Gå til innhold

Hva skjedde med feminismen i Norge? Menn med makt har det bedre enn noen gang, og kvinner blir kjente gjennom mennene sine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kunne det slå så feil? Man skulle jo redusere makten til mennene på toppen, men nå som de har færre menn å konkurrere mot får de lettere den ene toppstillingen etter den andre. Menn som studerer kommer statistisk sett oftere fra familier med god inntekt og menn som har studert gjør det også bedre på datingmarkedet. Menn på toppen har ofte barn med flere kvinner. Hvor vanlig var det for 100 år siden? Samtidig er 1 av 5 menn barnløse. Jeg kan komme med flere eksempler, men dere forstår hva jeg mener. 

Så har man kvinner som blir kjente gjennom mennene sine. Det ser vi særlig blant kvinner som ender opp som influensere pga at de er sammen med kjente idrettspersonligheter. Det verste er at disse kvinnelige influenserne som bryter med feminismen i stor grad blir fulgt av andre kvinner. Altså hva er det som skjer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Luksusbia
Skrevet

Feminismen går i bølger. Toppen på 70- tallet fikk gjennom selvbestemt abort osv. Nå har vi kanskje likestilling på papiret, men menn taper på flere områder. Kvinner dominerer i prestisjestudier og menn tar oftest selvmord og overdoser.

Skrevet (endret)
Majer skrev (På 24.2.2024 den 22.38):

Hvordan kunne det slå så feil? Man skulle jo redusere makten til mennene på toppen, men nå som de har færre menn å konkurrere mot får de lettere den ene toppstillingen etter den andre. Menn som studerer kommer statistisk sett oftere fra familier med god inntekt og menn som har studert gjør det også bedre på datingmarkedet. Menn på toppen har ofte barn med flere kvinner. Hvor vanlig var det for 100 år siden? Samtidig er 1 av 5 menn barnløse. Jeg kan komme med flere eksempler, men dere forstår hva jeg mener. 

Så har man kvinner som blir kjente gjennom mennene sine. Det ser vi særlig blant kvinner som ender opp som influensere pga at de er sammen med kjente idrettspersonligheter. Det verste er at disse kvinnelige influenserne som bryter med feminismen i stor grad blir fulgt av andre kvinner. Altså hva er det som skjer?

Det som skjer er vel det de aller fleste er komfortable med at skjer? Naturlig seleksjon og biologiske reaksjonsmønstre ispedd ønsket sosial og antropologisk tilstand? Hva annet er nytt? 

Endret av Gorgonzola
Skrevet
Majer skrev (På 24.2.2024 den 22.38):

Så har vi mange kvinnelige grundere, musikere, idrettsutøvere og bedriftsledere i Norge som er blitt kjent for det de gjør. Verken Marit Bjørgen, Therese Johaug, Tora Berger, Birgit Skarstein, Ina Wroldsen, Pia Tjelta, Anne Holt og mange andre med dem har blitt kjent for noen menn. Dumme mennesker vil alltid være dumme. Vi har også mannlige influensere, som er kjent for damene sine. For eksempel, han der Lars som de fleste kjenner som fotballfruemannen. Smarte, talentfulle mennesker vil alltid få suksess for det de gjør, uansett kjønn. Mennesker som sutrer i media over at alle andre rundt dem får ting til, og at de sikkert har fått det til på grunn av andre ting enn talent, iver og hardt arbeid, vil aldri oppnå noe. 

• Nyttig 1
Skrevet
Gorgonzola skrev (5 minutter siden):

Det som skjer er vel det de aller fleste er komfortable med at skjer? Naturlig seleksjon og biologiske reaksjonsmønstre ispedd ønsket sosial og antropologisk tilstand? Hva annet er nytt? 

Dere er jo ikke komfortable og klager hele tiden. Vi andre jobber på og bryr oss om oss selv, uten å sammenligne oss med andre. 

Skrevet

Kvinner har nøyaktig de samme mulighetene og vil ta over alt innen kort tid.. no worries!

Skrevet
Luksusbia skrev (På 24.2.2024 den 22.45):

Feminismen går i bølger. Toppen på 70- tallet fikk gjennom selvbestemt abort osv. Nå har vi kanskje likestilling på papiret, men menn taper på flere områder. Kvinner dominerer i prestisjestudier og menn tar oftest selvmord og overdoser.

Ingen hindrer menn i å få gode karakterer på universitetet. Slutt å drikke og pule, begynn å lese. Så enkelt er det. Når det er sagt, så må psykisk helse styrkes betraktelig. Dagens tilstand på psykisk helsevern i Norge er en vits. 

• Liker 1
Skrevet

Menn fikk da barn med flere før også. Var jo typisk med barn utenfor ekteskapet. Har en mektig forfeder langt tilbake og min linje er nok et resultat av elskerinne på si. 

Jeg bryr meg ikke om noen blir kjennt gjennom å ha en kjennt kjæreste, og det skjer også andre veien. 

Det er ikke feminismen sin skyld alene at flere er barnløse. Å om flere er på grunn av det er det jo det som er bra og naturlig for kvinner må da få bestemme om de vil ha barn eller ikke og med hvem. Det er prevensjon, mer som distraherer oss fra å ligge sammen eller finne sammen som media, mindre tabu som fører til ferre ekteskap og mer fri vilje, mer empati og forståelse for at noen kan velge egen vei og si nei, dyrere, mer utdanning(men kan jo få barn samtidig om noen ønsker), mer av dårlig selvtilitt sammenligning og grønnere gress da vi har større tilgjengelighet til å oppnå oppmerksomhet, rikdom osv selv om vi ikke blir født inn i det. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...