Gå til innhold

Lage en spesiell bryllupsdag uten gjester og fest

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger sårt ideer til en fin dag når jeg og samboer skal gifte oss i sommer. 
Vi har vært sammen kjempelenge og har to barn på 4 og. 8 år. I sommer har vi bestemt oss for å reise på en langhelg bare oss to og tenker å gifte oss i den forbindelse. Uten styr, gjester og noen form for fest. 

Men. 
Ideelt sett kunne vi tenkt oss en gyldig vielse på en strand/vingård et sted i en fin kjole, med fotografering og nydelig mat etterpå. Men det er svært få steder i utlandet man kan få til det - spesielt i sommermånedene. Unntaket som jeg har klart å finne er Sjømannskirken i København, men det blir muligens litt for langt unna den middelhavsfølelsen vi er ute etter. 
Jeg er også svært opptatt av at selve vielsedagen skal være litt spesiell. Mao holder det ikke å gifte seg kjapt på tinghuset og så reise avgårde. 
Vurderer å kanskje involvere barna i dagen her i Norge, og ha et kjempefint døgn før jeg og mannen reiser påfølgende dag. 
Har noen ideer for opplegg som kan passe? Feks et hotell på Østlandet med god mat og en eller annen form for underholdning  for barna. Vi har begrensede dager med barnevakt muligheter så vil gjerne ha alle de spart til vi faktisk reiser bort. Dessuten er det en fin tanke at barna kan være med den dagen foreldrene gifter seg og at vi gjør det til en dag for oss alle fire. 

Anonymkode: 84513...1a0

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se på det juridiske på tinghuset som papirarbeid, så kan dere få deres magiske seremoni hvor som helst i verden. 

Anbefaler vingård i Toscana, med lokal fotograf og en medbrakt god venn som kan ha en seremoni designet for dere to. 

Anonymkode: b06f3...d53

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Se på det juridiske på tinghuset som papirarbeid, så kan dere få deres magiske seremoni hvor som helst i verden. 

Anbefaler vingård i Toscana, med lokal fotograf og en medbrakt god venn som kan ha en seremoni designet for dere to. 

Anonymkode: b06f3...d53

Det er nettopp det vi egentlig ønsker. Men jeg klarer bare ikke å se bort i fra det juridiske aspektet med det og at seremonien i Italia vil føles overflødig og unødvendig - spesielt når det kun er oss to og ikke engang som «show» for gjester.  

Anonymkode: 84513...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må det være en seremoni i Italia da? Selv om seremonien med det juridiske blir unnagjort i Norge og at det kanskje føles litt uromantisk så kan dere gjøre litt mer ut av fotograferingen og dagen i Italia. Vet ikke om du planlegger å ha på "the dress" for det juridiske i Norge hvis det blir sånn, men hvis den spares til turen deres kan dere jo for eksempel ha first look hvor dere ser hverandre pyntet for første gang, og eventuelt en stund der dere leser løfter dere har skrevet til hverandre eller leser et brev/kjærlighetserklæring til hverandre i solnedgangen. Så det blir noe mer enn kun portrettfotografering. Og så klart en finere middag etterpå.

Anonymkode: 33c8c...c8a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke ha en seremoni bare dere to da? Der dere står sammen på en Strand eller annet sted med blomster og pynter dere, står sammen og gir hverandre en tale/sier hva den andre betyr for dere? Litt som Maddie og Ed gjør i big little lies sesong 2. så har dere på forhånd gjort det lovlig på rådhuset hjemme i Norge.

Anonymkode: 18908...1c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan gifte dere på rådhuset før dere drar, og få en kirkelig velsignelse i Italia. Dette er den vanlige måten å gifte seg på i mange europeiske land, da bare det offentlige har vigselsrett.

Anonymkode: a9535...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finn oversikt over sjømannskirker. Da kan dere vie dere på juridisk vis. Det samme på enkelte norske ambassader i utlandet. Sjømannskirken gir nok mer typisk bryllupsstemning hvis det er kirke en har sett for seg. Men mulig dere er sent ute, mange som har booket for sommeren trolig.

Så hadde jeg feks booket overnatting med mat på vingård hvis det finnes. Eller middag på en vingård og hotell annet sted. 

Eller gifte dere i Norge på forhånd og ta helgeturen som en liten bryllupstur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyri Resort Hemsedal. Fine rom, god mat, basseng, spa. Reis dagen etter dere gifter dere. 

Anonymkode: 412d0...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...