AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #1 Skrevet 24. februar 2024 Får man noe mot dette? Hva gjør man videre? Har vært i utlandet utenfor Norden og måtte dessverre til lege 😬 Anonymkode: 17f8f...0de
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #2 Skrevet 24. februar 2024 Man kan sanere MRSA, men jeg mener på at dette oftest ikke gjøres hvis man ikke er helsepersonell fordi det er særdeles omfattende og krever høy motivasjon og gjennomføringsevne, og ofte så må man sanere flere ganger fordi man ikke er nøye nok etc før man blir kvitt det. ESBL og VRE kan ikke fjernes i utgangspunktet, men det finnes de som over tid har blitt kvitt ESBL-bærerskap av seg selv. Hvis du har vært bare hos legen og ikke innlagt trenger du vel i utgangspunktet ikke screenes hvis du skal legges inn i Norge mener jeg på. Jeg var hos en lege i utlandet da jeg ble akutt syk og trengte ikke screenes da jeg var der i kort tid. Anonymkode: 1cb7a...46d
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #3 Skrevet 24. februar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvis du har vært bare hos legen og ikke innlagt trenger du vel i utgangspunktet ikke screenes hvis du skal legges inn i Norge mener jeg på. Jeg var hos en lege i utlandet da jeg ble akutt syk og trengte ikke screenes da jeg var der i kort tid. Anonymkode: 1cb7a...46d Jeg var kun hos legen i ca 20 min. Han gav meg en antihistaminsprøyte pga allergisk sjokk. Jeg skulle opprinnelig ha en liten operasjon på sykehuset her jeg bor, men fikk vite jeg måtte få fastlege til å finne ut om jeg var smittet. Har fastlege i en annen kommune 😑 Anonymkode: 17f8f...0de
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #4 Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg var kun hos legen i ca 20 min. Han gav meg en antihistaminsprøyte pga allergisk sjokk. Jeg skulle opprinnelig ha en liten operasjon på sykehuset her jeg bor, men fikk vite jeg måtte få fastlege til å finne ut om jeg var smittet. Har fastlege i en annen kommune 😑 Anonymkode: 17f8f...0de Det regnes vel som en injeksjon, og da må du teste deg for resistente bakterier. Anonymkode: 50fc5...0a9
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #5 Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg var kun hos legen i ca 20 min. Han gav meg en antihistaminsprøyte pga allergisk sjokk. Jeg skulle opprinnelig ha en liten operasjon på sykehuset her jeg bor, men fikk vite jeg måtte få fastlege til å finne ut om jeg var smittet. Har fastlege i en annen kommune 😑 Anonymkode: 17f8f...0de Da ville jeg spurt om de har sjekket nøye nok rutinene for screening av MRSA, ESBL og VRE, for du har ikke vært innlagt. Hvis du leser denne så kan du gå ned på C https://ehandboken.ous-hf.no/document/11110 Anonymkode: 1cb7a...46d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå