Gå til innhold

Hvilken Tesla er best?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg lurer på hvilken Tesla dere mener er best? Har en oppfatning av at jo nyere jo mere «tull». Hva tenker dere om det? Jeg er medlem i Tesla-forum og ser sjeldent noe feil med de gamle Teslaene der, men de nye er det veldig mye tull med. Hva kan grunnen være?

Anonymkode: 68771...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en model s p100 d, ikke vært noe tull med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mitt inntrykk er at det er mye tull med de uansett år. ModS og X sliter med svake bærearmer, noe som SVV ville kreve at Tesla gjorde noe med, men droppa det. Leste i går en artikkel på Broom, modX av 2017-2018 modeller er å få til ned mot 300.000,-. Det er vel ingen bilmodell noen sinne som har så stort prisfall fra ny, de koster tross alt tett på millionen når de var ny og sto ferdig registrert på veien. De som har vert på TüV sine tester, får de bunnplassering i Tyskland, men også i USA på samme tester. Så nei, det er merke jeg ikke tar i mot om jeg det hivd etter meg. Det finnes så mye bedre merker og modeller nå.

Anonymkode: 41de1...264

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg lurer på hvilken Tesla dere mener er best? Har en oppfatning av at jo nyere jo mere «tull». Hva tenker dere om det? Jeg er medlem i Tesla-forum og ser sjeldent noe feil med de gamle Teslaene der, men de nye er det veldig mye tull med. Hva kan grunnen være?

Grufman Bil er Sveriges største ekspert på Tesla. I følge denne videoen var de første bilene katastrofalt dårlige, mens de nye er blitt bra. Det vil si at gamle Model S er dårligst, så følger Model X. Model 3 er nyere og bedre, mens den (styggeste av dem alle) Model Y er den Teslaen som holder høyest kvalitet. Se hele filmen: 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vi hadde Model S som familiebil. Min ex tok den heldigvis med seg ut av ekteskapet. Han solgte den for kort tid siden, og jeg vil anta at påkost har vært like mye som vi kjøpte bilen ny for i 2014/2015. Ble solgt til Ukraina med defekt batteri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tut-tut. Hver bidige gang en person skriver om Tesla så er det på’n igjen med alle gribbene.

Har Tesla Y og har ikke merket stort til problemer jeg ^^, 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Kjennere" forteller at Model S nyere enn 2016/17 er de beste og mest påkostede. Påkostede løsninger og kostbare materialer , de siste utgaven har fått utbedret barnesykdommen fra 2012-2015 i tillegg til nyere programvare 3G vs 4G mm.

Modell X har mye rart fra drivaksler til problem dører.

Y og 3 er "billig" utgavene. Hvor den påkostede S brukte lette og dyre materialer fikk Y og E stål i store deler av understellet og ruster etter signede mye mer en S.

Halvparten av mine kolleger er medlem av Musk menigheten og suger til seg alt når det gjelder Tesla.

Anonymkode: 01296...3d7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde en kollega som hadde en 2015 Model S og den ble det skifte 4-5 batterier og like mange motorer på, plutselig sto det en servicebil fra Tesla på parkeringsplassen når vi skulle hjem for kvelden, da kunne det være dør som ikke kunne åpnes, den startet ikke osv., noen ganger ble bilen hentet på bergingsbil og de siste årene brukte han buss og tog til og fra jobb. Det som er litt morsomt er at hver gang noen sa at han hadde mye problemer med bilen så smilte han og sa at det går jo på garantien da. Etter at han måtte ut med 70K for nytt batteri siden garantien var ut så sier han at nå skal han bare bruke opp bilen, tror nok ikke det blir Tesla igjen.

Anonymkode: 9f1e5...20b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tesla 🤮 at folk gidder. Skaff deg heller en Skoda Enyaq sportline

Anonymkode: a1ba8...563

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
On 2/28/2024 at 8:42 PM, AnonymBruker said:

Tesla 🤮 at folk gidder. 

Anonymkode: a1ba8...563

Anonymkode: b5d7f...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, en Skoda Enyaq sportline whatever vil ikke klare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Anonymkode: 8ffd2...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Peanut skrev (På 25.2.2024 den 16.07):

Tut-tut. Hver bidige gang en person skriver om Tesla så er det på’n igjen med alle gribbene.

Har Tesla Y og har ikke merket stort til problemer jeg ^^, 

Det er nok fordi alle problemene med din Model Y blir fikset av mannen din og er derfor ikke noe problem for deg. ;) 

Anonymkode: 62b11...c96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har modell y og er veldig fornøyd. Ingen problemer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er nok fordi alle problemene med din Model Y blir fikset av mannen din og er derfor ikke noe problem for deg. ;) 

Butter er ikke en som fikser bilproblemer. Er det noen som gjør det, så er det meg 731DED98-0E8C-4E6A-BEA5-A5D6C207118E.gif.68e233dea5a5d9edbd6cf22fb03d4975.gif  

Menneh, har ikke merket noen problemer så ^^, 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Peanut skrev (4 minutter siden):

Butter er ikke en som fikser bilproblemer. Er det noen som gjør det, så er det meg 731DED98-0E8C-4E6A-BEA5-A5D6C207118E.gif.68e233dea5a5d9edbd6cf22fb03d4975.gif  

Menneh, har ikke merket noen problemer så ^^, 

Det tror jeg ikke på, det er en bil, ikke en symaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...