AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #1 Del Skrevet 24. februar 2024 En gammel studievenninne flytter tilbake til byen. Det er 10 år siden vi studerte sammen, hun har fått to barn på den tiden og vi har lite kontakt. Vi var ikke veldig nære i studietiden, vi var i samme gjeng og hun var veldig tett knyttet til kjæresten så hun var ikke så ofte med på sosiale ting. Jeg er singel og har ikke barn, men har et rikt sosialt liv med mange venner og hobbyer. Jeg går i kor, er aktiv i en organisasjon, har tett kontakt med barndomsvenninner, trener og deltar på turer. Den tidligere studievenninnen har nå foreslått at vi skal ha månedlige «klubb-treff» med henne, noen andre fra den gamle studiegjengen (som jeg ikke har kontakt med lenger), og noen andre venninner av henne. Jeg kjenner at jeg ikke er så lysten på å gå i en sånn klubb. Selve konseptet med å være vertinne, forberede mat etc er ikke min greie. I tillegg har jeg et inntrykk av at sånne treff ofte blir litt overfladiske og fasadeaktige. I en gruppe på mer enn 5 er det ikke alle som kjenner hverandre like godt, eller er like begeistret for hverandre, og da blir ikke samtalene spesielt fortrolige. Som singel og barnløs blir man ofte sittende litt som femte hjul på vognen når de med barn snakker om barna. Jeg forklarte henne at jeg gledet meg til hun flyttet tilbake og gjerne ville tilbringe tid sammen når hun flytter hit, men at jeg dessverre ikke har kapasitet til å være med i en klubb fast hver måned da jeg allerede har en god del faste aktiviteter. Hintet også om at klubb ikke er helt min greie. Foreslo at vi kunne treffes for å gå tur eller kanskje gå på yoga sammen, og sa også at jeg gjerne kan introdusere henne for noen av mine venner hvis hun er på utkikk etter et større nettverk her i byen. Likevel ble hun sur fordi jeg avslo ideen om å bli med i en klubb. Hun mente det var avvisende og forsto ikke hvordan jeg som var singel og uten barn ikke hadde tid. Men det må da være lov å takke nei til en klubb. Anonymkode: 2606f...08c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #2 Del Skrevet 24. februar 2024 Hun ble sikkert sur fordi hun føler seg avvist, men det er helt innafor å takke nei. Du bestemmer selv rammene for hvordan du vil sosialisere - en sånn «klubb» hadde jeg likt kjempegodt om det var med de rette folka, men jeg hadde nok vært skeptisk om initiativet kom fra noen jeg ikke kjenner så godt/ikke helt har kjemi med ☺️ Anonymkode: 05082...aee 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #3 Del Skrevet 24. februar 2024 Hun er sikkert redd for å bli ensom, men det er ikke ditt ansvar å berolige henne. Ikke et stort tap å miste henne? Anonymkode: cc8da...821 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #4 Del Skrevet 24. februar 2024 Oi da. Litt av en reaksjon hun hadde, når du var så ærlig. Det greieste for henne ville vært å bare si at hun forstår - istedenfor å gå rett i forsvarsmodus. Og det at hun sier at «hun forsto ikke hvordan jeg som var singel og uten barn ikke hadde tid» tyder på at hun prøver å spille på samvittigheten din. Jeg ville vært litt forsiktig med å introdusere henne for dine venner med det første. Plutselig er det du som sitter igjen med svarteper. For hun virker litt dramatisk ut? Anonymkode: a4424...4b9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #5 Del Skrevet 25. februar 2024 For meg hadde en slik type forening passet fint men max 6 stykker og max en gang i måneden men jeg er syk og har derfor lite sosialt nettverk. Jeg og min mann var en stund med i en type gruppe hvor vi spiste kveldsmat sammen en gang i måneden, sleng ett brød og pålegg på bordet og vips ferdig. Veldig enkelt opplegg men noen inviterte stadig med nye og brått var vi 11 stk og det ble for mye når skravla gikk på kryss og tvers, fryktelig støvete (jeg har kraftig tinnitus). Etter hver sluttet vi, gruppa brøt opp helt etter det tror jeg for det var ei annen som også brøt ut. Men, det må jo være lov å si nei takk når det ikke passer. Når du er uten barn og har ett rikt liv med mye annet så er jo ikke det det samme som at aldri føler behov for å kope alene hjemme en gang i blandt. Hun var vel litt nærtakende siden hun ble sur når du takket nei men det er hennes problem. Anonymkode: 9dbc0...637 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 25. februar 2024 #6 Del Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg ville vært litt forsiktig med å introdusere henne for dine venner med det første. Plutselig er det du som sitter igjen med svarteper. For hun virker litt dramatisk ut? Anonymkode: a4424...4b9 Enig med AB her. Du var mer enn ryddig i din tilbakemelding, og hun ble ganske ekkel mot deg som svar. Ville vært veldig forsiktig med å ta henne inn i venninnegjengen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå