AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #1 Del Skrevet 24. februar 2024 Dette scenarioet er bygd på det mantraet at når noen angriper deg, så slår du hardere tilbake. Og jeg vil høre deres tanker og meninger om denne type respons. NB: dette er rent hypotetisk Scenario: en drittsekk fornærmer deg og gjør narr av deg høylytt foran et publikum. Du responderer så med en fornærmende løgn om denne personen. For eksempel at han har mikropikk, eller litt mer alvorlig: du sier han ikke tenker klart nå fordi han har en mental lidelse. Du formidler dette på en ekstremt troverdig og elokvent måte Hva synes du om en slik respons? Anonymkode: 11908...7a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 24. februar 2024 #2 Del Skrevet 24. februar 2024 Veldig ungdomsskole 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 24. februar 2024 #3 Del Skrevet 24. februar 2024 Barnslig, umoden og en sikker måte å unngå å få folk på sin side. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 24. februar 2024 #4 Del Skrevet 24. februar 2024 Umoden måte å reagere på. Den beste måten er å enten ikke reagere i det hele tatt, eller å smile til vedkommende og vise at du ikke bryr deg, og synes egentlig litt synd på han som er så tåpelig 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainstorm2.0 Skrevet 24. februar 2024 #5 Del Skrevet 24. februar 2024 Altså, jeg bryr meg ikke så mye om det er umodent, at jeg synker til hans nivå, eller at andre ikke kommer på min side, om en fremmed overhøvler meg offentlig så er det viktigste at jeg står opp for meg selv. Jeg har sluttet å bry meg om å alltid bli sett på som snill og moden, for enhver pris. Hvorfor skal jeg være "the bigger person" når jeg blir utsatt for drittsekkoppførsel? Mitt problem med den responsen er mer at den koster meg mer. Jeg vil ofre minst mulig for drittsekkoppførsel, da er ikke å finne opp en troverdig løgn på sparket den beste veien å gå. Min kreativitet sparer jeg til skriveøvelser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #6 Del Skrevet 24. februar 2024 Bedre å le å evt komentere det som dprligste vitsen du har hørt Anonymkode: fb27d...e1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #7 Del Skrevet 24. februar 2024 Mikropikk og mental lidelse er to oppbrukte fornærmelser som ikke kan formidles på en troverdig måte. Samme med kjønssykdommer, legning osv. Du taper på det. Anonymkode: 04d20...6a0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #8 Del Skrevet 24. februar 2024 Den eneste rette måten å reagere på overfor en drittsekk. De må ydmykes, eneste språket de forstår. Anonymkode: a21f6...40a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #9 Del Skrevet 24. februar 2024 12 år gammel gutt vibes. Mye bedre å bare smile eller noe, vise du vet du er bedre. Og å lyve om at folk har mentale sykdommer er helt unødvendig-til hensyn for de som faktisk har dem Anonymkode: f7695...393 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 24. februar 2024 #10 Del Skrevet 24. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette scenarioet er bygd på det mantraet at når noen angriper deg, så slår du hardere tilbake. Og jeg vil høre deres tanker og meninger om denne type respons. NB: dette er rent hypotetisk Scenario: en drittsekk fornærmer deg og gjør narr av deg høylytt foran et publikum. Du responderer så med en fornærmende løgn om denne personen. For eksempel at han har mikropikk, eller litt mer alvorlig: du sier han ikke tenker klart nå fordi han har en mental lidelse. Du formidler dette på en ekstremt troverdig og elokvent måte Hva synes du om en slik respons? Anonymkode: 11908...7a0 Da er man ikke noe bedre selv tenker jeg. Når noen kommer med personangrep så har de allerede synket til et ganske lavt nivå. Ved å svare med samme mynt, så senker men seg selv ned til samme lave nivå. Det tar seg aldri godt ut. I tillegg er det ingenting å vinne på det, fordi de som tyr til personangrep vil nok aldri innse egen feil eller komme med noe konstruktivt. Man har ingenting å vinne på det. Det fornuftige er bare å la det gå, ikke gi slike mennesker noe oppmerksomhet. Endret 24. februar 2024 av Blueberrymuffin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 24. februar 2024 #11 Del Skrevet 24. februar 2024 Barnslig. Hjelper ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #12 Del Skrevet 24. februar 2024 Det blir jo å senke deg ned på deres nivå. Noen gjør noe ille mot deg og så gjør du selv noe som er enda verre. Ser ikke helt logikken der. Med mindre man vil vise for alle at man er idiot, i så tilfelle er det en god idé. Anonymkode: 62195...c56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 24. februar 2024 #13 Del Skrevet 24. februar 2024 Sitat Du formidler dette på en ekstremt troverdig og elokvent måte Det er vel ikke mulig. 😂 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #14 Del Skrevet 24. februar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Scenario: en drittsekk fornærmer deg og gjør narr av deg høylytt foran et publikum. Du responderer så med en fornærmende løgn om denne personen. For eksempel at han har mikropikk, eller litt mer alvorlig: du sier han ikke tenker klart nå fordi han har en mental lidelse. Du formidler dette på en ekstremt troverdig og elokvent måte Hva synes du om en slik respons? Barnslig og 12 åring nivå. For øvrig føler jeg kontekst er viktig her. Si at vedkommende gjør narr av deg forran et publikum,får han bekreftelse/latter med seg eller er det mer raljering? Jeg liker personlig øye for øye og tann for tann noen ganger men trenger ikke stupe til et lavt nivå bare for å få siste ordet eller faen jeg må ta igjen. Anonymkode: 443a2...6c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #15 Del Skrevet 24. februar 2024 Svarer du slik, beviser du jo at personen hadde rett. Og at dere er av samme ulla. Trygge personer responderer ikke, fordi de ikke bryr seg. Anonymkode: 8c885...d71 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #16 Del Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette scenarioet er bygd på det mantraet at når noen angriper deg, så slår du hardere tilbake. Og jeg vil høre deres tanker og meninger om denne type respons. NB: dette er rent hypotetisk Scenario: en drittsekk fornærmer deg og gjør narr av deg høylytt foran et publikum. Du responderer så med en fornærmende løgn om denne personen. For eksempel at han har mikropikk, eller litt mer alvorlig: du sier han ikke tenker klart nå fordi han har en mental lidelse. Du formidler dette på en ekstremt troverdig og elokvent måte Hva synes du om en slik respons? Anonymkode: 11908...7a0 Når noen føler at de må angripe andre, ts, så skyldes det at de sliter psykisk. Enten mer generelt og lavterskel, type usikker på seg selv, lav selvtillit, mindreverdighetskompleks etc eller faktisk psykisk sykdom. Den beste responsen er derfor også den riktige responsen. Raushet. Dersom du har behov for å «skyte dem ned» i et scenario der vedkommende tyr til verbal vold eller utagering mot neon som behøver din beskyttelse? Si «nå tror jeg du skal roe deg ned. Hva med å puste dypt inn?» eller «noen ord er interne ord, andre er ord vi sier høyt. Dette var interne ord, de sier vi ikke høyt.» Det korrekte stemmeleiet er bestemt men vennlig - tenk at du snakker til et barn i skolealder som har en meltdown. Du må aldri - noen sinne - snakke til mennesker aom har slik adferd som om de er rasjonelle, likeverdige voksne. Det er de ikke. Å behandle dem som det er å gjøre dem en bjørnetjeneste. Snakk til dem som en voksen som har eller bør ha verge. Og du er på korrekt nivå. Anonymkode: d9b9c...e28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #17 Del Skrevet 24. februar 2024 Det å bruke mikropenis, psykisk sykdom og lignende som fornærmelser mot noen er utrolig lavt. Man har tapt som bare det når man bruker slikt mot andre. Skal du først fornærme noen må du gjøre det på en måte som ikke sparker nedover, som ikke rammer helt utenforstående individ med for eksempel mikropenis eller psykiske lidelser. Det er ikke skammelig å tilhøre de gruppene, det ER skammelig å bruke det som skyts. Anonymkode: 286a9...46a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #18 Del Skrevet 24. februar 2024 Hvis du svarer tilbake med at noen har liten tiss eller er «gale» så er det ingen som ser på deg og applauderer, de tenker at «oi, her traff motparten ei nerve gitt» og ser enda mer ned på deg. Beste svar er vel en blikkontakt og stillhet eller spørre «går det bra?». Anonymkode: 64699...c46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 24. februar 2024 #19 Del Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva synes du om en slik respons? Anonymkode: 11908...7a0 Ved å slenge ut at han har mikropenis eller psykisk sykdom rettferdiggjør nesten den latterliggjøringen du blir utsatt for. Det er bedre å bli forbanna og kalle han en drittsekk og en idiot, og så heve deg over det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #20 Del Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når noen føler at de må angripe andre, ts, så skyldes det at de sliter psykisk. Enten mer generelt og lavterskel, type usikker på seg selv, lav selvtillit, mindreverdighetskompleks etc eller faktisk psykisk sykdom. Den beste responsen er derfor også den riktige responsen. Raushet. Dersom du har behov for å «skyte dem ned» i et scenario der vedkommende tyr til verbal vold eller utagering mot neon som behøver din beskyttelse? Si «nå tror jeg du skal roe deg ned. Hva med å puste dypt inn?» eller «noen ord er interne ord, andre er ord vi sier høyt. Dette var interne ord, de sier vi ikke høyt.» Det korrekte stemmeleiet er bestemt men vennlig - tenk at du snakker til et barn i skolealder som har en meltdown. Du må aldri - noen sinne - snakke til mennesker aom har slik adferd som om de er rasjonelle, likeverdige voksne. Det er de ikke. Å behandle dem som det er å gjøre dem en bjørnetjeneste. Snakk til dem som en voksen som har eller bør ha verge. Og du er på korrekt nivå. Anonymkode: d9b9c...e28 Nå lo jeg litt! Jeg sliter psykisk, har lav selvfølelse/tillit og mindreverdighetskomplekser men ville da aldri ha angrepet tilbake for det tror jeg da ikke at jeg er verdt!! Anonymkode: 64699...c46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå