Gå til innhold

Syns du mange mennesker er idioter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du en av de som kaller mange gor idioter? 

Jeg er ikke det, syns det er slemt. Folk gjør mindre smarte ting, men jeg syns det er litt narcissistisk å føle seg omgitt av idioter. 

Anonymkode: 5ce68...4a5

Videoannonse
Annonse
Gjest Blåmonster
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er du en av de som kaller mange gor idioter? 

Jeg er ikke det, syns det er slemt. Folk gjør mindre smarte ting, men jeg syns det er litt narcissistisk å føle seg omgitt av idioter. 

Anonymkode: 5ce68...4a5

Når jeg har sover dårlig så er alle idioter ja. Men så går jeg hjem å hviler litt så er det greit.

Skrevet

Ekstremt mange idioter og dumme folk.

Anonymkode: 04b21...6ba

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, ikke rett til dem men når jeg snakker med f.eks partner så er det en gjeng som er idioter med en halv hjernecelle på deling ja. 

Anonymkode: aff99...fda

• Liker 2
Skrevet

Ja, men det er faktisk mange smarte folk også. 

Gjest Lykkedykker
Skrevet

Tja, selv om jeg har en IQ på like over 130 så hender det seg at jeg også er idiot😅 

Skrevet

Synes det er ekstremt mange idioter, ja. Sier det selvfølgelig ikke høyt.

(PS, jeg kan også være en idiot.)

Anonymkode: 5bd47...d95

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Synes det er ekstremt mange idioter, ja. Sier det selvfølgelig ikke høyt.

(PS, jeg kan også være en idiot.)

Anonymkode: 5bd47...d95

Samme her 🤭😇

Anonymkode: d37f5...6e7

Skrevet

Tenker det ja.. Sier det ikke høyt.. Generelt sett er det norske folk naive, lettlurte, lett påvirkelig og lite egenrådig. Alt for tillitsfull, godtroende og konfliktsky  syns jeg.. 

Og man kan ikke skryte på oss at vi er særlig smart for vi finner oss i alt de nissene som styrer landet driver med.. 

Anonymkode: ff8a4...ad3

• Liker 1
Skrevet

Nei, men jeg synes det er mange mennesker som følger "saueflokken". Noen ganger er det nok det beste,mens andre ganger er det egentlig ganske synd. De fleste mennesker klarer jo faktisk å ha to (eller flere) tanker i hodet samtidig.

Anonymkode: d4377...bde

Skrevet

Det er mange idioter, men også mange ålreite folk

Skrevet

Finnes både idioter og smartinger der ute. Men hever meg ikke over folk, er såpass selvreflektert at jeg innser at jeg er en idiot jeg å.

Anonymkode: 17f31...9cc

Skrevet

Vel, nå er det jo en god del idioter der ute, så det hender jeg kaller noen for idiot.

• Liker 1
Skrevet

99% er idioter.

Anonymkode: 1fc45...ccd

• Liker 1
Skrevet
svartkatt skrev (6 timer siden):

Ja, men det er faktisk mange smarte folk også. 

Dette, det er bare mye lettere å legge merke til alle idiotene.

Anonymkode: d4b86...7ce

Skrevet

Dom som sier dom er domme, dom er domme, dom.

• Hjerte 1
Skrevet

Kaller jeg noen idiot, så lover jeg deg at det stemmer. Det å kalle noe for hva det faktisk er, er verken det ene eller det andre. Dumskap er ikke noe subjektivt. 2+2=4 uansett hvordan du vrir og vender på det. 

Har man noe bakkekontakt, litt sunn fornuft, så klarer man fint regnestykket. 

Skrevet (endret)

Idiot er vel først og fremst en person man ser som man overhodet ikke er enig med,eller som man ser gjør rare ting man ikke ville gjort selv her i Norge. 

Den rette betydningen er jo folk som sier eller gjør ting mindre intelligent. Så det blir liksom "Slik du ser det" Her i Norge har det jo vokst fram enorme egoer i takt med at lommeboken har blitt romslig. Ofte går disse 2 tingene hånd i hånd. Når egoet vokser så ser man ofte ned på andre. Man er mindre ydmyk. Dette ser jeg veldig mye av på daglig basis her i landet. Til sammenligning med fattigere land.

Så er ikke overrasket over at mange sier "90% er idioter" etc. Deres virkelighets oppfatning har utviklet seg så i negativ retning at man føler man snart er den eneste som gjør og sier rette ting med andre ord. Noe som jo er sjokkerende i seg selv. Enkelte her i Norge behøver å føle på litt motstand. Tror vi har godt av litt tøffere tider - liker jeg det. Nei. Men Norge som samfunn er kaldere en vinteren.

Endret av Fant80
Skrevet

Hvis man forutsetter at mange ikke er idioter, kan man jo spørre seg om hvorfor man i USA har valget mellom Biden og Trump, mens statsministeren i Norge heter Støre eller Erna Solberg ...

Anonymkode: 2ac38...cdf

Skrevet

Jeg synes ord som "idiot", "dum" og "lite intelligent" ikke helt treffer. Det er jo ikke psykisk utviklingshemmede vi snakker om. Dem vi snakker om, er uhyggelig utspekulerte, og det krever en viss mengde intelligens. Kanskje er det et sammenfall med "gjennomsnittsmennesket" - dem som ligger på rundt 100 - og dem er det flest av. De kommer i litt forskjellige varianter, men med stor grad av overlapp:

Det er de vrange, de som har bestemt seg for hvordan ting er, i en sånn grad at ingen ny informasjon i verden kan få dem til å endre mening. 

Og de som virker lite selvstendige, men som holder med majoriteten okke som - selv når majoriteten endrer oppfatning - fordi det forhindrer sosial utstøtning og samfunnsmessig ustabilitet. 

Samt de som ikke er i stand til å ha to tanker i hodet samtidig. Som tenker i svart og hvitt der det er nyanser, og at det "kommer an på" når det faktisk ikke gjør det. 

Og så de som forteller seg selv at noe er sant utelukkende fordi de vil at det skal være sant.

Og de som systematisk saboterer seg selv, ved å gjøre ting mot bedre vitende. 

Og så de som gjør seg selv til offer, og krever at andre skal ta vare på dem og slippe alt de har i hendene for å hjelpe dem - også når det gjelder ting de kun kan gjøre selv.

Det er disse som kalles "idioter", i mangel av bedre samlebetegnelser. Men ja, jeg synes det er forferdelig mange av dem 😬

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...