AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #1 Skrevet 24. februar 2024 Det har klødd i 14 dager kanskje, hele kroppen er da involvert. Fra hodet til tær. Værst på ryggen og armene. Bare lett kløe i hodet og hender, føtter av og til. Men det er liksom ikke over alt samtidig, er et par steder om gangen. Nettene er alle verst. Hvis jeg smører godt med Canoderm så forsvinner kløen til neste dag, i alle fall tilnærmet borte der jeg har smurt. Noen som har opplevd lignende? Anonymkode: d7a7d...94c
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #2 Skrevet 24. februar 2024 Blitt allergisk for noe kanskje? Vaskemiddel/skyllemiddel? Evt noe du spiser hver dag? Anonymkode: 0aa9b...af7
Jadaomatte Skrevet 24. februar 2024 #3 Skrevet 24. februar 2024 Veggdyr? Sånne ekle du får med deg hjem fra hotell, de biter spesielt når det er mørkt
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #4 Skrevet 24. februar 2024 Jadaomatte skrev (2 minutter siden): Veggdyr? Sånne ekle du får med deg hjem fra hotell, de biter spesielt når det er mørkt Heller tvilsomt, har ikke sett noe og da skulle vel samboer og barn også vært plaget i samme grad. Anonymkode: d7a7d...94c
Jadaomatte Skrevet 24. februar 2024 #5 Skrevet 24. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Heller tvilsomt, har ikke sett noe og da skulle vel samboer og barn også vært plaget i samme grad. Anonymkode: d7a7d...94c Som den over skriver, jeg reagerer sånn på tøymykner kom jeg på. Ikke bitt/merker av noe slag? Elveblest? Jeg hadde elveblest uten utslettt engang. Prøvd å ta allergimedisin? Endret 24. februar 2024 av Jadaomatte
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #6 Skrevet 24. februar 2024 Jadaomatte skrev (2 minutter siden): Som den over skriver, jeg reagerer sånn på tøymykner kom jeg på. Ikke bitt/merker av noe slag? Elveblest? Jeg hadde elveblest uten utslettt engang. Prøvd å ta allergimedisin? Får du utslett av tøymykner da? Ingen merker som jeg har sett til nå her. Fuktighetskrem hjelper jo tydeligvis på meg men. Får man ikke veldig kløe i øynene eller noe sånt ved elveblest? Anonymkode: d7a7d...94c
Jadaomatte Skrevet 24. februar 2024 #7 Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Får du utslett av tøymykner da? Ingen merker som jeg har sett til nå her. Fuktighetskrem hjelper jo tydeligvis på meg men. Får man ikke veldig kløe i øynene eller noe sånt ved elveblest? Anonymkode: d7a7d...94c Jeg fikk ikke utslett av tøymykner, fikk ikke kløe på øynene av elveblest. 1
MyMichelle Skrevet 24. februar 2024 #8 Skrevet 24. februar 2024 Ja. Jeg drev på slik i 3 mnd før jeg oppsøkte lege. Hydrokortison fra apoteket hjalp en stund. Legen satte meg på en kur med høy dose allergipiller mot kronisk elveblest. Samt en krem som var mye sterkere enn de reseptfrie. Så ble jeg bra. Legen tok biopsi, men fant ikke ut hva som feilte meg. Selv tror jeg det var stressutløst. Senere, når noen som sto meg nær døde, fikk jeg kløende utslett igjen hver gang. Og kremen stoppet det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå