AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #1 Skrevet 24. februar 2024 Jeg lurer litt på dette. Jeg hadde litt problemer med mobilen, så jeg gikk inn på Sumo for å bestille mat med hjem. Først blir jeg bed om å vente fordi jeg ikke skal ha bor og ignorert i flere minutter enda jeg vet hva jeg skal ha, og når jeg skal betale så får jeg alternativ for hvor mye tips jeg vil gi. Jeg så «ingen tips» med liten skrift å trykte på den. Hun i kassa så surt på meg. Jeg har ikke tenkt å tipse når ikke skal spise der, jeg betaler før jeg får mat, og jeg har ikke opplevd å bli tatt vare på i restauranten deres. Jeg har vært litt imot å tipse på Egon fordi jeg må selv bestille ved disken eller med telefon, og jeg får ikke spise og kjenne etter om jeg har fått godt service før jeg betaler. Men noen ganger gjør jeg det på min lokale Egon fordi de som jobber der er veldig vennlige og jeg har erfaring med at de gjør en god jobb. Anonymkode: 17076...ad9 2 1
A-hunter Skrevet 24. februar 2024 #2 Skrevet 24. februar 2024 Tips er en forbannet uting som er 100% unødvendig. Du skal aldri føle på at du ikke gir tips. Serveringsstedet er nødt til å klare å sette en pris på retten uten at de skal behøve å be om enda mer penger. Klarer de ikke det, må de finne seg annet å gjøre. Gjør som meg: anse tips som avviklet og ikke-eksisterende med god samvittighet. Det er faktisk mange av oss. 4 3
Gogglebox Skrevet 24. februar 2024 #3 Skrevet 24. februar 2024 (endret) Tipser som regel ikke. Servitørene i Norge har som oftest en god grunnlønn, og trenger ikke spe på lønna med tips. Leste en artikkel om at de kunne leve på lønna, og sette tips-pengene på sparekonto. (dette var riktignok før de nye skattereglene kom, og det ble derfor ikke like attraktivt å få tips lengre heller) Vil ikke bidra til at en ukjent får fylt opp sparekontoen sin fordi vedkommende bærer maten min fra punkt a til punkt b. Og heller ikke bidra til at restauranteieren betaler sine ansatte mindre fordi de får tips i tillegg. Endret 24. februar 2024 av Gogglebox 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå