Gå til innhold

Transport til Andøya fra oslo?

Anbefalte innlegg

Gjest gjest 0
Skrevet

Noen som vet hvordan man kommer seg lettest og billigst mulig til andøya fra oslo?? Hvilken flyplass? Går det tog? Hvor lang tid tar det med bil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fly: 1. Fly til Evenes og så buss derfra (4-5 timer med buss, kommer an på hvor på Andøya du skal)

2. Sas eller Norwegian til Bodø eller Tromsø, Widerøe derfra til Andenes.

Tog: Går ikke tog til Andøya, nei ;) . Det nærmeste er Fauske eller Bodø (fra Bodø kan du i så fall ta Widerøe til Andenes).

Bil: Har ikke i hodet hvor langt det er i mil, men dersom du ikke skal kjøre vettet av deg, må du nok regne med minst 2 overnattinger.

Skrevet

Det går tog til Narvik også ;) , men det er via Sverige.

Men det er et stykke fra Narvik også da til Andøya.

Fra Oslo til Narvik er det ca. 140 mil langs E6. Jeg har kjørt der en gang og da brukte to døgn, men vi brukte god tid. Vet at de som kjørte strekningen (Oslo-Narvik) i ett kjørte via Sverige for der var det mange rettstrekninger med lite politi....

Fra Narvik til Evenes er det omtrent 1,5 time med bussen.

Men sjekk ut http://www.rutebok.no/ så kan du få opp ulike alternativer. (Selv om jeg ikke fikk opp Andøya som alternativ.

Hilsen Lille meg

Gjest Blære ikke reg
Skrevet

Nærmeste tog stasjon er Narvik, da må du i så fall ta tog til Stockholm og bytte der. Det går direkte tog fra Stokholm til Narvik.

Skal du kjøre bil så skal du følge E6 fra Oslo helt til du kommer til Bognes fergeleie. Derifra skal du ta ferge over til Løddingen. Hvordan du kjører videre derifra er jeg ikke sikker, dette er ikke så langt unna Evenes flyplass.

Skrevet
Men sjekk ut http://www.rutebok.no/ så kan du få opp ulike alternativer. (Selv om jeg ikke fikk opp Andøya som alternativ.

Hilsen Lille meg

Prøv med Andenes da, det er det største stedet på Andenes.

Hurtigruta anløper Risøyhamn på Andøya.

Skrevet
Tog: Går ikke tog til Andøya, nei  ;) . Det nærmeste er Fauske eller Bodø (fra Bodø kan du i så fall ta Widerøe til Andenes).

Eller ta hurtigruta. Nå på vinteren er det lavpris. Dersom du er student er det enda rimeligere.

Skrevet
Skal du kjøre bil så skal du følge E6 fra Oslo helt til du kommer til Bognes fergeleie. Derifra skal du ta ferge over til Løddingen. Hvordan du kjører videre derifra er jeg ikke sikker, dette er ikke så langt unna Evenes flyplass.

Evenes er ganske langt fra Andøya da...

Skrevet

skagen flyplass (stokmarknes lufthavn) blir nærmere enn evenes (mye nærmere), bytter som oftest fly i bodø da.

hurtigruta går til risøyhamn som ligger på andøya.

du kan jo også prøve å finne ut om det går fly til andenes lufthavn fra bodø...

Skrevet
skagen flyplass (stokmarknes lufthavn) blir nærmere enn evenes (mye nærmere), bytter som oftest fly i bodø da.

du kan jo også prøve å finne ut om det går fly til andenes lufthavn fra bodø...

Som sagt ;) :

2. Sas eller Norwegian til Bodø eller Tromsø, Widerøe derfra til Andenes.

Tog: Går ikke tog til Andøya, nei  ;) . Det nærmeste er Fauske eller Bodø (fra Bodø kan du i så fall ta Widerøe til Andenes).

Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg prøvde å søke på widerøes sider og prisen tur retur per pers fra oslo var nesten 8000 :overrasket:

For to studenter er jo det fullstendig uaktuelt...

Mulig man finner billigere priser hvis man ringer dem. Norwegian hadde 2200 for 2 tur retur harstad, men da var det langt å reise til andøya....

Skrevet

Vi tok fly fra Oslo til Evenes, buss fra Evenes til sortland, ble henta der. Ellers går det buss helt til Andøya også. Jeg betalte 1100,- for fly oslo/evenes/evenes/oslo i oktober 05.

Gjest gjest 0
Skrevet
Vi tok fly fra Oslo til Evenes, buss fra Evenes til sortland, ble henta der. Ellers går det buss helt til Andøya også. Jeg betalte 1100,- for fly oslo/evenes/evenes/oslo i oktober 05.

Hvor bestilte du reisen?

Vi skal ikke reise før til sommeren, men tenkte det var greit å få billetter tidlig siden det antagelig er mange som skal reise samtidig. (vi skal i bryllup)

Skrevet
Jeg prøvde å søke på widerøes sider og prisen tur retur per pers fra oslo var nesten 8000 :overrasket:

For to studenter er jo det fullstendig uaktuelt...

Mulig man finner billigere priser hvis man ringer dem. Norwegian hadde 2200 for 2 tur retur harstad, men da var det langt å reise til andøya....

Det hørtes da sinnsykt dyrt ut! Jeg fant billetter hos SAS for snaut 2000 pr.pers. på en tilfeldig dag. Og som jeg sa, et annet alternativ er jo Norwegian til Tromsø eller Bodø, og så Widerøe derfra; Norwegian-billetter bør du få for en tusenlapp pr. pers, og jeg fant Widerøe-billetter fra Tromsø til Andenes for 800 pr.pers.
Skrevet
Hvor bestilte du reisen?

Vi skal ikke reise før til sommeren, men tenkte det var greit å få billetter tidlig siden det antagelig er mange som skal reise samtidig. (vi skal i bryllup)

bestilte på norwegian.. :) Jeg søkte på norwegian nå, i juni. 2 billetter tur/retur evenes kom på 1990 kr. Sas er dyrt

Gjest gjest 0
Skrevet

ja men det er evenes da... vi skal jo til andøya så da må vi reise enda lengre...

Skrevet

og buss fra evenes til andøya koster 300 kr ellerno..

Skrevet

og siden dere er studenter får dere halv pris på bussen..

Skrevet

som sagt, prøv heller å få til stokmarknes lufthavn, det tar ca 2 timer med bil fra evenes-sortland, mens bare 20 min fra stokmarknes - sortland, blir billigere buss da, for bussen går innom sortland uansett.

Skrevet

og det går fly fra bodø til andenes, da slipper du buss dit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...