke er så glad i å drekke og er i mellom 20-30år? Har ikke vært full på 4år men vurderer sterkt å bare begynne å drekke for å få ett sosialt liv igjen liksom 😭😭

Er du mellom 20-35 blir det fort slik blant menn. Problemet ligger nok mye i at vennene dine enten er single og på let etter ei dame. Eller så har de dame og lengter etter å komme seg ut å ‘lufte hodet’ fra damas stramme tøyler hjemme. Da er fest og full fort ekstra fristende. 

Kan du ta intiativ selv til filmkveld? Foretrekker alle vennene dine noen øl i hver sosial setting er det vel heller ikke noe i veien for at det kan være filmkveld med ett par øl? Så bare nipper du til den ene og lar kompisen drikke det han vil? Er det koselig er veien kort til å ta noen helt edru filmkvelder på sikt

Anonymkode: e2e82...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Du kan drikke andre ting da. Alkoholfritt om du ikke tør vise det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det må man ikke. Jeg drakk selv lite i den tiden, men var sosial og gikk på fester.  Eneste var at jeg inngikk å kjøre, da det som regel ble forventet at jeg var sjåfør for alle hele tiden. I vennegjengen til min eldste sønn, er det flere som ikke drikker, min sønn drikker kun 2-3 øl på fest (liker det ikke). Han synes ikke det er noe problem, og har vært med på mye morro :) 

Anonymkode: 4f1d3...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Men kanskje du trenger nye venner om drikking er eneste hobbyen deres. 

Anonymkode: e4260...d6c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har aldri vært noe interessert i alkohol. Hadde kun en kort periode fra jeg var 20-22 hvor jeg drakk litt, men har ikke gidda siden da. Vennene mine drikker fortsatt, jeg tar meg heller en brus. Du trenger ikke å drikke selv om de rundt deg drikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Nekter de deg å være med hvis du ikke drikker? Jeg drikker ikke, men det hindrer meg ikke i å være med på byen eller fest. 

Anonymkode: e418f...b2e

Nekter meg ikke men jeg orker ikke dritt fulle folk sånn egt, er liksom ferdig med å omgås det også 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Forstår deg godt. Du må bare ikke gi opp, være deg selv og bli kjent med nye folk. Jeg drakk selv aldri i 20-årene (og ikke senere heller), men fant meg venner flere steder (blant annet på studiet) som enten ikke drakk eller som aksepterte at jeg ikke drakk. Hilsen K i slutten av 30-åra

Anonymkode: 91df4...e2a

Jaa men studerer ikke og jobber heller ikke om dagen så blir så stille og vanskelig å møte folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drekke? Nei. Drikke? Ja.  Avholdsfolk er drepen. 

Anonymkode: 595b3...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, trenger ikke drikke, men det hjelper. Inviterer aldri avholdsfolk hjem til meg på fest. Her på kg virker det å være mange avholdsmennesker og/eller svært restriktive med egen og andres alkoholbruk. Foreslår at dere med denne holdningen finner sammen. Like barn leker best derfor har man det best sosialt med likesinnede. 

Anonymkode: 6efcd...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drikker svært sjelden og har alltid vært slik men har stor sosial krets og har aldri opplevd det som en utfordring. Jeg er like "morsom" å henge med når jeg er edru liksom.. 

Anonymkode: d815b...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...