Gå til innhold

Utleieren min er en engel... 😥

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå gleder jeg meg på dine vegne, dette er solide mennesker som virkelig bryr seg om deg. Det står respekt av å være en så raus utleier. Hils fra meg🥰

• Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksusbia

Godt å høre en sånn historie om sann medmenneskelighet❤️ Vi har også supre utleiere. Godt forhold i snart fire år. Tror at når man leier ut er man klar over risikoen det medfører. De er mer redd for å miste deg som leietaker enn å satse på nye.. Nå kan du senke skuldrene og sove godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow 🙏 Dette fortjente du nok, hi. For en gave (tenker da ikke på pengene). 

Vil bare gi deg en liten sånn.. tja, vet ikke hva jeg skal kalle det, men:

En annen gang senere i livet ditt, husk hjelpa du fikk av noen som så og forsto deg da du trengte det som aller mest, og gi det videre til noen andre 🙏

Anonymkode: 8e590...5fd

• Liker 8
  • Hjerte 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at du er glad. Vil ikke drepe gleden, men tenker hva er haken? 

"There ain't no such thing as a free lunch" 

Anonymkode: 08317...687

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt fantastisk, TS. Glad på dine vegne. :) 
Jeg måtte scrolle opp for å se om tråden var fra slutten i fjor da du skrev at de sa at du ut året skal slippe husleie, men så var det nå og da har du mange måneder på deg til å stable deg på beina. 

Og til dere som sier at hun heller bør kjøpe seg noe selv; det er styr og mas med å eie selv. Man må koste på alt av reparasjoner, enda flere forsikringer, vann og avløp, feier, renovasjon og alt annet som følger med å eie eget. Syns det høres slitsomt ut. 

Leier man så betaler man husleie og ferdig med det. Resten er det utleierne som står for. Mer frihet i å leie. 

Anonymkode: e6431...abd

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig historie TS.. Bedre enn lotto. Der er det jo kun en papirlapp som er årsaken.

Her er det flotte folk som gir deg premien. Ikke rart du er rørt.

Endret av Elaine Marley
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fantastisk fin utleier, TS! 😍 Jeg skjønner så godt at du er utrolig glad og lettet nå! Gjør alt du kan for å komme deg godt på fote igjen økonomisk nå, og vær snill tilbake ved f eks å starte å betale husleie igjen til høsten. Gi og ta 🤗

Anonymkode: f0f26...669

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig flott og raust gjort av dem, men det er også en god attest til deg og barna dine. Dere er tydeligvis gode leieboere og trivelige mennesker❤️

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Skjønner at du er glad. Vil ikke drepe gleden, men tenker hva er haken? 

"There ain't no such thing as a free lunch" 

Anonymkode: 08317...687

Det finnes genuint gode mennesker som ønsker å hjelpe andre. Her har de blitt kjent med ts og barna over tid, de slipper å få nye ukjente leieboere som kanskje ikke er like gode naboer. Jeg tror ikke det er noen hake her, kjenner selv noen som ville gjort tilsvarende.

Takk for at du delte ts, jeg tror vi alle trenger å huske på både at det går an å hjelpe andre når vi har muligheten og at det finnes gode mennesker ute i verden.

Anonymkode: 716a8...8bb

• Liker 6
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var utrolig snilt gjort, men jeg hadde blitt uvel pga takknemmlighetsgjeld. Ville betalt halv leie. Selv om man flytter så blir det neppe billigere enn en halv leie(selvsagt stedsavhengig).

Anonymkode: 61fb4...b40

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så nydelig ❤️. Det finnes mange snille mennesker. Og kanskje du får gjort noe fint for noen andre 🙂. Boken og filmen Pay it forward lagde en verdensomspennende greie med at når noen har vært snill med deg, skal du være snill med noen videre ❤️

Anonymkode: 00cc7...355

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at en så nydelig post delvis ødelegges av surmaga og negative kommentarer. Helt utrolig at folk ikke kan holde kjeft istedenfor å spy opp gørra si!

TS, for en rørende historie, jeg fikk både gåsehud og tårer i øynene. Utrolig glad på deg og dine barns vegne ♥️

Anonymkode: 639c2...24f

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette virker for godt til å være sant. Men det er sikkert sant altså. Utleierne deres er kjempegrei ❤️. Jeg tror det er sjelden utleierne har økonomi til eller ønsker å gjøre dette. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gla for dere ts. Skulle ønsket min var like grei men han skryter av å ha kjøpt ny Porsche når jeg forteller at det er vanskelig økonomisk. Han hadde helt FINT overlevd mer enn godt hvis jeg slapp å betale et par måneder. Nå sier jeg ikke at dette er noe alle utleiere skal gjøre. Men det hadde vært utrolig hyggelig. Noen har hjertet og økonomien på riktig plass. 

Anonymkode: efb4f...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Idag har jeg endelig sovet godt.. våknet opo med en slags glede jeg ikke har hatt på en stund. Føler meg som fødd på ny. Jeg holder fortsatt på å innarbeide sjokket fra igår.

Jeg møtte på utleieren igjen da han stod ute. Jeg var helt ydmyk og gikk bort til han og sa at jeg måtte bare spørre: HVORFOR hjelper de meg? De hat absolutt ingen forpliktelse, vi er ikke i familie engang. 

Mannen tok det bare med ett smil. Han sa han forstår hvordan det er å være langt nede. Han veit at jeg er en stå på dame, og at ting vil ordne seg. At jeg bare trenger litt tid og pusterom. Han sa så rett ut: Du veit vi er muslimer, ikke så praktiserende, men vi tror på en høyere makt/gud. Han sier så at det finnes ett ordtak: Ingen er en god muslim om de har en nabo som sliter. Han sa det rett ut at de vil klare seg fint enten de leier ut eller ikke. De er ikke så avhengig av den inntekten og klarer seg fint med vanlig lønn. 

Det er ikke så viktig får dem, men forstår at det betyr mye for meg. Så hvorfor ikke hjelpe? 

Jeg sier likevel at det er ganske sjokkerende for meg. Hvem hadde latt meg bo gratis i nesten ett år? 

Jeg foreslo også at jeg kunne se det litt ann, og mente jeg kunne starte å betale full leie sikkert rundt sommeren. Men han sa at det ikke var aktuelt. De har bestemt seg, og holder sitt ord. Jeg kan bo der gratis ut året. Målet er ikke bare å få hodet over vann, men å komme seg helt opp av vannet... 

Jeg ga han bare en stor klem og takket tusen ganger for det de gjør. Hadde jeg vært alene, så hadde jeg klart meg fint på egenhånd, men med to smp barn så blir ting mye mer komplisert..

Jeg skal nok finne en måte å takke dem på når ting har roet seg for meg. 

Anonymkode: ca3d1...81c

• Liker 3
  • Hjerte 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode leietakere er gull verdt, og det er du sannsynligvis for utleieren din. 

Jeg kunne nok ikke leid ut et helt år uten inntekter, men kunne absolutt strukket meg til to-tre måneder for et par av de jeg har leid ut til, så synes ikke det høres helt usannsynlig ut heller. :-) 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

TS her. Idag har jeg endelig sovet godt.. våknet opo med en slags glede jeg ikke har hatt på en stund. Føler meg som fødd på ny. Jeg holder fortsatt på å innarbeide sjokket fra igår.

Jeg møtte på utleieren igjen da han stod ute. Jeg var helt ydmyk og gikk bort til han og sa at jeg måtte bare spørre: HVORFOR hjelper de meg? De hat absolutt ingen forpliktelse, vi er ikke i familie engang. 

Mannen tok det bare med ett smil. Han sa han forstår hvordan det er å være langt nede. Han veit at jeg er en stå på dame, og at ting vil ordne seg. At jeg bare trenger litt tid og pusterom. Han sa så rett ut: Du veit vi er muslimer, ikke så praktiserende, men vi tror på en høyere makt/gud. Han sier så at det finnes ett ordtak: Ingen er en god muslim om de har en nabo som sliter. Han sa det rett ut at de vil klare seg fint enten de leier ut eller ikke. De er ikke så avhengig av den inntekten og klarer seg fint med vanlig lønn. 

Det er ikke så viktig får dem, men forstår at det betyr mye for meg. Så hvorfor ikke hjelpe? 

Jeg sier likevel at det er ganske sjokkerende for meg. Hvem hadde latt meg bo gratis i nesten ett år? 

Jeg foreslo også at jeg kunne se det litt ann, og mente jeg kunne starte å betale full leie sikkert rundt sommeren. Men han sa at det ikke var aktuelt. De har bestemt seg, og holder sitt ord. Jeg kan bo der gratis ut året. Målet er ikke bare å få hodet over vann, men å komme seg helt opp av vannet... 

Jeg ga han bare en stor klem og takket tusen ganger for det de gjør. Hadde jeg vært alene, så hadde jeg klart meg fint på egenhånd, men med to smp barn så blir ting mye mer komplisert..

Jeg skal nok finne en måte å takke dem på når ting har roet seg for meg. 

Anonymkode: ca3d1...81c

For en nydelig historie. Et tips til deg. Det er snart ramadan. Kjøp en nydelig bukket til dem når ramadan er over og det er eid-feiring 💐🥰 Det vil de sette stor pris på 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...