Gjest marthepia Skrevet 2. februar 2006 #1 Skrevet 2. februar 2006 (endret) Problematisk det der.. Når jeg legger tulla mi kommer føttene opp i været! Hun sparker av seg dyna med en gang. Vi har prøvd med "tvangstrøy" (som jeg kaller det), men det funker ikke. Føttene kommer opp uansett. Vi har sprinkelseng, så jeg tenkte at vi kanskje kunne "binde" henne eller knyte henne fast til senga (når hun har på tvangstrøya )? Hun får til å røre føttene selvsagt..men hun får ikke til å sparke føttene opp. Er det en bra ide da? Eller er det for brutalt? Jeg vet ikke jeg.. Hva gjør dere med dette problemet? Om dere opplever det..å det gjør vel mange av dere Endret 2. februar 2006 av marthepia
Fibonacci Skrevet 2. februar 2006 #2 Skrevet 2. februar 2006 Sparke av seg dyna gjør de jo hele tiden, men vi har aldri brukt sånn "tvangstrøye" eller BabySafe som det kanskje heter? Har bare bredd over dyna igjen når han har sovnet, bruker gjerne gode varme pysjer med føtter så bli han ikke så kald hvis dyna forsvinner igjen i løpet av natta.
Gjest HB Skrevet 2. februar 2006 #3 Skrevet 2. februar 2006 Vi gjør ikke annet enn å vente til hun har sovnet før vi legger på henne dynene igjen. Når vi tar henne opp om morgenen ligger hun stort sett oppå dynen og i et helt annet hjørne enn vi la henne. Men hun sover jo søtt og klager ikke, så da regner jeg med at hun ikke fryser heller. Hilsen Lille meg
Moonchild Skrevet 2. februar 2006 #4 Skrevet 2. februar 2006 Vi har foreløpig "løst" problemet ved at vi først legger over ham et babyteppe (som han gjerne trekker over nesen og koser med) før vi brer over ham dyne. Han sparker alltid bena opp når han legges, i tillegg til at han hadde en "uvane" med å dytte dyna ned, sånn at han bare hadde den rundt livet. Får meg ikke til å binde ham fast i senga... Babyteppet klarer han ikke å sparke av seg, han tulles heller mer inn i det, og siden det er huller i det gjør det ikke noe om han trekker det over nesen. Jeg vet forresten om flere som bare bruker helsetepper i ull på såpass små barn (fra Nøstebarn, tror jeg), for å unngå at de bli overopphetet + at det da ikke er noe problem hvis de får teppet over ansiktet.
Hermula Skrevet 2. februar 2006 #5 Skrevet 2. februar 2006 Vi har kjøpt ullnattdrakt fra Nøstebarn til lillemor. Da er hun god og varm tiltross for at dyna blir sparket av.
Varja Skrevet 2. februar 2006 #6 Skrevet 2. februar 2006 Ja, ville også heller satset på en varm pysj. Tror det er best for babyen å ha mest mulig bevegelsesfrihet også om natten. Merker jo det på toåringen hvis hun sover oppi vår seng (hender av og til) at hun kan finne på å snu seg rundt 360 grader flere ganger i løpet av natten (våkner hver gang hun sparker meg i fjeset i søvne).
Chiquita Skrevet 2. februar 2006 #7 Skrevet 2. februar 2006 Det er da vel ikke noe problem om hun sparker føttene i være om hun ligger i en BabySafe? Holder da seg god og varm alikevell da... Å "binde fast" føttene kan da vel aldri være noen god løsning - skal jo oppleves godt å legge seg, og ikke som en "straff" (som det lett kan bli dersom hun mister bevegelsesfrihet) Dyna kan du legge på når hun har sovnet...
Gjest Gjesta Skrevet 2. februar 2006 #8 Skrevet 2. februar 2006 Jeg er barnløs da, og det er mulig jeg er dum, men hva gjør det om hun sparker av seg dynen?
jeg og ;) Skrevet 2. februar 2006 #9 Skrevet 2. februar 2006 Jeg tok sengerendene som jeg kjøpte til sprinkelsengen og knyttet dem på tvers over ca. midt i sengen, siden senga er så lang i forhold til poden min (målte babyen og lengde han trengte) Da kommer ikke dyna noen vei nedover i senga iallefall.. Har også helseteppe på han under dyna men det er av lunhet da dyna kan virke litt lett oppå han..
Gjest Gjest_Nigo-san_* Skrevet 2. februar 2006 #11 Skrevet 2. februar 2006 Vi gjør ikke annet enn å vente til hun har sovnet før vi legger på henne dynene igjen. Når vi tar henne opp om morgenen ligger hun stort sett oppå dynen og i et helt annet hjørne enn vi la henne. Men hun sover jo søtt og klager ikke, så da regner jeg med at hun ikke fryser heller. Hilsen Lille meg ← Nemlig. Klager de ikke, så har de det bra. Det er ihvertfall den erfaringen jeg har, med tre barn... Hvis de mistrives, sier de høylytt ifra! Ta på en god pysj, og ta det med ro
Gjest Gjesta Skrevet 2. februar 2006 #12 Skrevet 2. februar 2006 Brukte babysafe jeg, men uten å feste den på noen måte. Blir jo som en sovepose. Barnet må jo ikke ha dyne, det viktigste er at det holder seg varm.
Gjest marthepia Skrevet 2. februar 2006 #13 Skrevet 2. februar 2006 Jeg er barnløs da, og det er mulig jeg er dum, men hva gjør det om hun sparker av seg dynen? ← Det jeg tenker på er om hun begynner å fryse.. Vi har ikke det kaldt på rommet,men heller ikke så varmt. Men jeg skal begynne med pysj no Vi la henne i langarma body og sokker vi. Er litt betryggende og vite at hun har på noe som dekker hele kroppen og gir litt mer varme.
Gjest Gjest_Frua_* Skrevet 2. februar 2006 #14 Skrevet 2. februar 2006 En i barselgruppen min sydde på borrelås på pysjen og dynetrekket..... Du kan evt. sy på hemper på sidene av dynen og knyte fast i sprinklene?
Chiquita Skrevet 2. februar 2006 #15 Skrevet 2. februar 2006 Du kan evt. sy på hemper på sidene av dynen og knyte fast i sprinklene? ← Hva om babyen kravler nedover i senga da, og blir liggende under dyna - uten mulighet til å slå/sparke den av seg??? *grøss*
Trampe Skrevet 3. februar 2006 #16 Skrevet 3. februar 2006 Jeg var fæl til å sparke av meg dyna, samt å sette meg opp om natta, slik at dyna havnet i fotenden. Mamma sydde trykknapper på pysjen min og på dyna. Problem løst
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå