Gå til innhold

Hvor stramt skal jeans sitte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt i tvil hvordan jeans skal sitte.

Skal den være så stram at nesten ikke får kneppet i knappen igjen?

Eller er det ok at det er 2-3 cm mellom magen og buksa?

Kort sagt jeg trenger tips om hvorden jeansen skal sitte.

Og ikke minst hva skal type jeans en velge som passer til min kropp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer jo! Vi vet ikke din kroppstype. At det er 2 cm mellom magen og buksa er jo uansett greit, men om de passer eller ikke varierer jo på hoftene i forhold til magen. Noen ganger er de perfekte på beina men litt store rundt magen

Anonymkode: d6ba3...c49

• Liker 1
Skrevet

Kjøp så trang som mulig, jeansen vil utvide seg ganske raskt. Jeg kjøper alltid så trang at jeg så vidt får igjen knappen.

Anonymkode: c8a1c...006

• Liker 1
Skrevet

Jeg får alltid høre at buksene skal være veldig stramme når man kjøper de, og så vil de utvide seg. Men jeg ender alltid opp med å ikke bruke de fordi de blir så stramme og ubehagelig. Får rett og slett vondt i magen. Så jeg kjøper de heller litt større.

Anonymkode: e930d...147

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Samma her. (Som #4)

Endret av Bacteria
Skrevet

Jeans utvider seg i selve stoffet ja.  Men de utvider seg normalt ikke så mye i linning og der hvor stoffet er «dobbelt». Dog utvider stretchy jeans seg mer. 
Hvor trange jeans bør kjøpes avhenger av stoff, passform og hvor trange man selv vil ha de. Ingen fasit, mye «det kommer an på».

Anonymkode: fe204...6ad

Skrevet

Etter jeg ble ca 35, sluttet jeg å kjøpe jeans som er så trange at det er ubehagelig. Bryr meg ikke om de liksom «går seg til», orker ikke gå med så trange klær lenger uansett. 

Anonymkode: 3366e...9a8

• Liker 6
Skrevet

Heldigvis finnes det nå mange jeans med mye stretch. Så da trenger en ikke bruke buksa i ukevis før den passer perfekt. Jeans kan være fint uansett. Jeg får mer og mer sansen for baggy jeans. Lys stonewash er veldig fint synes jeg. Trange jeans kan være mer sexy. Da bør buksa være trang over alt, slik at alt vises. Det bør være flared eller bootcut.

Anonymkode: 5ba20...c56

• Liker 2
Skrevet

Jeg har da ulike typer jeans. Noen som er mer ledige, noen ganske så vide, noen fortsatt nesten skinny. Ulike modeller krever ulikt. 

Skrevet

Så trange jeans at jeg nesten ikke fikk igjen knappen sluttet jeg med i tenårene.

Jeg er 38 nå, bruker hovedsaklig skinnyjeans, og for meg skal de være slik at det ikke er ubehagelig sitte over tid, og samtidig stram nok til å ikke skli ned.

Anonymkode: 377e3...d49

• Liker 1
Skrevet

Kommer an på type stoff og type jeans. 

Jeg bruker stretchy og myke skinny jeans. 
De ser trange ut, som er hele poenget, men de sitter mykt og behagelig på. Jeg får 1-2 fingre mellom bukslinjingen uten å miste blodsirkulasjonen. Vasker og tørker man den riktig, så forholder den seg slik i flere år. Dersom det er vondt og ubehagelig å ha på seg buksa, ja da er den for liten. 

Har kjøpt type jeggings (fake skinny jeans fra h&M) som blir slakke i livet etter kort tid. Skinny jeans i mykt stoff med stretch, de blir ikke det. Skinny jeans, i stivt og tykt stoff, de er bare ubehagelig på i alle størrelser. Så de jeg bruker er en mellomting mellom jeggings og skinny jeans. 

Anonymkode: e1325...f9d

• Liker 1
Skrevet

Når jeg var ung og handla diesel og levis så var cluet at vi skulle ligge på gulvet i butikken og få den på, etter et par ganger satt den perfekt og jeg hadde den til den fallt fra hverandre. Har et par 20 år gamle par enda.

Anonymkode: c6e70...27d

• Liker 1
Skrevet

En jeans skal sitte slik at den ikke er direkte ukomfortabel på som ny / nyvasket og blir komfortabel ved bruk uten å bli for stor og slaskete, det styggeste som fins er folk som går rundt med hengeræv i jeans.. 

Anonymkode: 19013...97f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeans bør være sånn at det ikke sprekker bak når man setter seg. Jeg så en gang en jente som hadde en stor spjæret sprekk i jeansstoffet bak så man så rett inn på hennes røde blonde-gstreng. Jeansen så kjempetrang ut. Dessverre tror jeg ikke hun var klar over det, og jeg var ikke helt der at jeg turde si fra. 

Hver gang jeg prøver en bukse, så sjekker jeg hvordan den er å sitte med. 

Anonymkode: 445c3...7a7

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
  • Er det strechy Skinny Jeans synes jeg de bør sitte rimelig tight, minimalt med giv i midjen. Denne typen synes jeg passer aller best til de som er ganske slanke, men kan så klart brukes av alle kroppstyper - særlig dersom man bruker litt lengde på overdel.
  • Velger du Mom Jeans eller jeans med høyt liv og rette ben uten særlig stretch synes jeg det er fint om de sitter litt løsere. Dvs en-to fingre mellom i midjen og løst, men ikke baggy rundt rumpe og lår. Disse alternativene synes jeg ser smashing ut på de som har definert midje i forhold til lårstørrelse, altså de med litt timeglass fasong. Størrelse spiller ingen rolle så lenge fasongen er der.
  • En "vanlig jeans" type levis 501 med medium høy midje og rette bein passer etter min mening de fleste og ser best ut dersom den er rimelig ettersittende i rumpe og lår, men med bittelitt giv i livet ved bruk. Bør ikke være trang over leggene.
  • En type slengbukse eller bell cut synes jeg også ser bra ut på de fleste, bør være ettersittende i rumpa, i midjen og på låra. For de som synes de har litt store lår kan kanskje en slik type "balansere ut" det inntrykket, i forhold til for eksempel en Skinny Jean - særlig dersom man ønsker en kort overdel.

Anonymkode: 01e59...00b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...