Gå til innhold

Når vet man om man får baksmell/att på skatti?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja når var det den meldinga kom?

Anonymkode: 2aa84...8d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja når var det den meldinga kom?

Anonymkode: 2aa84...8d2

En eller anna gang i mars

Skrevet

Du har fått årsoppgave fra arbeidsgiver og alle bankene dine. Det er jo bare å sjekke situasjonen med en skattekalkulator, så veit du sånn ca hvordan du ligger an

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, newman01 said:

Du har fått årsoppgave fra arbeidsgiver og alle bankene dine. Det er jo bare å sjekke situasjonen med en skattekalkulator, så veit du sånn ca hvordan du ligger an

Skulle likt å vite hvor mange som gidder det. Vedder på at 95% venter på skattemeldingen. 

Anonymkode: 9de3c...2b5

Skrevet

Kommer an på.... men de fleste vanlige lønnsmottakere får vel vite det i april/mai. Selvstendig næringsdrivende må ofte vente til september, men har man kontroll på regnskapet, kan man selv regne det ut når som helst. Foreløpige tall kan du vel finne nå ved å logge på Skatteetaten.

Anonymkode: afde3...b01

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Skulle likt å vite hvor mange som gidder det. Vedder på at 95% venter på skattemeldingen. 

Ja, det er overraskende mange som ikke bryr seg om privatøkonomien sin. Selv synes jeg det er kjekt å vite i januar om jeg får tilbake 10k eller om det blir 15k i baksmell. Det styrer lissom handlemønsteret mitt frem til restskatten skal betales

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
newman01 skrev (12 minutter siden):

Ja, det er overraskende mange som ikke bryr seg om privatøkonomien sin. Selv synes jeg det er kjekt å vite i januar om jeg får tilbake 10k eller om det blir 15k i baksmell. Det styrer lissom handlemønsteret mitt frem til restskatten skal betales

Det er da ikke nødvendigvis fordi man ikke bryr seg om privatøkonomien at man ikke regner det ut selv. Jeg setter skattetrekket mitt til 5 % og vet ca hvor mye jeg kommer til å måtte betale i restskatt og jeg har rikelig midler til å betale restskatten, så jeg gidder rett og slett ikke bruke tid på å regne mer på det.

Å la skatteoppgjøret styre handlemønsteret sitt høres da i hvert fall ut som at man ikke har spesielt god styring på økonomien.

Anonymkode: 63ea3...7b4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Regner på det selv hvert år. I år må vi derimot vente på skattemeldingen pga omstendigheter som gjør at vi ikke kan regne på det selv.

Anonymkode: 30090...10b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...